מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אוזן קשבת להפרעות אכילה, חרדה ודיכאו...

מחשבות ורגשות

16/09/17 15:33
3969 צפיות
קטע מתוך יומני האישי

נובמבר 2006,

"מה אני שונאת בעצמי:

ירכיים, שיניים, בטן, מותניים, אף, כפות רגליים. אני גם שונאת את החוסר ביטחון שלי, הערכה עצמית נמוכה, לא חופשייה, סגורה, מופנמת, ביישנית, שקטה, מתייחסת למה שאנשים אומרים עליי ויותר מידי רגישה..

מה אני אוהבת בעצמי:

שיער, עיניים, שפתיים, חזה, אני גם אוהבת שאני שקטה, מחושבת, חכמה, יודעת להגיד לא! יודעת להקשיב ולתת עצות, מנקה טוב, מבשלת טוב ויודעת לאהוב.

מה עוצר בעדי לצאת מההפרעת אכילה שלי: הפחד להשמין, להרגיש עוד יותר חוסר ביטחון, להרגיש לא טוב עם עצמי, לחשוב שאני שמנה. הפחד מלאבד שליטה על עצמי, מה יגידו עלי, שלא יעריכו אותי מספיק..

אי אפשר לצאת מהמחלה הזאת, זה הדבר הכי קשה שניסיתי בחיי, יותר מללמוד לבגרויות בהיסטוריה ומתמטיקה. איך למען השם יוצאים מזה?! בא לי רק לצאת ולהיות ילדה נורמלית כמו כולם עם שמחת חיים כמו פעם, בלי דיאטנית, פסיכיאטרית, כדורים, פסיכולוגית, קאוצרית, נידנודים מכול יצור חי שאומר לי מה ומתי לאכול.. נימאס לי לחשוב כל הזמן על האוכל וכמה קלוריות זה ואם זה משמין ומה יש בזה ואם אין בזה הרבה שמן, להתמודד אם "מאכלים אסורים" שאני אוסרת על עצמי לאכול (כמו שוקולד ועוגות..). אני כן רוצה לאכול רק אני לא מרשה לעצמי.. נימאס לי מלחשוב גם כל הזמן על עצמי, אני כבר מרגישה אנוכית ואגואיסטית שחושבת רק על עצמה.. כמה אני שמנה ואיפה יש לי צלוליטיס, והאם השיער והפנים שלי בסדר, אם אני ניראת טוב.. למרות שגם אם יגידו לי שאני ניראת "פצצה" אני אף - פעם לא באמת ירגיש ככה..נימאס לי גם מרגשות האשמה שלי, אני מרגישה כל כך אשמה בזה שאמא ואבא כבר מיואשים ממני וחסרי אונים, ולא יודעים כבר מה לעשות איתי, וכמה שזה עושה להם רע.. פשוט החיים שלי מתבססים אך ורק על אוכל ומחשבות על אוכל ודייי נימאס לי מהחרא הזה, נימאס לי שיגידו לי כמה אני רזה וניראת רע, נימאס לי ששואלים אותי למה אני לא אוכלת והכי נימאס לי שמחריכים אותי לאכול!! 

אולי אני בעצם לא צריכה לחיות, אולי אין לי מקום בעולם הזה, גם מי צריך ילדה עם בעיות אכילה, שכול הזמן מדברת וחושבת על עצמה ועל אוכל? ותכלס, אם אני לא יהיה, יהיה לכולם נחת, להורים שלי שלא יצטרכו יותר לדאוג ולחשוש לשלומי ולבריאותי, להשגיח עלי, להתייאש ממני לבכות בגללי.. אין לי מושג מה אני הולכת לעשות עם המחשבות האלו עכשיו, מה שבטוח שמשהו אני יעשה!!

החוסר אונים הזה שהרגשתי, המחשבות שסחבתי עם עצמי, הכעס והשנאה העצמית, המבוכה מאנשים, תחושת האכזבה אל מול ההורים שלי ואחיותי הקטנות, העיוות המחשבתי שהיה לי, כמו לעמוד מול המראה ולראות נערה שמנה ומכוערת (על אף שהייתי מתחת ל - 42 ק"ג) והקול הזה בראש שאומר לי כל מיני דברים - אני זוכרת שאז חשבתי שהמקום שבו אני נימצאת זה המקום היחיד שבו אני בשליטה היום אני מבינה שממש טעיתי! אני הייתי הנשלטת ע"י גופי.

האם גם אתם הרגשתם או עדיין מרגישים כמו שאני הרגשתי? מה שנאתם בעצמכם? אך גם מה אהבתם בעצמכם? למה בעצם אתם לא מצליחים לצאת מזה? מה הרגשות שאתם מרגישים? מה הקול הפנימי הזה בראש אומר לכם?

אשמח לשמוע אתכם, מה אתם חושבים :))

 

תגובות

חלינקה-ש
17/09/17 11:44

דניאל יקרה, רבים ורבות מזדהים כעת איתך.. המשיכי לשתף אותנו!

Amen123
11/04/18 20:52

הרגשתי פעם יותר אבל עדיין יכולה להזדהות עכשיו או לזכור את התחושה (הכואבת!) של חלק מהדברים... במיוחד של כמה אני אגואיסטית שאני חושבת רק על עצמי, שמפריע לי דברים במראה החיצוני שלי כל הזמן, השיער או הפנים, חצ'קונים או שיערות בידיים...מה אני לובשת... היום זה פחות מפריע לי מפעם, שזה דבר טוב, אבל זה לא רחוק ממני כמו שהייתי רוצה. אני גם כמוך, לא אוהבת בעצמי את החוסר ביטחון שלי, את זה שאני לוקחת דברים ללב יותר מידי בקלות ושאני לא תמיד יודעת מה לעשות... לגבי חוסר הביטחון אני יודעת שזה עניין של תהליך וזה לא קורה בין לילה, אבל בנתיים זה כואב... אני אוהבת בעצמי שבסופו של דבר אני יודעת מה נכון. שאני מסתכלת בדברים לעומק, וגם כשאני עקשנית אני יכולה לראות גם את הצד השני. את התמונה הרחבה יותר, זווית אחרת. גם אם לא תמיד אני יודעת לתווך את זה, זה גורם לי להבין אנשים אחרים טוב יותר ולדעת להקשיב להם ומה הם צריכים. אני אוהבת את איך שאני כותבת, שרה, מציירת וכו'... את זה שאני עושה שטויות וגם יודעת להיות עצמאית. וואו! האמת שזה טוב לכתוב מה אני אוהבת בעצמי ... כבר הרגשתי יותר טוב:) בגדול, אני מבינה אותך. אני מבינה את העיוות המחשבתי, שאת רואה פגמים שאחרים לא רואים או שהם לא חשובים. את כל המבוכה והאשמה. מקווה שכבר יצאת מהמחלה! ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩ את נשמעת כמו בנאדם ממש טוב :) נשיקות

דניאל-סודק
11/04/18 23:12

הייי :) כן בהחלט כבר יצאתי מהמחלה , כבר חוגגת 10 שנים בליעדיה ! ותודה רבה :)) אני שמחה לשמוע שעל אף שאת מודעת לדברים שאת פחות אוהבת בעצמך , את עדיין מצליחה לראות, למצוא וללמוד את הדברים שאת כן אוהבת~ ונישמע שיש לך המון המון המוןן דברים ואני בטוחה שלאט לאט את גם תגלי עוד כל כך הרבה דברים - כותבת, מציירת, שרה, עצמאית, יש לך את ההומור שלך - תיראי כמה דברים ועוד הוספת וכו'..!!!! תחזקי את זה ותשתמשי בזה זה מחזק, וזה גם נותן לנו הרבה פעמים קצת שקט בראש, שקט מהקול הפנימי הזה שנימצא שם וכל הזמן אומר לנו דברים ולא עוזב אותנו לרגע.. תמשיכי לכתוב ואל תפסיקי , תנסי אפילו לאתגר את עצמך וכל פעם לחפש עוד ועוד דברים, חוזקות שלך - אני בטוחה שאת תמצאי עוד המון :heart::heart::heart::heart::heart::heart: