מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהשאלות בקשר לIGA NEPHROPATHY

שאלות בקשר לIGA NEPHROPATHY

06/02/11 23:16
5 תגובות

אני עוד מעט בין 19 והתגלת אצלי המחלה לאחרונה אבל היה חלבון גבוה כבר לפני שנתיים ורציתי לדעת כמה דברים.

1)הכי גבוה שהגעתי בבדיקת של 24 שעות באיסוף הוא 1.7 גרם חלבון אבל ירד קצת ועכשיו אני מטופל בטריטס של 5 מ"ג ליום ורציתי לדעת מה הם הסימנים שהמחלה מתפרצת ונהיית מסוכנת?

2)הבנתי שכל עוד לא הגעתי ל3.5 גרם אין שום בעיה תפקודית גם תפקוד הכליות שלי כרגע תקין והשאלה היא אם כל עוד אני מתחת ל3.5 אני יכול לבצע כל פעילות יום יום ספורטיבית או אם יש הגבלות מסויימות?



תודה


תגובות

שלום לך,
1. סה"כ אין לך הרבה מאד חלבון בשתן וטוב שאתה מקבל טיפול בטריטייס שמטרתו להפחית את החלבון בשתן, שזה חשוב ביותר כדי לשמור על הכליות שלך עם תפקוד תקין לאורך שנים רבות. לא ציינת כמה חלבון יש לך כעת, אולם אם עדיין יש מעל 1 גרם ליממה, כדאי לשקול להגביר את הטיפול. מחלתך אינה מסוכנת באופן מיידי, ואין התפרצויות מסוכנות. לעיתים אחרי מחלת חום או מאמצים קשים עלול להופיע דם בשתן, ועלולה להיות אפילו אי ספיקת כליות חריפה, קלה בדר"כ, שחולפת על פי רוב אחרי מס' ימים.
2. 30% מהחולים בערך מפתחים לאורך 10-30 שנים גם אי ספיקת כליות, עם ירידה בתפקוד של הכליות, אולם אותו מספר של חולים גם לא מפתחים בכלל אי ספיקת כליות. אחד האמצעים לנסות ולמנוע זאת הוא אכן להוריד את כמות החלבון בשתן באמצעות תרופות. ככל שהחלבון נמוך יותר, ולאורך זמן רב יותר, כך יש הגנה על הכליות.
3. מידת הפעילות הגופנית אינה תלויה במס' גרמים מסויימים של חלבון. פעילות גופנית מבוקרת ולא מאומצת יותר מדי מומלצת ובריאה. לא רצוי לעשות מסעות ארוכים או פעילות מאד מאומצת, מאחר וזו עלולה לגרום לדם בשתן ולהגברת הפרשת החלבון. הוועץ עם הנפרולוג שלך לגבי מידת הפעילות הגופנית הרצויה ספציפית אצלך.

דור123
07/02/11 13:21

תודה רבה.
עכשיו התחלתי את הטיפול התרופתי לפני 3 שבועות אבל החלבון ירד ל1.5 לפני התחלת הכדורים.
רציתי לדעת אם אני מבצע פעילות גופנית מוגברת בעיקבות הצבא לדוגמא התגייסתי לחייל השריון, אז אם כל 3 חודשיים אני מבצע איסוף שתן והחלבון נישאר מתחת לרמת ה3.5 הכל בסדר ואין לזה שום מניע האם אני צודק?
ושאלה אחרונה אם תוכלי להסביר לי מה קשר Creatinine למחלה מכיוון שמתוך 10 בדיקות במהלך השנתייםהאחרונה 2 אצלי יצאו מתחת לרמה הדרושה אבל השנה כל הבדיקות שלי יצאו בתווך הנורמה.

שוב תודה.

אברהם-פ.
12/02/11 3:33

כמעט כל מה שרצית לדעת על IgAN
בקישור -
http://www.klayot.org.il/Index.asp?ArticleID=207&CategoryID=101&Page=1

רמת קריאטינין בבדיקת דם היא מדד לתפקוד כלייתי, אבל לא רק,
במידה ויש גם דליפת חלבון בשיעור של למעלה מ- 500 מיליגרם ליממה באיסוף ל24 שעות,
יש לעשות אולטראסאוד כליות, כדי להצביע על תפקוד כלייתי לקוי. 
רק בריאות.

דור123
13/02/11 15:20

תודה רבה על הקישור מאוד עזר לי.
אין לי אף אחת מתופעות הלוואי שזה כבר טוב.
התיפקוד כליות שלי תקין לפי אולטרסאונד שעשיתי.

עכשיו בקשר לטיפול אני לוקח טריטס על פי המלצת רופא של 5 מ"ג, השאלה אם מומלץ להוסיף לזה הורדה בכמות המלחים שאני צורך אכילה מוגברת של ירקות ופרות ואולי גם להוסיף זקן תירס פעם-פעמיים ביום(שמעתי שזה עוזר).

תודה

הטיפול בטריטייס נועד להפחית את החלבון בשתן. לכל האנשים מומלץ להקפיד על דיאטה דלת בנתרן ובהחלט מומלץ לצרוך ירקות ופירות. בשמן דגים קיים אומגה 3, שעשוי להיות לו אפקט מיטיב על המחלה. ישנם גם כדורים של אומגה 3 שאפשר לקחת. התייעץ עם הנפרולוג שלך לגבי זה.