מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהלא יכולה יותר!

לא יכולה יותר!

09/01/12 19:23
10 תגובות

מרגישה שמנה כל כך..

שמישהו בבקשה יוציא אותי מהגוף הזה לפני שאעשה משהו שאתחרט עליו!


תגובות

מיכל-אפק
10/01/12 9:56

ומאיפה באה ההרגשה הזאת אתמול?

somebody
10/01/12 12:40

םם

somebody
12/01/12 20:02

מיכל,האם יש משהו בתשובות שלי שאני לא זוכה בגללם לתגובה,לאחר שאני מגיבה על ההתייחסות?

שאיפה
12/01/12 20:49

היא עוד תענה, חכי עוד קצת...
אין מצב שמישהו יקרא את המילים האמיתיות שלך ויתעלם מהם...
הצלחתי להרגיש אותך.

מיכל-אפק
13/01/12 16:49

חלילה. האמת מה שקרה, קראתי את התגובה שלך והרגשתי שאני רגע צריכה לחשוב על מה להגיב, שזה לא יוצא ממני בשלוף.
ואז כבר דבר גרר דבר.
סלחי לי.
התחלתי לחשוב שיש לך דיבור אינטנסיבי דרך האוכל וסביב הגוף. וכמו צריך לפענח את כתב הסתרים שלך. את מרגישה שמנה. אחר כך את מגיעה למצב שהמטפלת מאכילה אותך בכפית - מה את רוצה ממנה למעשה? ואחר כך את רוצה להקיא את האוכל הטוב שהיא נתנה לך, לא מסוגלת להאיר אותו בתוכך ולהנות ממנו, מהדבר הטוב והמזין שמישהו אחר משמעותי נתן לך. או שאת מוציאה אותו בריצה.
בקיצור - הייתי מנסה לחשוב יחד איתך מה את רוצה לומר שמצליח להידבר רק דרך הגוף?!!
אם תעשו זאת - שתפי מה יצא אם תרצי.
שבת שלום לך.
מיכל


somebody
14/01/12 7:39

היה לנו דיבור על זה אתמול ואמרתי לה שאני לא יכולה להחזיק את הטוב.אני לא מרגישה ראויה לו.
אני כמהה לעזרה ואוחזת בידיים אבל מסרבת להאמין שהם יהיו שם,תמיד.
יש לי הרבה בעיות פיזיות אחרות "שמשרתות" את הפרעת האכילה שלי ,והפוך.ואני עדיין מנסה לרתום את הגוף למשהו לא רציונלי,ומנסה בתוך אי הרציונליזם הזה למצוא היגיון.זה אזור שאני לא מכניסה אנשים אליי בחיי ,מבושה.בכול שאר התחומים אני כל כך בפוקום ,כל כך רואה את המציאות בעיניים הנכונות ,וכאן אין היגיון.או לפחות כזה שאני יכולה ליצוק למילים ולא רק לתחושות.אז ויתרתי.
ואתמול ..אתמול לראשונה כתבתי בצורה סכמטית כרונולוגית משהו את כל האמת בנקודות .היא היתה במין "שוק" כי תמיד דיברתי על הרגשות אבל לא בצורה כל כך מובנה.היא שאלה למה עכשיו ואמרתי לה שאני מבינה שאם לא אצלול אני אטבע.גם על הדרך אפשר להדרס אם רק נשארים שם.היא חשבה שזה מן ניסיון שלי לבדוק אותה כמו להגיד "אל תרדמי בשמירה אני לא בסדר" ואמרה שתמיד שאנחנו מתקרבות יש אפיזודה כזאת.חשבתי על זה ואמרתי לה שאני לא מרגשה כך ושאני נכונה לגעת בזה היום באמת כי אני מרגישה בטחון,דוקא מתוך הקרבה המאוד גדולה שנוצרה.כי אני יודעת שהיא תהיה שם גם במקומות האפלים שלי,אלו שאני מתביישת להודות בהם ביני לבין עצמי.
אי שם ,על פסי הרכבת,הגיעה ההארה.הבנתי שהגיע העת לתת לעצמי לקבל,באמת.
קבענו פגישה נוספת כי "אני מרגישה שהתקלפת היום ונשארת ערומה וזה יותר מידי".
אני בימים קשים מאוד של התקפים קשים ומתוך זה מגיעה הרגשת הייאוש.כאילו שלא משנה לאן אברח ,מה אעשה,או כמה שנים יפרידו בין ההצלפות שקיבלתי בחיי(פיזי ונפשי) ,אני עדיין אשאר אותה אחת ,עם היסודות הרעועים,שכל משב רוח הכי קטן מאיים למוטט את מגדל הקלפים ,שאלוהים עדי כמה יציבות ניסיתי לתת לו בחיי.

מיכל-אפק
14/01/12 20:50

ואולי יש משהו נוסף  מעבר ל"אני לא ראויה לו".
אולי הקושי הוא גם בכך שהטוב שאת זקוקה לו נמצא אצל מישהו אחר, אחר שהוא לא את ושאין לך ממש שליטה עליו, על כמה ומתי הוא ייתן את הדבר הזה שאת כה זקוקה לו.
תחשבי על זה.

somebody
14/01/12 21:00

האמת היא שאת צודקת.
קשה לי שלאנשים יש שליטה על הרגשות שלי וזאת הסיבה למה לא הכנסתי אף אחד באמת לחיי.אבל זה נובע ממקום פגיע,
ממקום שלא רגיל להזדקק ולהיתלות אחרים,מהסיבה היא שזה לא אפיין את הילדות והבגרות שלי כי כולם תמיד הסתכלו עליי וחשבו "היא תסתדר לבד".
אז מה הלאה?איך ללמוד להכיל את זה מבלי לברוח?

מיכל-אפק
15/01/12 14:17

 ברור לחלוטין שזה נובע מהמקום הכי פגיע ומבוהל.

מה הלאה? - פשוט אל תברחי!! זה הכלל. מה שיקרה בפנים כבר יוביל אותך לאט לאט למקום הנכון. רק אל תברחי. תני לטיפול להיות. 

חווש
17/01/12 20:03

אוי,כמה שאני מזדהה איתך,כל מילה שנכתבה (חוץ מהצלפות) נכתבה כאן עליי.היו לי ימים כאלה וחשבתי מחשבות כאלה,אני עוד לא בריאה,אבל "הוצאתי את הראש" מעל המים קצת.ימים כאלה עוברים ובאים ימים מאירים יותר.