מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילה אני שונאת את עצמי ברמה עצומה

אני שונאת את עצמי ברמה עצומה

8 תגובות


אני בת 18 וקצת... יש לי הפרעת אכילה מסוג הבולימיה כבר כמעט 4 שנים...



אני כל הזמן מתוסכלת מהמשקל ומהמראה שלי



גם כשירדתי 13 ק"ג לא טוב לי. אף פעם לא טוב לי. אני לא יכולה בלי המספרים ובלי להיות רזה רזה..



אני תמיד "מתנחמת" בבולמוסים וההקאות וקשה לי להרפות מזה..



הייתי בטיפול ארוך מאוד,למדתי כל דבר אפשרי .. אין לי עוד מה ללמוד מעבר ומה לעבוד.. כלומר ברור שיש מה לעבוד אבל זה רק אני בבית שלי. אף אחד לא יעשה לי את העבודה זה ברור לי.



הייתי מכורה ללקסעדין רוב השנים בחטיבת ביניים וקצת מהתיכון.. אחרי זה עברתי מיד להקאות .



חזרתי לאחרונה למשלשלים . אני מצד אחד אומרת לעצמי " זה עדיף מאשר להקיא "



ואז הקול השני אומר :" לא זה לא עדיף !! את חוזרת להתמכר לזה עוד הפעם "



ואז קיימת המלחמה הזאת ואני הולכת לאכול ולהקיא בתקווה שמחר הבטן תהיה שטוחה יותר



אני הפסדתי בכל התיכון את הדברים היפים ביותר..



אני דוחה כל דבר שטוב לי.. אחד אמר לי פעם  שיש לי אופי הרסני .. אני אוהבת את ההרס העצמי ובכל דבר אני יהיה חייבת למצוא איך להרוס ולפגוע בעצמי. כי בלי זה אני מרגישה לא קיימת.



אני לא מצליחה לחיות.. לא מצליחה לחיות נכון,לישון,לאכול.. הכל מתבלגן לי.. ואני יודעת את התשובות אני ידועת מה עושים ולא מצליחה כלום.



כל חודש בערך באות לי מחשבות אובדניות חזקות והן חולפות עם מטרה אחרת .. כל פעם אני כאילו " דוחה את האפשרות"



אבל זה קיים. תמיד זה קיים בי.



אני לא יכולה לראות את עצמי כבר.. אם היה אקדח מולי ללא ספק הייתי לוחצת על ההדק.



 



תגובות

מיכל-אפק
25/06/12 21:46

שלום לך מאי,

הרשי לי להיות כנה וישירה איתך:

זה מדהים שאת כולך עוד ילדה, לגמרי אבודה, וכבר את משוכנעת שלמדת ולקחת מאחרים כל מה שניתן.

אם את שואלת אותי - זה מנגנון הגנה שלך. הגנה מפני הקושי שבטיפול, על כל מה שהוא דורש ומציף, על החשיפה, על התלות שהוא מעלה, על כך שהוא דורש להתמודד כל פגישה עם מה שלא קורה ועם תחושות כישלון ועוד ועוד.

אם את שואלת אותי - את חייבת טיפול דחוף!! והייתי אף שוקלת אישפוז.

 

כמובן שבסופו של דבר אלה הם חייך, ואת תבחרי מה לעשות בהם.

 

מקווה בשבילך שתיבחרי בטוב!!

 

בהצלחה,

 

מיכל

ג-נג-י
26/06/12 4:42

את כותבת ממש יפה. במובן הזה שאני ממש מזדהה. תודה. אין לי מה ליעץ כי מזדהה בהרבה... וגם לא מצליחה לטפל בעצמי על אף שבטיפול. תהי חזקה ושיהיה יותר טוב

אושר1
26/06/12 11:24

היי מאי.

אני רוצה לומר לך שיש תקווה גם אחרי כמה שנים של הפרעת אכילה. מגיע יום שבו את אומרת די. וטווח הזמנים מתארך בין אקט של הפרעת אכילה לשני. מנסיון. בעבר הייתה לי הפרעת אכילה במשך 5 שנים רצוף ואז זה היה עם הפסקות בתקופות. בהתחלה ההפסקות היו לכמה חודשים בודדים ולאחר מכן זה היה חוזר כל שנתיים ואז 4 שנים וכרגע אני לא רואה את עצמי חוזרת לזה. יום אחד את קמה ומחליטה שזהו מתחילים להתמודד ולא להישבר. אמנם את עוד צעירה והדרך עוד לפנייך אבל אני מבטיחה לך שזה יגיע. יש תקווה. את צריכה להשתדל להתחיל לעסוק בעוד תחומים. לפתוח את הראש. כדי שלאט לאט המחלה תתפוס מקום משני בחייך ולא תהיה מרכז חייך. תאמיני לי שזה קורה אבל זה תהליך שלוקח זמן וצריך לקחת את הזמן הזה בלי להלקות את עצמך ולומר הנה זה חזר זה לא ייעלם לעולם. תאמרי לעצמך, אוקיי זה חזר אבל לא אתן לו להשאר הרבה זמן. וככה לאט לאט זה יחזור פחות ופחות .

מאחלת לך המון בהצלחה

אושר:)

מיכל-אפק
26/06/12 17:57

אני הייתי מציעה פגישה שלך ושל ההורים שלך יחדיו אצל פסיכיאטר מומחה בתחום של הפרעות אכילה. את וההורים שלך צריכים לשמוע דעה של רופא מומחה בתחום על מצבך, על הסיכונים של מצבך, להבין קצת יותר מה זה הפרעת אכילה פעילה וגם מה הן  דרכי הטיפול המומלצות למצבך. 

נשמע שאתם כולכם משפחה שמדברת בסימני קריאה. כולם יודעים הכי טוב.

 

אבל בסופו של יום מצבך לא טוב, ואלה החיים שלך, אין לך אחרים, עכשיו זה הזמן לעשות משהו בנדון.

 

כואב לי לחשוב שאת תשאירי את המצב כמו שהוא ותקווי לטוב או תקווי כל יום שמחר יהיה לך כוח לצאת מההפרעה. זה לא עובד ככה בהפרעות אכילה מסויימות.

 

 

 

 

 

 

מיכל-אפק
27/06/12 16:19

הם בטוחים שאישפוז ירע לך כי הם חושבים שמצב לא רע.

 

מה עושים? משתפים את ההורים שלך בכנות ובפתיחות במצבך. הם אנשים בוגרים וצריכים לדעת להתמודד.

את לא מאכזבת. את חולה במחלה ואת צריכה עזרה.

 

במקביל, בשל היותך מעל גיל 18, את גם יכולה לפנות בעצמך למחלקה להפרעות אכילה, לעבור אינטייק ולשמוע מה יש להם להמליץ ולהציע לך.

 

בהצלחה,

 

מיכל

כולינה
28/06/12 23:17

שלום לך מאי,

קראתי את הדברים שכתבת, אני מאוד מבינה את מצבך.... אני חולת בולמיה כבר 15 שנה....

הלוואי והיה לי מה לומר לך, זו מחלה לא פשוטה ומאוד לא קל לצאת ממנה אם בכלל!!!!!!!!

הייתי בטיפול 5 שנים וללא הועיל..

אך אל תתייאשי לפחות משפחתך יודעת ,אצלי אף אחד לא יודע, כל הכבוד לך ששיתפת אותם!

מזדהה איתך ומאחלת לך המון בהצלחה....

חווש
09/10/12 7:55

מאי,יקריתי,אני מזדהה איתך לגמרי,לגמרי...אולי את באמת צריכה לצאת מהבית ולא להיות תלויה כלכלית בהורייך.אני יודעת שמבחינה כלכלית אני לא יכולה לסמוך על אף אחד.האמת שיש על מי-אני נשואה יש לי משפחה מורחבת ואוהבת אבל אני לא רוצה להיות תלויה כלכלית באף אחד ולכן מקום העבןדה שלי הוא קןדש הקודשים.בחיים לא אפגע במסגרת הזו בגלל בולימיה.גם אם היו לי התקפים בשלוש לפנות בוקר הייתי קמה בשש לעבודה...עם הזמן הבנתי שזה כל כך עייף ומתיש להיות יום שלם על הרגליים בעבודה אחרי ההתקפים בלילה אז התחלתי לחשוב ולדבר אל ההיגיון-רגע,שוב אהיה לי התקף,שוב אקנה מלא דברים וזה עולה כסף ואני שוב אגיע לעבודה עייפה ולא מרןכזת,בסוף יעיפו אותי משם,אז למה אני צריכה את זה?".אז לאט לאט,בעקבות הדיבור העצמי הזה פתאום ההתקפים הצטמצמו להם,לפחות הם לא קורים כשאני צריכה לנוח לפני העבודה.ואז מצאתי עוד מקום שנפגע אצלי בגלל הבולמוסים-כושר.אני אוהבת כושר,מאד אוהבת להתאמן.אני מנויה בחדר כושר,רכשתי לי שם לאט לאט חברים,אני מרגישה שם כמו במועדון-מוסיקה,חבר'ה...אחרי הבולמוסים הרי קשה לזוז,שלא נדבר על אימון...קיצר גם כאן התחלתי לצמצם את ההתקף.כל פעם ש"חשקה נפשי" בכך,דיברתי עם עצמי כמו שמדברים עם ילד קטן:"חוה,עצרי שניה,את רוצה לפספס את האימון,הרי אם תפספסי תרגישי רע כפליים,גם כ עה פיספסת וגם כי קרה לך התקף,נו אז מה זה שווה?"...זה לא נעלם,זה הצטמצם,אבל לפחות זה.כמו כן,אל תזלזלי בטיפולים.אני אחרי טיפול קוגנטיבי והבולימיה לא נעלמה.הנה אני אוספת כוחות ואני הולכת.לטיפול פסיכולוגי דרך קופ'ח שלי,ואני יודעת שאני אצטרך לפחות,הכי פחות עשרה מפגשים כדי לראות שדברים זזים.אין מה לעשות,זה משהו עמוק מאד,מחלה מורכבת,היא מצריכה הרבה זמן...קבלי את זה..תחשבי שיש אנשים חס וחלילה שצריכים לחיות עם סכרת כל החיים.אז הם נוטלים תרופות ונמנעים מלאכול סוכר ןכד'.אז זה המחלה שלנו,זה מה שנכםה עלינו,מה לעשות,זה מה שהיקום שלח לנו כדי נלמד מזה,נתחזק מזה.יש לזה מטרה,כמה שהזוי זה נשמע...

אנונימית86
20/03/20 1:05

אני בדיוק קוראת את ולא מצליחה לעצור את הדמעות כאילו הוצאת לי את המילים מהפה. כל כך מפחיד אותי ומצד שני איפהשהו מרגיע אותי (למרות שזה ממש לא דבר טוב) שמישהו מרגיש כמוני בדיוק. אני לא יודעת מה לעשות כל כך קשה לי הלוואי והיה לי מישהו שבאמת מבין שהייתי יכולה לדבר איתו.