מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפלים השגחה על אבא שלי

השגחה על אבא שלי

21/06/13 14:25
3 תגובות


היי.



אבא שלי בן 69, ולפני חדשיים באופן פתאומי החל לפתח סימני הדרדרות קוגניטיבית קשה שממשיכה להדרדר באופן מהיר.  אנחנו בבירור מול רופאים מצויינים והשבוע הוא אושפז בבית החולים לבדיקות.  השבוע אנחנו (אחיותי, אני ואמי) היינו איתו, אבל החל מהשבוע הבא הוא יהיה בבית ואנחנו צריכים לארגן לו השגחה.  אחיותי ואני עובדים, וכנ״ל אמא שלי.  אמא שלי ירדה לחצי משרה, אבל אני לא רוצה שהיא תפסיק לעבוד לחלוטין, כי היא צריכה לצאת מהבית להתאוורר.  אני רוצה לארגן מישהו נחמד, שלאבא שלי יהיה נעים איתו, כל מה שצריך זה לוודא שאבא לא יוצא מהבית לבדו.  חשבתי אולי על סטודנט או סטודנטית שיעבדו בחצי משרה, אני מעדיף מישהו ישראלי ולא עובד זר.  אני מוכן לשלם יותר שכר בשביל זה.  האם את יכולה להמליץ איפה מחפשים?



תודה,



אמיר



 



תגובות

שלום אמיר:

אניי מצטערת לשמוע  על ההתדרדרות הקוגניטיבית במצבו של אביך וכמה קשה לכם ודאי.

ציינת שהוא אושפז לבדיקות. מה היו התוצאות? האם יש איזושהי אבחנה? ואם כן מה ההמלצות להמשך טיפול?

במידה ואביך אכ זקוק לטיפול סיעודי ולהשגחה זה באמת נכון  לשתף את כל המשפחה , לעשות איזושהי תוכנית של חלוקת האחריות וכמובן לנסות לשמור על השגרה במידת האפשר (עבודה, ניהול חיי משפחה, לימודים, פנאי) .

לגבי סיוע חיצוני  ניתן לפנות לביטוח לאומי במסגרת חוק סיעוד. יש טפסים כאלה בביטוח לאומי או אצל כל עובדת סוציאלית, ביטוח לאומי במקרה זה נותן סיוע של מטפל/ת מספר שעות בשבוע וממשים זאת דרך חברות סיעוד. הסיוע יכול לנוע בין 10 ל22 שעות בשבוע ע"פ מבחן תלות שמבצעת אחות מטעם ביטוח לאומי. אופציה נוספת היא במקום שעות של מטפל/ת ניתן להמיר זאת במרכז יום, כלומר שאביך יהיה בשעות הבוקר (אפילו חלק מהשבוע) במסגרת שיש שם פעילויות שונות, ארוחה מסודרת וסיוע.

לגבי סטודנט או מישהו פרטי שתקחו זה אפשרי, אבל זה יהיה בתשלום פרטי אובל זה די מקביל לסיוע שניתן לקבל דרך חברת סיעוד במסגרת החוק של ביטוח לאומי.

עובד זר הוא גם בהשתתפות של ביטוח לאומי, אבל משום שזה 24 שעות ביממה זה כולל תוספת של המטופל ומשפחתו.

מקווה שלא נשמע מסורבל מדי, אשמח לסייע בכל שאלה.

ורד

 

 

אמיר12
03/07/13 23:13

ורד שלום,

ממש תודה על התשובה המפורטת והרגישה.

לאחר המון בדיקות, הרופאים מתמקדים במחלת יעקב-קרויצפלד, ״הפרה המשוגעת״ בבני אדם, למרות שעדיין לא סופי לחלוטין.

הבעיה שלנו היא ההתקדמות המהירה של המחלה.  המערכות במדינה לא ערוכות לזה.  תהליך הזמנת עובד זר לוקח כחודש לפחות, ואנחנו חוששים שתוך מספר שבועות קטן אבא יהפוך לסיעודי.  הקצב המהיר גם מקשה על ההסתגלות הנפשית - המחשבה לאשפז אותו במוסד סיעודי, כאשר רק לפני חדשיים הוא היה בריא כמו שור, אנרגטי, שלח אימיילים והכין מנגל - היא מצמררת. 

מעבר לדאגה לאבא, אני דואג מאד לאמא - היא איתו שעות רבות ביום וזה קשה.  אני חושש גם איך היא תקבל את ההדרדרויות הצפויות לבוא, ביחוד כשיהפוך לסיעודי.  מדאיג אותי איך תסתדר כשתהפוך לאלמנה, אבא היה כל חייה.

ברמה האישית, קשה לי להחליט איפה לקבוע את הגבול בין אינסוף צורך לעזרה מצד הורי, לבין שגרה ופנאי מינימליים לשמירה על שפיותי.

תודה...

אמיר

שלום אמיר:

הצטערתי לשמוע שמדובר ככל הנראה במחלת "קורצפיילד יעקב", מחלה קשה שגורמת להתדרדרות מהירה.

אם באמת זאת האבחנה ההשערה שלך אכן נכונה שאבא יהפוך להיות סיעודי. צר לי מאוד על כאבכם וליבי אתכם.

לגבי רישיון העסקת עובד זר אם הכיוון הוא שאבא יטופל בבית, ניתן להשיג רישיון דרך ועדת חריגים תוך 10 ימים, החיסרון הוא שזה מגביל אתכם רק למאגר עובדים קיימים בארץ ולא ניתן להזמין עובד חדש מחו"ל, אולם נראה שאין לכם ברירה, אלא במסלול זה.

הייתי מציעה כן לשלוח כבר בקשה (יש טפסים באינטרנט או אצל עובדים סוציאליים), צריך להחתים את הרופא על הטופס האחרון שהוא ממליץ על על רישיון מהיר ואז לשלוח לירושלים.

אם יש שאלות תוכל לפנות אלי.

בהצלחה ושהשם יהיה בעזרכם....