מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפלים ביקור נכדים אצל סבתא חולת סרטן

ביקור נכדים אצל סבתא חולת סרטן

3 תגובות


שלום



סבתא חולה בסרטן שנמצא בשלב מתקדם במעי בתריסריון ובכבד . היא נמצאת בבית ומחוברת להזנה בשקית . במקביל עוברת טיפולים כימותרפיים בבית החולים . היא במצב סיעודי והילדים הבעל והאחות מטפלים בה.



הנכדים מגיעים לבקר אותה 3 פעמים בשבוע כל פעם בין 3 ל 6 שעות.



סבתא גרה מרחק נסיעה  של כשלושת רבעי שעה מהבית. הילדים נחשפים למצב כמו שהוא כולל לעיתים החלפת שקית , בחילות או הקאות וכדומה . רצינו לדעת האם זה בסדר לחשוף אותם בצורה מלאה כך לסבתא ומהן ההשפעות הנפשיות והרגישויות עליהם עכשיו ולאורך זמן . הילדים בני 3,7,10.



תודה



תגובות

דבורה-טל
23/07/13 15:20

מכירה מקרוב את המאבק את הלילות הארוכים ואת הטיפולים וניתוחי מוז הבלתי מפסיקים..

אם את צריכה עזרה או תמיכה אל תהססו לבקש...

משאירה אתר עם מידע על המחלה.:

http://www.medical-esthetics.co.il/

 

שלום יוסי:

ראשית צר לי לשמוע על הסבתא החולה וכן על צער בני המשפחה.

אתה מעלה דילמה לא פשוטה.

מחד, רוצה לגרום נחת לסבתא, שתיהנה מנוכחות נכדיה |(ודאי גורם לה לשמחה בתוך העצב הגדול שהיא שרויה בו), יש כאן מעין מסר לילדים לגבי כיבוד סבא וסבתא שגם זה מאוד חשוב.

מאידך, אתה חושש להשפעה של כל זאת על מצבם הרגשי של הילדים שגם זה מאוד מובן.

אני חושבת שצריך לשמור על איזשהו איזון, אין כאן בעצם נכון ולא נכון.

אם הסבתא מתקשרת, אם יש איזושהי אינטראקציה בינה לבין הילדים המפגש הוא חשוב, מעבר לזאת לפעמים דווקא הניתוק מעלה חששות יותר כבדים אצל הילדים ודווקא כשהם פוגשים את הסבתא (בעיקר אם היה קשר קרוב לפני) אז המציאות לעיתים פחות מאיימת מהדמיון.

אני חושבת שצריך להיות רגישים עם שני הצדדים, לברר גם עם הסבתא מה היא רוצה וגם לשוחח אם הילדים על מה שהם רואים, גם לעשות להם הכנה לפני כן, להסביר להם. אפשר גם לקצר את המפגשים, ליד בן 3 וגם בן 6 ואפילו בן 10 3 עד 6 שעות זה המון.

אפשר לעשות מפגשים קצת יותר קצרים, כשסבתא מרגישה טוב. אם אפשר לדחות את החלפת השקית לאחרי (כל מה שאתם יכולים לשלוט בו אז שלא יהיה בנוכחותם).

להביא איזשהו משחק או משהו שיכול לספק להם "מפלט" כדי שהביקור לא יהיה אינטנסיבי והם יוכלו לעשות את זה במההלך המפגש, כשדי שיהיה להם "מרחב נשימה".

אני מקווה שעניתי לך פחות או יותר. אשמח אם תעדכן אותנו.

שבתש לום,

ורד

 

אלכסנדר2
24/08/16 2:32

כללי ברזל לעולם ועד . שומר מצוה לא ידע דבר רע. אם עושים מצוות ביקור חולים ומצוות כיבוד הורים. שום נזק לא יקרה. לפני  כ 25 שנים במלחמת המפרץ כל המדינה רעדה מפחד . חוץ מהצדיק הרב חיים קניבסקי מרח רשבם בבני ברק. באו אנשים עם שאלות מה לעשות. אחד אמר אימי גרה בגבעתיים היא רוצה שהשאר עמה . מה לעשות? אמר לאמא זה כיבוד אם . שומר מצוה לא ידע דבר רע . אל תפחד. באותה שבת נפל טיל הסקאד במרחק קטן משם. בתים בסביבה רעדו חלונות מההדף התנפצו. ואצלם שקט ושלווה כי שומר מצוה לא ידע דבר רע. שומר ישראל. שמור שארית ישראל. ואל יאבד ...