מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/11/11 17:12
1 תגובות

לרל מי שיכול לעזור הבת שלי התגייסה עם פרופיל 97 במהלך שירותה הצבאי חודשיים לפני שחרורה חלתה בקרוהן והצבא שחרר אותה על רפואי. הצבא מתנער ממנה מאחר ולמחלה לא ידועות סיבות הופעתה. בביטוח לאומי היא קיבלה 50% מה שלא מספיק כנראה ע\"מ לקבל שיקום מקצועי או נכות האם יש במקרה כזה לאן לפנות?


תגובות

smokey
03/11/11 17:38

לגבי שיקום מקצועי, עד כמה שידוע לי, כל מי שיש לו 20% נכות רפואית ומעלה, זכאי לשיקום מקצועי של בט"ל, גם אם לא מדובר באי כושר, אלא נכות רפואית בלבד. (הערה: באופן כללי ישנם שני סוגים של אחוזים - אחוזי נכות רפואית ואחוזי אי כושר. נכות רפואית היא לא זו שמקנה קצבה, אלא אחוזי אי כושר הם שמקנים קצבה. יכול להיות אדם על כסא גלגלים עם 100% נכות רפואית, אבל 0% אי כושר, לכן הוא לא יקבל קצבה. ויש כאלה על כסא גלגלים שמרוויחים יפה מאוד ולא נזקקים לקצבה).

לגבי החלטת ועדת בט"ל, האם ה- 50% הם אחוזי נכות רפואית או אי כושר? את יכולה לעיין בפרוטוקול ולמצוא מה בדיוק כתבו - נכות רפואית או אי כושר.

בכל מקרה, מציעה להגיש ערעור שיכלול אישורים רפואיים על מצבה בצירוף מכתב שלה (!) - חשוב מאוד שהיא תצרף לערעור מכתב מפורט משלה המסביר כיצד המחלה משפיעה ומגבילה את תפקודה ומהלך חייה. לא לפחד לכתוב מכתב ארוך. להיפך, לכתוב כמה שצריך על מנת להבהיר את מצבה. חשוב שזה יהיה מכתב שהיא כתבה בעצמה.

בנוסף, ניתן לפנות ל"שיל" לייעוץ משפטי חינם. בכל עיר יש סניף שלהם - תבררי לגבי הסניף בעיר מגורייך.

בהצלחה ורפואה שלמה!!!