מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיס מיואשת מחפשת רעיון לעזרה ראשונה

מיואשת מחפשת רעיון לעזרה ראשונה

26/08/14 8:59
5 תגובות

היי שמי ענת אובחנתי בקרוהן לפני כ4 חודשים בהתחלה טופלתי באסקול שלא עזר ועכשיו אני עם סטרואידים בודסונייד בהיקף 9 מג ליום כבר מס חודשים למרות זאת המצב שלי לא יציב והולכת לשירותים כל הזמן אני יודעת שתכתבו לי לפנות לרופא ואפנה אבל כרגע הם בחופשה שבועיים  בעוד שבוע וחצי הבן שלי מתחתן -האם למישהו יש רעיון בטווח הקצר מה לעשות כדי להרגיש יותר טוב-תודה מראש ענת



תגובות

בגל שהחתונה של הבן קרובה וזה באמת לא מתאים לרוץ בחתונה כל הזמן לשירותים, הייתי פונה ללרופא באופן פרטי (אם יש לך ביטוח משלים בקופ״ח, מקבלים כ-80% החזר), או שהייתי מתייצבת במיון.

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
26/08/14 17:29

שלום לפונה,

אכן מורכב כי איך אפשר להתחיל טפול ללא הערכה רפואית? הכי טוב להגיע להערכה בצורה כלשהיא.  הטיפול קשור לממצאים- מה אומרות בדיקות הדם, בדיקות צואה, הדמייה, מיקום הדלקת, המצאות סיבוכים כגון הצרויות וכו.

לעיתים, כשהמחלה פעילה אצל מטופלים שלי וחייבים להכניס לרגיעה מהר (למשל לצורך טיול) אנו מתחילים פרדניזון גם למחלה לא קשה כדי לעזור לשגרת החיים.

תוכלי לבקש מרופא המשפחה, בינתיים, לשקול איתך מתן אנטיביוטיקה (כגון ציפרו ופלג'יל) היות והשילוב הזה לעיתים קרובות מביא מזור ולרוב אין בעייה לרופא ראשוני לרשום אנטיביוטיקה.

בהצלחה!

דן טרנר, שערי צדק.

ענתת
27/08/14 9:04

תודה

שלומית79
02/09/14 11:04

הי ענת. קודם כל מזל טוב לרגל חתונת הבן. ידוע לכולנו שלחץ מגביר את המצב הרפואי- אני לפני הבת מצוה של הנסיכה שלי הרגשתי מאד לחוצה והייתי מלא בשירותים- הפיתרון שלי הוא - קודם באמת לנסות לקבל תרופה מהרופא להרגיע את המערכת-כמו כן להתחיל בכלכלה מונעת לאכול אוכל שיהיה קל יותר לבטן. וביום החתונה להשתדל לאכול מוקדם בבוקר וכמה שעות לפני החתונה לא לאכול, ככה לא תצטרכי שירותים באמצע החתונה . זה מה שאני עשיתי לפני הבת מצוה וזה עבד טוב - סתם לשתף אותך שבחתונה שלי כל כך פחדתי מה אני אעשה אם אני אצטרך שירותים איך אני אלך לשירותים עם השמלה הענקית שהייתה לי - ולכן צמתי באותו יום מרב שחששתי ורק כשנגמרה החתונה ואחרי שהורדתי את השמלה - באמצע הלילה הרשתי לעצמי לאכול.

ענתת
02/09/14 11:25

תודה רבה