מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחישיקום תנועתי לאחר אירוע מוחי

שיקום תנועתי לאחר אירוע מוחי

10/04/16 13:42
2 תגובות

אירוע מוחי משפיע קשות על כל הגוף וחלק מהנפגעים אף מאבדים שליטה על חלק מהשרירים, חלקם משותקים או נחלשים מאוד בצד אחד בגוף ויש עוד נזקים רבים העלולים להיגרם שלא אפרט
מרגע שחולפת סכנת החיים עקב הארוע (דימום\קריש) המטופל נכנס לתהליך שיקומי שלעתים נמשך זמן רב.
אציין ואדגיש כי חשיבות הטיפול במגע בתהליך השיקום היא גדולה מאוד. ללא מגע\תנועה השרירים\צד שנפגע נותר יתום בתהליך השיקום והחזרה לתפקוד תקין של השרירים מתארכת.

אני מציע בחום לכל מי שעבר\מכיר אדם שחווה אירוע מוחי מרגע שקיבל אישור מהרופא להתחיל שיקום אקטיבי להיות מטופל במגע (שיאצו, טווינא,עיסוי...) לעשות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, דיקור סיני, תרגילים בבית (יוגה\פילטיס...)

בן ברילר (Dip.C.M.(IA.TCM
מטפל ברפואה סינית מסורתית


תגובות

מניסיון אישי מניפולציות של השרירים קרי מתיחה וכיווץ שרירים למי שעבר אירוע מוחי הנם מכאיבים ויכולים לגרום נזק בידי  מטפלים בכלל וסינית מסורתית בפרט .הם חייבים להעשות אך ורק על ידי  פיסיותרפיסט/ית ומרפא/ה בעיסוק מוסמכים בוגרי פקולטות בעלי תואר בתחומים אלו בעל/ת  ניסיון  עם אנשים שעברו אירוע מוחי .

בן-ברילר
11/04/16 12:33

קודם כל תחילת שיקום במגע מתאפשרת רק כשסכנת הקרישדימום חולפים וזה מותנה באישור רופא.
מטפל שיאצו טוב ומנוסה יודע וחייב לטפל ללא גרימת כאב ונזק, הטיפול ברובו המכריע נעים למטופל מאחר וזה מה שהגוף שלו צריך, גרימת כאב רק תכניס את גוף המטופל לסטרס וכך אנו מביסים את הרעיון הטיפולי.
אני ממליץ מניסיון על שילוב של שיאצו עם ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה במהלך השבוע מאחר וכל שיטה משיגה דברים ששיטה אחרת משיגה פחות, יש דברים שבטיפול במגע מלא בכל הגוף עם דגש על האזורים הפגועים יותר (שיאצו) הגוף יקבל יותר לעומת השיטות האחרות ולהפך. צריך פשוט להתנסות ולראות איך מרגישים אחרי טיפול.
לגבי נושא ההכשרה אציין שבמכללות המוכרות והטובות(תמורות רידמן ברושים...) שמים דגש רב על התוויות נגד ובאיזה מצבים רפואיים מגע עלול לגרום נזק. אציין גם שעד לא מזמן גם ריפוי בעיסוק לא הוכר על ידי משרד הבריאות כמקצוע.
לצערי יש הרבה רופאים שלמרות הכשרתם שוגים וגורמים נזק רב למטופלים, האם זה אומר שצריך לבטל את המקצוע מאחר ונפגעתי מאחד כזה, התשובה היא חד וחלק לא! צריך פשוט למצוא אחד טוב ולהישאר איתו, כנ"ל לגבי כל מטפל אחר