מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
12/02/13 13:33
2 תגובות

כמה שאלות.

א. למי מומלץ לקחת תוסף תזונה Q10 וכן האם יש לשלב תוסף נוסף אחר איתו?

ב. למי שנוטל תוספי סידן וויטמין D (בגיל המעבר לנשים שסובלות מבריחת סידן) האם יש הכרח להוסיף מגנזיום (או לאכול אגוזי מלך)?

ג. מי זקוק לניקוי רעלים ומה הדרך הטובה או המומלצת לעשות זאת ?

תודה על תשומת הלב :)


תגובות

שלום עמי,
1. אנשים הנוטלים סטטינים להורדת רמות כולסטרול אינם מייצרים כמות מספקת של Q10 ויש הגיון להוסיף אותו כתוסף תזונה . מחקרים שונים הראו תועלת בנטילת Q10 לחולי אי ספיקת לב אך לאלו מומלץ ליטול רק בייעוץ וליווי של רוקח קליני מומחה לתוספי תזונה ובתאום שלו עם הרופא המטפל . ל Q10 יכולת להשפיע בצורה סינרגיסטית עם תרופות אחרות ואז ייתכן צורך בשינויי מינונים.
2. המלצות התזונה של הוועדה האריקאית לתזונה FNB מתוות מינוני סידן יומיים המומלצים לקבוצות גיל שונות . לנשים עד גיל 70 מומלץ מינון יומי של 1000 מ"ג סידן . צריך להדגיש שמינון זה כולל את כמות הסידן מהתזונה ומתוספים (באם ניטלים). ההערכת הצורך בתוסף צריכה להעשות על בסיס נתוני הצריכה מהמזון !! אין הכרח להוסיף מגנזיום ובמיוחד אם מקבלים כמות טובה ממנו בתזונה . נכון הוא שחשוב שבגופנו יהיה יחס נאות בין סידן למגנזיום. לאכול מספר אגוזי מלך ליום זה דבר בריא מאד , יש להביא בחשבון את תכולת הקלוריות בהם ולהתאים הפחתה אם צריך של אוכל איכותי פחות .
3. "ניקוי גוף" הוא מונח שאינו קיים ברפואה אך לשאלתך: אנשים החשופים לרעלים כמו חומרים רדיואקטיביים, טייסים , עובדי קרינה, מעשנים , אוכלי הרבה פחמימות פשוטות, אלכוהוליסטים, נוטלי סמים, נוטלי תרופות רבות, תרופות הפוגעות בתפקודי הכבד, סובלים מעצירויות ממושכות ועוד ועוד הם אלו שעשויים להנות מהליך ניקוי. ניתן לבצע ניקוי בצורות שונות דרסטיות יותר או פחות - צומות בשיטות שונות, צמחי מרפא, תוספי תזונה, - כדאי לבצע בליווי איש מקצוע מיומן ולהתאים אישית את צורת הניקוי.

עסיס
16/02/13 20:01

תודה רבה על התשובה