מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
רספוטין

רספוטין

מנהל קבוצה
09/03/13 10:51
4 תגובות

באיזה זכות בית המשפט מכריע על תקופת השחרור מבית חולים פסיכיאטרי?

מרגע שבית המשפט הכריז על הנאשם כ\"לא שפיט\" האחריות עוברת לידי משרד הבריאות.

אין משמעות לחומרת המעשה שלו.

הכל בגלל שלא משתמשים במונח ( או שאין) \" אי שפיות זמנית\". מטופל יכול להתאזן לאחר חודש או שנה ואולי יותר אבל לדעתי אין כל קשר לחומרת המעשה ולא צריכה להיות הקבלה או תלות כלשהיא בין העונש הקבוע בחוק למעשה במודע ולבין אורך האישפוז לאדם שהוכרז כ\"לא שפיט\".לדעתי , זה רק עניין של דעת קהל.....ואם בית המשפט מוצא עצמו לנכון להכריע בניגוד לדעת הקהל בנושאים פוליטיים שיפעל כך גם בנושא זכויות האדם.

הבעיה היא שגם לחלק מהרופאים חוק זכויות האדם אינו \"עשה ואל תעבור\"

.


תגובות

ענתושי
09/03/13 17:02

ולפי דעתי בית המשפט מכריע על תקופת השחרור מבית חולים פסיכיאטרי בכוונה תחילה - שלא תהיינה התערבויות זרות בעניינו של החולה - נכון אתה צודק החולה יכול להתאזן אחרי חודש / שנה או חודשיים - לפי דעתי הכרעת בית משפט היא באיזשהו אופן הגנה מסוימת על החולה

רספוטין
מנהל קבוצה
12/03/13 7:47

ברוב המקרים מערכת הבריאות גוזרת מספר חודשים/שנים של אישפוז בהתאם לחומרת העבירה, אך היו מקרים בהם מערכת הבריאות גזרה מספר מופחת של אישפוז ואז בית המשפט התערב.
טענתי היא, שאורך האשפוז חייב להיות תואם אך ורק למצבו הנפשי של המאושפז בלי קשר לחומרת מעשהו.

ענתושי
12/03/13 9:00

בוקר טוב
ואיזו אינדיקציה /קריטריונים יש לבית משפט לדעת את חומרת מצבו הנפשי של החולה כשהוא גוזר על החולה תקופת אשפוז מסוימת? - האם כשבית המשפט גור תקופת מאסר הוא מקשיב להמלצות של מומחה / או רופא שבדק את החולה ויודע בדיוק מה מצבו של החולה?

רספוטין
מנהל קבוצה
12/03/13 18:03

לבית משפט אין את יכולת לדעת את מצבו הרפואי של הנאשם, עובדה שהוא שולח אותם להסתכלות רפואית בבית חולים.
"יודע בדיוק את מצבו של החולה"- מעט פעמים.
התהליך הוא כזה:
עולה הנאשם בפני שופט למשפט,השופט ,אם לפי בקשת הסנגוריה או מהחלטתו שולח את הנאשם להסתכלות פסיכיאטרית וכעבור שבוע הנאשם שוב עולה לפני שופט כשבידו חוות הדעת והשופט מחליט האם להכריז על הנאשם כ " לא שפיט" ,כלומר שבעת המעשה הנאשם היה בלי תודעה למעשיו ושולח אותו לאישפוז .אורך האישפוז נקבע ע"י הרופאים במחלקה.
לאחרונה , התערב בית המשפט לאחר תלונות הנפגעים ואסר על שחרורו של המטופל מהאישפוז בטענה שתקופת האישפוז חייבת להיות המקבילה לעונש הקבוע בחוק לאותו מעשה במצב של שפיות.