מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
7 תגובות

האם מישהוא היה בהרצאה של ד\"ר אוברי דה גריי בישראל ....ראו קישור

מדבר על לחיות יותר שנים ולהישאר צעיר (ביולוגית).


תגובות

מינרבה1
18/04/13 10:03

מה באשר לחולים תק' ממושכת ?
לפעמים זה זמני...
מ באשר לתוספים ? האם נחשבים לתרופות רגילות ?

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
18/04/13 14:20

תוספי מזון ב ה ח ל ט כלולים במניין 8 התרופות המצוי במדד סינוף לזקנה. לעתים, דווקא המודעות לבריאות היא המביאה חולים לדרוש ולצרוך משככי כאבים ללא מרשם או ויטמינים שאינם מסיסים, שבסופו של דבר מעצימים השפעות מסוכנות. הסטטיסטיקה מלמד איך ביציאה מכל אשפוז ישנה "קפיצה" במספר התרופות שמקבל מבוגר עם שחרורו. אין זה מקרי שאנחנו מתעקשים על כך שריבוי תרופות מכל סוג הוא מדד בפני עצמו.

מינרבה1
18/04/13 14:46

יוצא מכך, שכל סוכרתי הוא זקן , בלי קשר לגיל.

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
18/04/13 15:11

סוכרת2 בשיעורים הנוכחיים באוכלוסיה היא אכן מחלה של תוחלת חיים עולה. כמובן, שלא ניתן להפוך את המשפט ולטעון שמי שסוכרתי זקן. יתרה מכך, הסטטיסטיקות מלמדות שתוחלת החיים של מי שהוא סוכרתי אך מאוזן נמוכות כ 5% בלבד.
אם מישהו סוכרתי, לא מאוזן, עם משקל עודף, ללא פעילות גופנית ואף מקבל מעל 8 תרופות שונות, הנוירפתיה היא לגביו בעיה הרבה יותר אקוטית מהגדרת הזקנה...

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
18/04/13 15:30

תשובה לד"ר דינה ראלט: הייתי אישית בהרצאתו של ד"ר אוברי דה גריי. אולם, אין לי סיבות להפליג עד לקמבריג'. כאן בישראל ישנם מדענים בצמרת העולמית שעושים צעדי ענק על מנת ליישם את עיכוב הליכי הזקנה. בבית הספר לרפואה בטכניון היתה לי זכות לראיין לקראת הוצאת ספרי את הנוירופרמקולוג פרופ' מוסה יודעים, חתן פרס אמת למדעי החיים לשנת 2010, שעושה הקבלה בין הפתרון שימצא למחלות הדגנרטיביות לבין עיכוב הזקנה. ואני תמיד שמח לצטט את פרופ' דורון מלמד, שמוכיח (עדין בעכברים) שלפחות לגבי המערכת החיסונית "ההנחה המקובלת שההזדקנות היא פרוגרסיבית ובלתי ניתנת לעצירה אינה נכונה".

עמית-אלתם
24/04/13 18:06

מה ההמלצות העדכניות בנושא שאתה מביא לנו, מה נכון לי כבן 60 עם טרשת עורקים ידוע המטופלת עם ליפיטור 20 מג ,אספירין אומפרדקס 20 מג ,הנ"ל רק מעכבים לא מונעים ,אני די נקרע בין תאוריות תזונתיות שונות, דין אורניש עם הצמחונות ללא שומן או תזונת האדם הקדמון עם הפחמימות כאויב העם.או איזה פרופסור מהרצליה המדבר על ההורמונים ונותן רשימת תוספים(מתבסס על בדיקות קפדניות)ארוכה כאורך הגלות?כל אחד נשבע לשיטתו ,למרות שבעצם הן הפוכות ואןלי לא, אולי כל מחויבות תזונתית מועילה?

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
24/04/13 19:47

כיון שאינני רופא לא אתייחס לכדור נגד הצרבת, לכדור להורדת הכולסטרול או לאספרין שאתה מקבל. המלצתי להישמע להוראות הרופא המטפל.
אני כן אענה לך ברמה העקרונית: על כל אדם, כיום באמצעות בדיקות תקופתיות אצל רופא המשפחה, בדיקות סקר ובעתיד באמצעות "רופא מניעה" מומחה או אולי מחשב דיאגנוסטי שיתבסס על פענוח פשוט של הקוד הגנטי וייצור תרופות אישיות (פרמקוגנטיקה) לנסות ולדחות את הופעת המחלות הכרוניות. כמובן, שאם כבר חלית הרי עדיף טיפול המבוסס על גילוי מוקדם (מניעה שניונית) ולא להמתין להתפתחות מחלות.