מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
יעל בשור

יעל בשור

מנהל קבוצה
13/10/13 19:44
3 תגובות

שני צמחוני. האם שמעתם על \"שני צמחוני\"? ואם כן, האם אתם משתתפים?

אצלינו בבית כבר כמה חודשים אנחנו לא אוכלים בשר ביום שני. כל פעם אני מכינה משהו צמחוני אחר. אשמח לשמוע רעיונות למאכלים צמחוניים טעימים ומזינים. אשתף ברעיון שלי שהכנתי לפני שבוע:

הכנתי בצק שמרים רך, הכנתי ממנו קעריות ואפיתי אותן קצת אבל לא עד הסוף. הוצאתי מהתנור.

מרחתי בממרח עגבניות טעים, על זה פיזרתי ברוקולי מאודה קלות, גבינה בולגרים ולמעלה פתחתי ביצה (אפשר להשאיר ככה או לערבב למעין חביתה), תיבלתי קצת והחזרתי לתנור. אפשר להוציא כשהחלמון עוד רך (הכי טעים) או לאפות עד שהוא \"מת\" לגמרי. יוצא מעולה. כמובן שאפשר לשחק עם סוגי הירקות, הממרחים והגבינות.

בתאבון


תגובות

חלמונית
14/10/13 19:06

הי לכולם...
הצטרפתי בעקבות המלצה מחברה. אני מגדירה עצמי בשלנית, כל ההתעסקות במטבח אהובה עלי מאד. הבשולים עבורי הם מקור ליצירתיות והשראה בדיוק כפי שאחרים לוקחים כן ציור ומותחים עליו בד. אממה עם השנים עודף היצירתיות גרם לי לעליה במשקל ובעיות בריאות מתלוות. היום אני מפחיתה בכמויות , ומחפשת אלטרנטיבות בריאות יותר.

היום למשל, מבלי לדעת על הטרנד הנקרא יום שני ללא בשר, קניתי פתיתי סויה במשקל. הן נראים דמויי רצועות שוארמה. השרתי במים רותחים כוס פתיתי סויה, סחטתי קלות,
טיגנתי רצועות בצל במעט שמן זית, צרפתי את הסויה עם קוביות מתפוח אדמה אחד, תיבלתי בכורכום, כמון, פלפל שחור , מלח, מעט אבקת בצל , חצי כוס מים כיסיתי במכסה את המחבת ועל אש קטנה בשלתי כחצי שעה. מדי פעם ערבבתי את התערובת.
להפתעתי היה טעים ובני הבית התלהבו.

בפעם הבאה אנסה ללא תפוח אדמה ואז ניתן להכניס את השוארמה לפיתה מקמח מלא בצרוף טחינה/חומוס וסלט ירקות.

יעל-בשור
מנהל קבוצה
  אני יעל, נשואה לחבר הכי טוב שלי וביחד אנחנו הורים לארבעה, מתוכם אחת מתוקה רישמית. אוהבת מאוד לאכול, לבשל ולאפות וזה גם ניכר במראה שלי, אוהבת לראות איך אנשים נהנים מהאוכל שלי. משוטטת הרבה ברחבי הרשת, כותבת, קוראת ומטיילת.   יועצת חינוכית ומשפחתית, מלווה משפחות עם ילד שמתמודד עם מצב בריאותי מיוחד
14/10/13 21:03

היי, אני מקפיצה את השבבים הללו עם בצל וירקות שונים, גזר, כרוב, נבטים, ועוד ומתבלת תיבול סיני: סויה, שום, דבש, שמן שומשום. טעים ביותר. אפשר להגיש עם אטריות סיניות או עם אורז. גם מה שאת חושבת להכין - שווארמה, זה מעולה. אני מכינה בלי תפוחי אדמה ובתיבול מוסיפה פפריקה מעושנת וכמון. מעולה עם פיתה או לאפה. כמובן עם סלט ירקות.
ובהחלט מכירה את העניין הזה של היצירתיות במטבח וכתוצאה מכך עליה במשקל - בעיה. אבל מטבח זה טעים וכיף.... ברוכה הבאה

אפרת_זיו
16/10/13 22:18

אצלינו לא אוכלים בשר כל יום ללא קשר לצמחונות אלא כגיוון.