מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
28/10/13 18:15
1 תגובות

מרק סלק וגבינת פטה של גיל חובב



אפשר להכין מסלק טרי אבל אפשר בהחלט לקצר הליכים ולהכין מסלק חלוט שקונים בוואקום (בדרך כלל מוצאים אותו ממש ליד הסלק הטרי במרכול). אם רוצים, אפשר להעשיר את המרק בארבע כפות תרכיז רימונים בשלב 5.



2 בצלים גדולים קצוצים

3 שיני שום קצוצות

6 כפות שמן

שלושת רבעי קילו סלק

מלח ופלפל שחור גרוס

8 כוסות מים רותחים

2 כוסות מרק עוף (ברור שמאבקה)

מיץ מלימון אחד

3 כפות סוכר



להגשה:

1 כף גדושה קוביות גבינת פטה לכל צלחת

עשבי תיבול קצוצים



אופן ההכנה

1.מזהיבים את הבצל בשמן. מוסיפים שום ומטגנים אגב ערבוב עוד דקה.



2.קולפים את הסלקים (אם משתמשים בסלקים מוכנים שקונים בוואקום אין צורך לקלוף). קוצצים גס ומוסיפים לסיר. מוסיפים את המים והמרק, מערבבים ומביאים לרתיחה.



3.מנמיכים להבה ומבשלים 45 דקות.



4.מעבירים את המוצקים שבסיר יחד עם שתי כוסות נוזל למעבד מזון ומרסקים היטב למחית חלקה (זה לוקח שלוש דקות בערך, שנדמות כנצח).



5.מחזירים לסיר ומתבלים במלח, פלפל, לימון וסוכר. מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול. אם יש בבית תרכיז רימונים – זה הזמן להוסיף ארבע כפות ממנו. מבשלים על אש קטנה עוד עשר דקות.



6.להגשה, יוצקים מרק לקעריות אישיות ומוסיפים קוביות גבינה במרכז. מפזרים מעל עשבי תיבול ומגישים מיד.


תגובות

יעל-בשור
מנהל קבוצה
  אני יעל, נשואה לחבר הכי טוב שלי וביחד אנחנו הורים לארבעה, מתוכם אחת מתוקה רישמית. אוהבת מאוד לאכול, לבשל ולאפות וזה גם ניכר במראה שלי, אוהבת לראות איך אנשים נהנים מהאוכל שלי. משוטטת הרבה ברחבי הרשת, כותבת, קוראת ומטיילת.   יועצת חינוכית ומשפחתית, מלווה משפחות עם ילד שמתמודד עם מצב בריאותי מיוחד
29/10/13 8:40

נקרא מרק שווה ביותר. תודה