מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
16/01/14 12:01
8 תגובות

אשתף אתכם בטיפ בדוק שלי:

הארוחה שלי שאני מכנה \"במתיקות מעודנת\". זאת ארוחת \"הבוצריים\" (בוקר-צהריים) שלי.



היא כוללת 5 סוגי ירקות חיים קצוצים (נבטי מש, קולרבי, גבעולי סלרי, פלפל אדום וגזר), פסטה מקמח מלא, אגוזי מלך, קינמון (לו יש סגולות מוכחות בהפחתת רמת הסוכר בדם), ופרי אחד (תפוח או אגס או ענבים סגולים).



נפח התערובת הוא 2 ליטר. זמן אכילה - 40 דקות. 2 - 3 שעות אחרי הארוחה הזאת, הסוכר שלי יורד למינימום (בסביבות ה- 70) ונשאר שם עד הארוחה הבאה - 5 שעות אחרי הארוחה הזאת (בלי צורך בארוחת ביניים).

כן, למרות שהארוחה כוללת פסטה ופרי, 2 פחמימות איכותיות ומזינות.



טעים ומתוק לי (לא פלא, עם הפרי והקינמון), משביע לי (לא פלא, עם הפסטה מקמח מלא ושפע הסיבים התזונתיים), קל לי במערכת העיכול.



מכיוון שהיום אני ביום חופשה/ יום פינוק, אז ישבתי עם הקערה הענקית על ספסל ברחוב ליד הבית ונהניתי לי בשמש כאחד מחתולי הרחוב. שני אלה (חופשה/פינוק ושמש בחורף) הם טיפים בריאותיים אדירים בפני עצמם.



שבת שלום. :)


תגובות

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
מנהל קבוצה
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  
16/01/14 12:54

נראה יותר טוב ממושלם...התברך מצבך.

יגאל-עמית
18/01/14 22:26

חוכמולוג, אני לא משתלח באנשים, ולא רוצה לפגוע בהם, כל דיאטה שעוזרת היא טובה, לידעתך 6 מתוך 8 השנים האחרונות ה A1C שלי היה על 5.7 (נראה אם תצליח להחזיק מעמד כך לאורך זמן, כי הסוכרת משתנה כל הזמן) לאחרונה עליתי ל 6.3 ואני מקווה לרדת מתחת ל 6 שוב. אני אוכל עוגות גלידות ועושה ספורט כל יום בין 1.5 ל שעתיים בסך הכל אני עוקב אחר התזונה (ללא הגבלות כל שהם). כל מה שאני עושה אינני ממליץ לאף אחד לחקות אותי. כל אחד צריך לבדוק את עצמו. וזה כל המהות של הפוסטים שלי בדיקה עצמית ושוב בדיקה עצמית מי שיכול להבין את מה שאני כותב יכול להרוויח ומי שלא מבין לא הפסיד גם כך......

אייל-מתעקש
20/01/14 1:58

אני אולי חוכמולוג כדבריך, וקצת הרגזתי אותך, ואתה משתף כעת שאתה עושה ספורט שעתיים מידי יום. לגבי התפריט שלך אינך מרחיב. זה נשמע אחרת מאשר להתפאר שאתה אוכל עוגות וגלידות, כבדרך אגב מזכיר שאתה נוטל תרופות (ואינך משתף האם כמו denur1 שלנו אתה במסלול הסלמה והתדרדרות שאחרי 10 שנים הביא אותו להתחלת הזרקות אינסולין).

זה יפה שאינך ממליץ לאיש לחקות אותך, אבל אתה מפרסם כדי שיקראו, ואנשים קוראים מידע חלקי, מקבלים רושם מוטעה, ואינם מצליחים להבין מה המסר שלך, מה המיכלול שעליו אתה ממליץ ? מה פרוש שכל אחד יחקור את עצמו ? לכל אחד יש בית עסק של תוכנה, או שאתה רוצה שיפנו אליך ויבקשו לרכוש את התוכנה שפיתחת ?

אין לי כוונה להשתלח בך. אנחנו אחים לצרה.

אעשה מאמץ להחזיק מעמד שנתיים כמו denur1 (בלי תרופות, אגב), ואולי 6 שנים מתחת ל A1C 6 כמוך (עם תרופות. כמה ? איזה מינון ? לא חשוב. כל אחד עושה כמיטב יכולתו) ואולי זה לא יועיל לי בכלל ובעוד 3 שנים המחלה שלי תתפרע ולא יהיה מנוס מהסלמה. אולי בכלל לא אגיע לגיל 60, יגאל, כי מכונית תדרוס אותי לפני כן, ברחובות עירנו המשותפת.

מה אתה אומר ? זה יהיה happy end לסיפור המרגיז של החוכמולוג שחשב שיצליח להילחם במחלה הארורה הזאת בלי תרופות ועם משמעת עצמית והתמדה ? סוף כזה ישמח אותך ?

אני ארגיש טוב מאוד עם עצמי לסיים כך.

כבר איחלו לי שמרוב הקפדה על הבריאות, בסוף אמות בריא. אלה שאיחלו לי זאת חשבו שזאת התחכמות נחמדה. אני חשבתי רגע ועניתי שזה הדבר הכי טוב שאני מאחל לעצמי.

לילה טוב גם לך.

אייל מתעקש

יגאל-עמית
20/01/14 10:47

אייל,
אני משתף אנשים כדי שזה אולי יעזור להם להבין שהם צריכים לעזור לעצמם ופחות לסמוך על הרופאים, השפעת התרופות כמו שאתה טוען מוגבלת, כמו גם הספורט (תקרא את הפוסט הבא שלי) יש לי עוד הרבה מה להעלות אבל לאט לאט אנשים צריכים לעכל. הנתונים נאספו במשך שנים, בלחיצת כפתור אני יכול להדפיס לך את המזון שלי (גם החטאים) בכל יום במשך 8 השנים. אבל אני חושב שזה לא מה שחשוב (עד עכשיו הראיתי השפעות בהרכבי המזון על המדדים שלי) יש אספקטים נוספים שאני כועס על החוקרים שלא מתייחסים לזה. אינני מנסה למכור את התוכנה לאף אחד (הרבה שביקשו נתתי אבל אף אחד לא התמיד ולא ידע איך לנתח - רובם רצו ירוק אדום - וזה לא מתאים לסוכרת).יש לי תאוריות שלי (מודל מתמטי) אבל זה לא מבוסס (רק עליי וממחקרים אחרים) ולכן אין לי כל כוונה להטעות אחרים. מה שאמרתי שאם יותר אנשים ירצו לחקור את עצמם אני אהיה מוכן לרכז את זה כדי לבסס מסקנות בדוקות. (על חשבון הזמן הפנוי שלי). תבדוק את עצמך: בדוק בעת השכמה, תחכה שעה ותבדוק שוב ורק אחר כך תאכל את ארוחת הבוקר. ההפרש בין שתי המדידות מראות עד כמה הסוכרת מאוזנת (חומרת הסוכרת - קצת יותר טוב מה A1C כי ה A1C מראה ממוצע של 3 חודשים ולא את השונות - השינויים או ההבדלים בין מקסימום למינימום, רק עכשיו התחילו להתייחס לשונות במחקרים בעולם). לגביי התרופות אני מכיר מישהו שלפי טענתו הוא טרום סוכרתי (בבוקר בסביבות 250 ו 300) אבל מה הוא אומר לי זה בלי תרופות..... רוב האנשים לוקחים תרופות ומזניחים את שאר האספקטים ולכן התרופות לא עוזרות, אבל לטמון את הראש בחול?

denur1
20/01/14 13:30

אייל המתעקש, למען הדיוק מעולם לא הזרקתי אינסולין הייתי על סף אבל גיליתי את התזונה דלת הפחממות בדקה ה- 90 והיום גם התרופות מיותרות. היכולת של התרופות אכן מוגבלת, (לפחות מהניסיון שלי) ספורט עשיתי מהיום הראשון שהתגלתה הסוכרת, ספורט עוזר אבל לחלוטין אין להיתבסס עליו. רק התזונה שינתה אצלי את המצב מקצה לקצה, ממשיך עם ההליכות עד היום. גם אני יודע שהסוכרת עלולה להיתקדם ואזדקק שוב לתרופות, אבל גם אם היא תתקדם זה יהיה איטי ושוב יתחיל מכדור אחד. אני מטבעי אופטימי לכן מקווה שיקח עוד זמן עד שהסוכרת תתקדם אצלי אם בכלל. מאד מאד לא קל להתרגל לאכול מעט פחממות אפילו בירקות הגבלתי בהתחלה. כפי שכתבתי אני אוכל פעם עד שלוש בחודש יותר פחממות ומשלם בסוכר יותר גבוה. הנסיון שלי אומר שתזונה דלת פחממות היא הדרך לשמור על רמות סוכר תקינות, דרך מאד קשה בהתחלה, עם הזמן מתרגלים. תוספת פעילות גופנית עוזרת, אבל אפשר לדעתי רק עם תזונה. מאחל גם לך ולכל באי הפורום שמירה על איזון ובריאות טובה. חשוב מאד לשמור על נינוחות למען הבריאות בכלל והסוכרת בפרט.

אייל-מתעקש
22/01/14 2:09

יגאל, תודה על תשובתך. אני מתחבר למה שכתבת. מאחל לך בריאות שלמה.
רמי, מחזיק לך אצבעות שתמשיך להצליח.
כולנו באותה סירה.

אייל-מתעקש
22/01/14 8:32

יגאל, כתבת, בין השאר, שורה שמעניינת אותי. מדוע אתה סבור שההפרש בין שתי מדידות בבוקר, לפני הארוחה, יכול לתת אינדיקציה טובה לגבי איזון הסוכרת ? לאיזה הפרש כוונתך ? הרי ידוע שצפוי פער מסויים בין שתי מדידות, גם אצל בריאים ומאוזנים, וגם בהפרש של כמה דקות.

יגאל-עמית
04/03/14 23:51

אייל, במקרה קראתי עכשיו את שאלתך, ובמקרה היום התחלתי בפרסום והסבר על התאוריה שלי (היום כתבתי למה מה שאנו אוכלים וסוג האוכל משפיע מעט מאד על האיזון - הן מבחינת מחקרים והן הוכחה מתמטית לכך). לשאלתך, ההפרש בין שתי מדידות בבוקר בצום מציינים את חומרת הסוכרת שלנו. (אצל בריאים ההפרש נע בין פלוס מינוס 1 בממוצע נניח של חודש) ההפרש הזה הוא מציין את חומרת הצום שאצל הסוכרתיים מהווה את הרוב ברמת הגלוקוז בדם. די מורכב, אני כתבתי על זה 5 פעמים וכל פעם זרקתי לפח כי לא קל לי להתחיל בהסבר (כמו מה קדם האפרוח לתרנגולת או להיפך). ההסבר גם קשור לפעילות המח שדורשת גלוקוז ולמעשה החלק של הצום בא להגן על המח (שוב זה תיאוריה שלי, אולי יהיו עוד אנשים שיוכלו / ירצו להוכיח את הטענות שלי).