מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
30/06/14 17:55
1 תגובות

בנדי. גימלאי בן 68. מזה 6 שנים אי ספיקת לב קלה עם חשד לקרדיומיופתיה. צינתור איבחוני תקין ללא איסכמיה. השמנת יתר בינונית. תרופות קבועות: קרדילוק 5 מג. דיובן 80 ובשנה האחרונה גם פוזיד 40 עקב הופעת שיעול (נדיר כעת) וציפצופים (למשך זמן קצר מדי פעם) לחץ דם מאוזן בתרופות 75-80/135-140. מסוגל לפעילות גופנית (עבודות בבית ובגינה) וספורטיבית מתונה (התעמלות במים שעה כל יום) . שאלתי היא: א. מבחינת הערכת תוחלת חיים האם יש קשר לנתון ה LVEF (הערכה באחוזים בתוצאות בדיקת אקו לב שיש בה גם ממצא על יתר לחץ דם בינוני בעורק ריאה והתעבות קלה של הלב) או שאין לו כושר ניבוי בלעדי. מהו האחוז המינימלי המאפשר תפקוד תקין ועצמאי. האם יש סף מסויים באחוזים שמעלה את רמת הסיכון. בחמש השנים האחרונות היה לי 40-45% וכעת 35% בבדיקה האחרונה בעוד שהתפקוד היומיומי שלי בפועל נשאר כבעבר. ב. באיזה מצב מומלץ להחזיק בלון חמצן זמין (מבחינת נתון ה LVEF). בתודה מראש על תשובותיך


תגובות

ד--ר-זאזא-יעקבישוילי
מנהל קבוצה
מנהל שרות לקרדיולוגיה דחופה ומרפאה לקרדיו-אונקולוגיה, המערך הקרדיולוגי, בי״ח בילינסון, מ.ר. רבין. מזכיר החוג לטיפול נמרץ לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל.  
30/06/14 18:33

שלום ותודה על השאלות.
1- היחס בין תוחלת חיים וLVEF הפוך -כלומר ככל שהLVEF נמוך תוחלת חיים קצרה יותר. כמובן נתונים של יתר לחץ דם ריאתי בינוני לא מוסיפים נקודות זכות. יחד עם זאת מה שקובע בהרבה מאד מקרים דרגה התפקודית (ואני מבין שזה צד החזק שלך) וגם טיפול התרופתי שהוא נשמע מיטבי. הייתי בודק עם הקרדיולוג המטפל האם אין מקום לשקול ICD (מכשיר דפיברילטור מושתל) בעקבות ירידה מסויימת בLVEF. הקרדיולוג שמכיר אותך יוכל לענות לך על השאלה.
2 - החזקת בלון חמצן ניתנת ע"י רופא ריאות במצבים של ירידת רווי חמצן בדם ואינה קשורה לLVEF. כאשר המטופל מוגדר כחולה עם אי ספיקת לב קשה ונזקק לאשפוזים חוזרים אחד מהדרכים להתמודדות - היא חמצן ביתי.