מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
אברהם ביטקין

אברהם ביטקין

מנהל קבוצה
15/07/14 11:52
1 תגובות

הבוקר קיבלנו את \"הפסקת האש\". הרבה מחשבות סביב כדאיותה, עמידות הממשלה מול הלחצים החיצוניים או חשיבה אסטרטגית (שלא לשקוע בבוץ העזתי), אולם מה שיותר מעניין אותנו כאן זה עם מה אנחנו, האזרחים, יוצאים מאירועי החודש האחרון, ולאן זה לוקח אותנו.

אני מזמין אתכם לשתף כאן, בקצרה או בארוכה, כיצד עברו עליכם ימי ההפגזות ומה הדבר עזר לכם להתמודד.

ולא פחות מזה חשוב, איך אנו יוצאים מהימים הללו, מה ניקח איתנו ומה נשליך מאחורנו...



שתפו מחשבות, הירהורים, ואולי החלטות לעתיד החזק יותר.


תגובות

אברהם-ביטקין
מנהל קבוצה
עובד סוציאלי קליני (MSW) בתחום בריאות הנפש ופסיכותרפיסט מוסמך בגישה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT) ממוקדת טראומה.מומחה לטיפול בטראומה, חרדה ו-OCD.מטפל במרכז בריאות הנפש במודיעין עילית וכן בקליניקה פרטית ובאמצעות ׳סקייפ׳.מרצה בתחום בריאות הנפש קהילתית, ייעוץ וליווי המשפחות. 051-5741770
15/07/14 12:07

בשבוע האחרון הופעל ברדיו 93FM קו חירום להתמודדות בעת התקפות טילים על ישראל. זכיתי לתת מענה בקו הזה ולענות למאות פניות של אנשים.
קשה לי לאפיין סוגים מוגדרים של אנשים שפנו, כי זה תפס את כולנו: אמהות 'לחוצות' לצד אמהות 'חזקות', קשישים בודדים לצד קשישים המעודדים. ילדים לצד בעלי משפחות. נשים וגברים יחד.
שמתי לב כמה שהאירועים האלו הפעילו אותנו מאד, ובמיוחד את אלו המתגוררים באזורים המרוחקים יותר מעזה, אזורים שלא רגילים לחוות את אימת ה"מלחמה בדרום". כל הארץ הפכה לדרום אחד גדול.
מאד נגעה לי שיחה עם ילד בן 12 מפתח תקווה, שהתקשר לקו וביקש לארח משפחה מאזור המסוכן יותר. אחריו הייתה אמא מחולון, ששאלה בקול רועד איך להרגיע את ילדיה. אחריה - בחור בן 28 מבית שמש שחושש לצאת לרחוב. אמא צעירה חד-הורית, שזמנית הושעתה מעבודתה במעון-יום, ומאחר שלדברי המנהלת היא "משרה על הפעוטות מתח ופחד".

אולם, הצד החזק שמצאתי בכל השיחות זה הנכונות לקחת אחריות. על עצמם, ועל שלומם של הסובבים. וזה החוזק של אדם לקום, להתאושש ולחזור לצד החזק של החיים.