מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
מינרבה1

מינרבה1

מנהל קבוצה
23/09/14 11:51
0 תגובות

כשהסלט נושא פירות



דפנה אמון, בלוגרית בריאות, מדברת על בעיות מוכרות ושכיחות שנפתרו באמצעות תזונה נכונה: עצירות, כאבי ראש וכאבי גרון. חזונה הוא לעודד אנשים להמיר את אחת מארוחות היום לארוחה המבוססת על פירות וירקות חיים בלבד. אחת הדרכים בהן היא מקדמת את החזון הוא צילום בעירום



ל דפנה אמון (29), בלוגרית בריאות (veganbari.wordpress.com), שמעתי לראשונה כאשר הזמינה אותי במייל להגיע לאירוע שבו הצטלמה עירומה עם פירות כדי לקדם את חזונה. לא הגעתי אבל הסתקרנתי. לכן פגשתי אותה בלבוש מלא ועם הרבה פירות ברקע וגם ערימות של ספרי תזונה נכונה וצעצועים של בנה הפעוט בר.



הצעתי לה, לכבוד החגים שבהם כולנו אוכלים יותר מדי ארוחות כבדות, שנכין ארוחה שלמה שכולה סלט. החזון שלה הוא להשפיע ולעזור לכמה שיותר אנשים לעשות שינוי בחייהם באמצעות יוזמה שלה, ללא כוונות רווח, שנקראת \"ארוחת פירות אחת ביום\". מטרת היוזמה היא לעודד אנשים להמיר את אחת מארוחות היום לארוחה נטולת בישול ורכיבים מעובדים, המבוססת על פירות וירקות חיים בלבד.



בניגוד לרוב מדריכי ובלוגרי הבריאות שמתהדרים במחלות קשות או אקזוטיות שנפתרו באמצעות תפריט, אמון, בלי הקדמות ובלי מבוכות, מדברת על בעיה מוכרת ושכיחה: \"מרבית חיי סבלתי מעצירות. היו מקרים חמורים שלא הייתי מתפנה שבוע ויותר. סבלתי גם מכאבי בטן, כאבי ראש והתפרצויות של דלקות גרון חוזרות. הרופא אמר לגבי כאבי הבטן שיש לי מעי רגיז ואני צריכה ללמוד לחיות עם זה. לגבי שאר הדברים הוא נתן לי משככי כאבים ואנטיביוטיקה. היום ברור לי שאם הגוף לא מסוגל לפנות פסולת, לפחות פעם אחת ביום, זהו כר נוח להתפתחות של מחלות. חשבו איזה בלגן יהיה בבית כשיש סתימה בביוב, על אחת כמה וכמה בתוך הגוף שלנו.



\"אני פשוט מאושרת שהבעיה הזו נעלמה כלא הייתה, ויחד איתה כל אותם סימפטומים מציקים. מסתבר שהמעי שלי היה רגיז כי הרגזתי אותו, הראש כאב כי היו לי עודף רעלים בגוף ומאותה סיבה הגרון \'נדלק\' לעתים קרובות. נוכחתי לדעת שהתרופה היחידה היא לתת לגוף מזון טבעי ולא מעובד ולסמוך על כוחות הריפוי הקיימים בו, שהתפתחו במיליוני שנות אבולוציה. אני מאושרת שגיליתי זאת מוקדם וחסכתי מעצמי המון כאב וסבל, שהיה מגיע אילולא השינוי התזונתי\".



לפני חמש שנים החליטו אמון ובן־זוגה להפסיק לצרוך מוצרים מן החי, מתוך הזדהות עם סבלם של בעלי החיים. במקביל התחילה לחקור וללמוד איך להימנע מחוסרים תזונתיים. את השיפור בבריאות שלה ושל משפחתה היא רוצה בכל מאודה, ההתלהבות שלה מדבקת - לחלוק עם כל מי שנזקק ובעיקר עם אנשים שיקרים לליבה.



\"בבוקר ובצהריים\", היא מפרטת, \"יש לי תשוקה גדולה לפירות וירקות חיים, שמעניקים לי המון אנרגיה וחיוניות. את ארוחת הבוקר, שנעה בין חצי ק\"ג לק\"ג פירות עונתיים ובשלים, אני אוכלת אחרי השעה 9 בבוקר, כדי לתת לגוף מספיק זמן לסיים את תהליך ניקוי הפסולת שמתחיל בשעות הקטנות של הלילה. צהריים אני אוכלת בסביבות אחת בצהריים, אם אין לי זמן להשקיע אני פשוט אטחן בבלנדר פירות ועלי חסה, בכמות שתשביע ותספק אותי, או אקח איתי לדרך שקית עם פירות. כשמתחשק לי להשקיע אני אכין סלט גדול מפירות לא מתוקים (עגבנייה, מלפפון, פלפל, זוקיני, אבוקדו) ואקנח בכמה פירות.

סירות אנדיב עם פטה פקאן ורימונים, מתכון מויגנבריא - הבלוג של דפנה אמון

סירות אנדיב עם פטה פקאן ורימונים, מתכון מויגנבריא - הבלוג של דפנה אמון. צילום: תומר אפלבאום



\"את ארוחת הערב אני משתדלת לאכול עד השעה 8 בערב, אז מתחילה אצלנו במטבח חגיגת יצירה עם פירות, ירקות, עלים ירוקים, אגוזים וזרעים. אני מכינה פסטות מקישואים חיים עם רטבים משגעים, סושי מירקות, מוקפץ חי. אבל הכי יומיומי והכי קל בעולם זה להכין סלט עשיר וענק המורכב ממגוון ירוקים טריים וטעימים, לפחות ראש חסה אחד וחבילת עלי ביביי, לזה אנחנו משלבים כל מיני סוגים של פירות מתוקים ולא מתוקים, בליווי רוטב טעים מרכיבים טבעיים בלבד. לעתים גם ירקות מאודים, או בתנור\".



ובתגובה לטענה השגורה שתפריט כזה עלול להיות יקר, היא משתפת בפתרונות שלה:



1. בסיטונות. פעם בשבוע נוסע בן־זוגי, בלילה, לשוק הפירות והירקות הסיטונאי בצריפין ורוכש לנו כמה ארגזים של תוצרת עונתית ברבע מהמחיר בחנויות.



2. קנייה משותפת. בגלל השאיפה לאכול כמה שיותר אורגני התחברנו, באמצעות הפייסבוק, לאנשים נוספים שרוצים אורגני ויחד אנחנו עושים קניות משותפות ישירות מהמגדלים. עלים ירוקים אנחנו משתדלים לרכוש רק אורגניים, ניתן למצוא בכל חנות טבע שמוכרת גם פירות וירקות. הבדל מחירי העלים, האורגניים ושאינם, הוא קטן.



3. ליקוט. לקראת החורף אנחנו מלקטים פקאנים טבעיים ומתוקים שמספיקים לנו לכמה חודשים, אנחנו קוטפים מגינות פרטיות (באישור) - אשכוליות, תפוזים ולימון, שיש מהם בשפע בעונה. כמו כן אנחנו פוקחים עיניים, מסתכלים סביב ומוצאים צמחי־בר ועשבי תיבול למאכל.



4. בשְלות. סוד שיש כמעט בכל חנות פירות וירקות: בעלי החנות נוהגים להניח בפתח הכניסה את הפירות היותר בשלים ולמכור אותם במחירים מצחיקים. בשבילנו, שאוכלים רק פירות בשלים, זו פשוט חגיגה וגם מושלם לשייק פירות מתוק וטעים.



והנה גם המתכון לסלט עלים ירוקים רב־שלבי: העצלנים מוזמנים להסתפק בשלב הראשון ואילו האחרים, לפי כוחם ועתותיהם, ימשיכו.


תגובות