מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/10/14 11:44
3 תגובות

היי, אני בת 18 ואובחנתי כחולה לפני שבוע. אני נוטלת כדוריים הנקראים טריל קרבמזפין(karbamazepine) ורציתי לדעת אם מותר לי לשתות יין או בירות בהמלך נטילת הכדורים. לפני גילוי המחלה הייתי מעשנת קנאביס רפואי בזמני הפנוי וכרגע אני די מפחדת להשתמש. אשמח לתשובות וכיוונים כי אני די אבודה כרגע ומרגישה שאני מאבדת הכל.


תגובות

ערן-ברקוביץ
03/10/14 16:07

היי מרטין. אני מקווה שהאבחנה החדשה והטיפול התרופתי יובילו לכך שתהיי במעקב ותהייה הפחתה בהתקפים ושיפור במצבך. את שואלת לגבי תרופה מאוד ספציפית ולכן אני ממליץ לפנות למומחים שלנו בתחום. פורום רוקחות ותרופות ב"כמוני" : http://www.camoni.co.il/index.php?idr=26&theme=34
הן מכירות כל תרופה וכל אינטראקציה עם כל חומר אחר ובטוח שיתנו את התשובה המקיפה והאחראית ביותר.
תרגישי טוב והמשיכי לעדכן אותנו

אפרת_זיו
05/10/14 0:56

הי אגם ברוכה הבאה! מעבר להמלצה המבורכת של ערן אני מציעה 1. לקרוא תמיד את ההנחיות של כל תרופה שאת צורכת ולמלא אחר ההוראות (למשל אם כתוב לא אלכוהול ..לא להתחכם) 2. להתייעץ עם הרופא המטפל המכיר אותך ואת גופך הכי טוב. יכול להיות, למשל, שבהתאם למשקל גופך - מצבך - מינון התרופה, הוא יאשר לך כוסית יין שבועית. אבל זה חייב להיות מאושר ובדוק. בלי להסתכן. החשש שלך מוצדק. שנה טובה שתהיה!

שמואלק
05/10/14 20:14

הי אגם, אני גם חולה במחלה וגם מטופל בתרופה הנ"ל. לא כדי לקחת את התרופה עם שתיה(מותר לשתות רבע כוס) אני מכיר משהי שחלתה במחלה וקיבלה תרופה ושתתה בפאב והקיאה את הנשמה בשרותים.
נ.ב מתי התחילה המחלה שלך אצלך - בדר"כ בהתחלה מביאים תרופה בשם דפלפט ולא טגרטול כי זה חזק מידי(כאשר אני הפסקתי אז ההתקפים ירדו משמעותית -- התרופה יכולה לגרום לירידה במלח בדם וזה גורם להתקפים מלאים)