מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
28/11/14 1:46
3 תגובות

שלום, אשמח לעזרה בנבכי הבירוקרטיה.

אבי בן השמונים נפל ברחוב ושבר את רגלו. נותח בביה\"ח וכעת מועמד לשיקום, לא בבית. מה עושים כעת? האם צריך לפנות לביטוח לאומי? להפעיל ביטוח כללית מושלם? ביטוחים פרטיים?

האם יש מוסדות (כמו דיור מוגן) בהם יש שיקום אך גם במקביל ניתן לשכור דירה באופן פרטי ע\"י אמי, כדי שיהיו יחד במהלך האשפוז השיקומי הארוך המצופה?

תודה


תגובות

שמוליק-בן-יעקב
מנהל קבוצה
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
28/11/14 11:32

שלום
השיקום אמור להיות במסגרת אשפוזית, והקופה נושאת בעלויות.
לקראת תום תהליך השיקום, פנה לעובדת הסוציאלית במחלקה והיא תסייע לך להגיש בקשה לביטוח הלאומי , לקבלת גמלת סיעוד (בהנחה שאביך יהיה במצב מזכה)
יש מוסדות פרטיים המיועדים להחלתה ולשם אפשר להזמין פיזיותרפיסט באופן פרטי - לא רואה יתרון לכך, אבל יתכן וזה מתאים לכם
בברכה

שמוליק

פנינה-ספקטור
מנהל קבוצה
עובדת סוציאלית מומחית שקום.
28/11/14 13:09

שלום אכן אתם יכולים לפנות לביטוח לאומי לבדוק עזרתם לפ חוק סיעוד. אם אתם בעלי הכנסות גבוהות יחסית ולא זכאים דרך ביטוח לאומי אפשר לעשות ועדה דרך משרד הבריאות ואם המצאתם זכאים אפשר להגיש בקשה לעובד זר דרך התמ״ת. בהצלחה ובריאות שלמה

עו-ד-אופיר-בן-משה
מנהל קבוצה
מתמחה בתביעות נזיקין, תביעות ביטוח למיניהן וליטיגציה אזרחית על כל רבדיה, לרבות: רשלנות רפואית, תאונות דרכים,  רשלנות מקצועית תביעות רכוש,תאונות עבודה ,.דיני ביטוח (סיעוד, אובדן כושר עבודה) ועוד כמי שייצג במשך שנים חברות ביטוח וגופים מוסדיים, מכיר היטב כיצד המערכת פועלת מלפני ומלפנים.  כמו כן משמש בהתנדבות כיועץ המשפטי של יחידת חילוץ והצלה "בראל". תחומי התמחות: תביעות בגין נזקי גוף – רשלנות רפואית, תאונת דרכים, תביעות ביטוחיות, תאונות עבודה, תאונות למיניהן. תביעות ביטוח. תביעות רכוש. תביעות נגד ביטוח לאומי.    
30/11/14 9:01

הדס שלום רב,

ייתכן שלאביך מגיע פיצוי בעקבות הנפילה אם וככל שזו אירעה עקב מפגע או רשלנות של בעל המקרקעין ו/או המחזיק בו.

מצטרף לדבריו של שמוליק - השיקום ימומן על ידי קופת חולים. בכל הנוגע לנזקים העקיפים - כאמור ייתכן שהוא יהיה רשאי לתבוע אותם מהמזיק.

כמו כן, אציע לפנות למוסד לביטוח לאומי - ענף סיעוד וכן לבדוק האם ברשותו פוליסת ביטוח סיעודי פרטי (דרך קופת חולים).


בהצלחה ורפואה שלמה.