מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
11/01/15 17:40
2 תגובות

הי אני חדשה פה

מתמודדת עם אכילה רגשית. עד הצהריים בד\"כ בסדר גמור. אני בעבודה, אוכלת יוגורט ופרי. כשמגיעה הביתה בצהריים, גם אם יש משהו מוכן, אני אוכלת כל מה שיש במקרר...

איך מתגברים על זה?


תגובות

אפרת_זיו
12/01/15 13:33

לדעתי צריך שיחכה לך משהו משביע ולא משמין בבית וגם לבדוק האם מה שאת אוכלת במהלך היום בעבודה בכלל מספיק, כנראה שלא ולכן חוזרת וטורפת. אבל נחכה לנשות המקצוע שיגיבו :)

עדי-זוסמן-RD
מנהל קבוצה
דיאטנית קלינית ומאמנת בריאות,מומחית לטיפול ואימון של הסובלים ממחלות מעיים,מפתחת של שיטת הרמזור לתזונה עם מחלות מעיים, כגון קרוהן, מעי רגיז וקוליטיס.משחררת מאכילה רגשית בשיטות של אימון, תטא הילינג, קלפים טיפוליים, דימיון מודרך ועוד.מייסדת ומנהלת המרכז לבריאותמערכת העיכול "דרך הבטן", המטפל באנשים עם מחלות מעיים בדרך הוליסטית המשלבת ליווי תזונתי, אימון, רפואה סינית ופסיכותרפיה. 
12/01/15 19:46

הי nura. תופעה ידועה ומוכרת. לרבו אכילה רגשית מתעוררת בשעות אחה"צ / ערב. כמה סיבות אפשריות, לבדיקתך: עייפות - כשאנחנו עייפות יותר קשה להחליט על משהו "נכון", ואז ההרגלים הישנים משתלטים עלינו. מצב רוח ירוד, עומס רגשי, עומס אמיתי (צריך לרוץ ולעשות הרבה דברים בזמן שמה שבאמת בא זה לנוח), תחושת בדידות, ועוד "חברים" כמו ייאוש, תסכול, חוסר הערכה עצמית וכד'. מה עושים? קודם כל, מכירים במצב לאשורו. מה ב א מ ת קורה לך שם, בבית? מה את מרגישה כשאת מגיעה הביתה? אולי זה סוג של שיחרור שבא לידטי ביטוי באוכל? אולי את בסוג של דיאטה בשעות הבוקר ואז בבית הקפיץ הפנימי משתחרר? אולי את לא אוהבת את העבודה והתסכול מכך קשה לך, ואת מנסה להשכיח אותו באמצעות האוכל? אולי את כועסת על הבוס ובמקום לדבר על זה / את זה - את משתיקה את הרגש באוכל? בקיצור, קודם כל - לברר ולהכיר. אח"כ אפשר לבנות אסטרטגיות באוכל שיכולות להיות מה שאפרת הציעה או כל דרך אחרת לספק לך ארוחות מסודרות ומזינות, בריאות וטעימות. כדי שגם תהני וגם תרגישי טוב עם עצמך. מקווה שנתתי לך כיווני מחשבה. ממליצה למצוא איש מקצוע טוב שיעזור לך אם תתקשי בכך לבד. בהצלחה!