מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
17/08/15 6:51
3 תגובות

היי מיטל..... הילד שלי בן 8 הוא חייב לאכול אוכל דל שומן....הייתי רוצה להכיר מתכונים חדשים


תגובות

מייטל
11/08/15 11:17

היי דודו, לא כתבת הרבה ולכן השארתי מעט מהשומן הבריא שיש בשקדים,אגוזי מלך ושמן זית.
אפשר להכין לו את השוקו שהמלצתי עליו לפני מספר פוסטים, פה בקבוצה, במתכונים לילדים, רק בלי שמן הקוקוס והאגוזים. "שוקו" כזה מכיל פרי, אגס או בננה, מעורבב בבלנדר עם כוס מים, כף או כפית קקאו דל שומן,ו 2 תמרים. לרוב לשייקים צריך בלנדר חזק, אולם ייתכן שהבלנדר הרגיל גם יספיק כי לא הכנסנו פה עלים למינהם. ממליצה לנסות. ברור שזה טעים יותר עם שומן אבל לדעתי זה יהיה לא פחות טעים משוקו רגיל.

עוד אפשרות זה לקחת בננה ולטבול אותה ב"רוטב שוקולד" שהוא השוקו הזה עם חצי כוס מים ולא כוס מים ולהקפיא. אפשר להחזיק את זה כמו ארטיק ולאכול.

עוד אופציה זה להכין לו רצועות של ירקות שהוא אוהב כמו פלפל אדום, ירוק, צהוב, מלפפון, קולורבי וכו.. ולתת לו לטבול בממרח חומוס מונבט שעשיר מאד בפחמימות ועוזר לשובע ולריכוז.

ממרח החומוס המונבט:
להכנת חומוס מונבט צריך לשים גרגרי חומוס במים 12 שעות. לשטוף היטב אחרי ההשרייה והניח במסננת להנבטה במשך יום. מדי פעם מרטיבים במים. אחרי יום אפשר להכין את החומוס.

לוקחים 2 כוסות חומוס מונבט, עגבניה גדולה חתוכה דקדק, כוס סלרי קצוץ דקדק (אם לא אוהב להחליף בפטרוזיליה), כף לימון סחוט, שן שום כתושה,מלח, כף או שתיים שמן זית , אם כמובן מותר מעט, למיטב הבנתי גם שאוכלים דל שומן יש להוסיף מעט שמן זית, ומעט עלי בזיליקום קצוץ.
מערבלים בבלנדר היטב.

אפשר להכין בשר חזה עוף בתנור, ללא שומן, ולתת לו את זה עם רוטב עגבניות ובזיליקום טעים.

רוטב עגבניות ובזיליקום:
עגבניה גדולה קצוצה
כוס עגבניות מיובשות
חצי כוס בזיליקום קצוץ
חצי לימון סחוט
כף שמן זית
2-3 תמרים
שן שום כתושה

מכניסים לבלנדר את המרכיבים לאט לאט שיטחנו

רצוי את העגבניה הגדולה ראשונה, ואז את הלימון הסחוט ואת שאר המרכיבים. אפשר להוסיף טיפה מים.

כדורי שוקולד

לקנות עיסת תמרים בסופר, לחתוך לחצי, לערבב עם 2 כפות קקאו דל שומן, ומעט אגוזי מלך טחונים, לפי הטעם ולפי כמות השומן האסורה לו. אם הוא אוהב מאד מתוק וירצה להמתיק יותר, אפשר להוסיף 2 כפות סירופ מייפל אמיתי שקונים מבית טבע, מערבבים היטב ומגלגלים באגוזי מלך קצוצים, או בקקאו.

אפשר סלט כרוב מכרוב חתוך דקדק, גזר חתוך דקדק, כף שמן זית ומיץ לימון.

כמובן שאפשר להכין גלידות מפירות שונים טחונים, להקפיא מעט ולטבול ברוטב תמרים טחונים,סירופ מייפל וקקאו דל שומן.

אפשר להכין חזה עוף בתנור, ולשים בתוך עלה גדול של חסה, עם כף או שתיים של החומוס המונבט או רוטב העגבניות, עם בצל סגול, ומלפפון חמוץ.

פסטה מקישואים: לוקחים קישואים ומקלפים אותם דק דק דק עם קולפן. עד שנוצרים סלילים. על זה מניחים מהקטשופ שהמלצתי עליו לפני מס פוסטים או את רוטב העגבניות שכתבתי פה למעלה. אפשר לשחק עם שני המתכונים הם מאד דומים.

מקווה שעזרתי

מייטל





אפרת_זיו
11/08/15 12:00

הי דודו אפשר לשאול למה הילד צריך לאכול דל שומן?

רותי231
17/08/15 6:51

דודו כשהילד שלך חייב לאכול מזון דל שומן המנעות ממזונות צנחי וממזונות צטוגנים ומעובדים כבר עושה את רוב העבודה. יחד עם זאת ישנה רבומת ויטמינים ADEK המסיסה בשומן לכן עליך לדאוג שלדוכמא אם הילד אוכל סלט גזר תהיה בסלט כפית שצן זית. כך יקבל עוד .