מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
20/09/15 20:25
2 תגובות

שלום לכולם... אני עתידה להתחיל בקרוב טיפול באימורן, מה הם תופעות הלוואי? איך ההשפעה של הכדורים על מניעת התקפים?


תגובות

ערן-ברקוביץ
מנהל קבוצה
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/09/15 21:53

היי אדרת,
קצת על האימורן (מתוך מדריך של דן אבן באתר):

אימורן (Imuran) היא תרופה לדיכוי המערכת החיסונית. התרופה מהווה prodrug אשר הופך בקיבה לחומר פעיל הקרוי 6-mercaptopurine.

אופן פעולה: התרופה משפיעה להורדת פעילות המערכת החיסונית של הגוף דרך עיכוב העיצור המטען הגרעיני של תאים ובכך מונעת חלוקה וגדילה של התאים (בעיקר תאים לבנים) בגוף.

אופן נטילה: התרופה ניתנת בצורה פומית (בליעה).

בטיחות ותופעות לוואי: תופעות הלוואי העיקריות המיוחסות לתרופה כוללות תופעות לוואי המערבות את מערכת העיכול ברמות שונות כולל בחילות, הקאות, אובדן תיאבון, הפרעה באנזימי כבד ודלקת בלבלב. יתכנו תסמינים דמויי שפעת, שכן התרופה מגבירה את הסיכון להתפתחות זיהומים מכל הסוגים עקב השפעתה המדכאת על פעילות המערכת החיסונית. במקרים חמורים עלולה התרופה לגרום לקשיים במתן שתן, צואה דמית, פצעים בפה, פריחות, דימומים וכאבי שרירים. טיפול ארוך טווח בתרופה זו בשילוב עם תכשירים מדכאי חיסון נוספים עלול לגרום לסיכון מוגבר לסרטן ולימפומה.

המשתמשים בתרופה נדרשים לבדיקות דם סדירות לרבות ספירת דם ובדיקות תפקודי כבד לאבחון מוקדם של סיבוכים אפשריים. לאנשים הנוטלים תרופות להורדת לחץ דם מסוג חוסמי אנגיוטנסין (ACE) חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל לגבי האפשרות של אינטראקציות בין-תרופתיות.

אני מסכים לחלוטין עם ערן. עיקר המעקב אחר הטיפול דורש ספירות דם על מנת להימנע ממצב של דיכוי מח העצם ודיכוי חיסוני.
הטיול באמוראן הינו לרוב ידידותי יותר מטיפול ממושך בסטרואידים ולכן במחלות אוטואימוניות רבות משמש גם כטיפול חלופי לסטרואידים. חשוב לזכור כי הטיפול מתחיל לעבוד רק לאחר מספר שבועות.