מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
הטיבעי

הטיבעי

מנהל קבוצה
28/10/15 8:46
4 תגובות

יש דברים שלא צריך לסחוב בבטן.

היום הגעתי לבה״ח וביקשתי טיפול סטרואידים.

עברתי התדרדרות קשה בחודשים האחרונים. החלתי להתחזק ולהיתיצב אט אט אך המחלה הכתה בי לפני מספר ימים והדרדרות המשיכה. הנארולוג ערך בדיקה מקיפה וחשב לדבריו שאכן צריך לנסות סטרואידים אך ביקש לאשר זאת עם מנהלת המחלקה. זו סרבה והחליטה לשלוח אותי לישון (נכון יותר לנסות..) עם המחשבה שהתופעות הניארולוגיות מקורן אולי בכלל לא טרשת אלא סרטן במוח.

זהו.


תגובות

שלום הטבעי,
אני מבין שאם הגעת לביה"ח כנראה שאתה חש התדרדרות משמעותית במצבך וצר לי שזהו היחס שקיבלת. קשה להבין מה התרחש שם אך אני מנחש שהנוירולוג שמכיר אותך ובדק אותך הבין למצבך, אך היה קצר בתקשורת עם מנהלת המחלקה, ושוב חבל מאוד שכך קרה. טוב שאינך שומר בבטן ושיתפת אותנו. אך יותר מכל אני מקווה שמצבך ישתפר. עם כל הניסיונות לעיתים אין ברירה אלא לקבל את הסטריאודים, אם זהו הטיפול הנכון לדעתך כרגע אולי כדאי לראות את הנוירולוג שוב ואם אתה לא רוצה לחזור לאותם אנשים, לקבל מרופא המשפחה הפנייה למיון.

הטיבעי
מנהל קבוצה
27/10/15 15:49

שלום ערן. אם אתייצב במיון איכילוב להערתך יתכן ואוכל לקבל
סטרואידים ? יש לי mri ב 6 נובמבר ופגישה עם רופאה שאיני מכיר ב 18.11 אני כעת מרותק לבית לא יכול לצעוד יותר ממספר מטרים
גלי החום של אוגוסט כנראה השפיעו. לפני הייתי בתהליך שיפור יומיומי פיזיותרפיה דיקור תזונה רוח וכוונה טובה. כעת תלוי לחלוטין בחברים ומשפחה העושים ככל יכולתם לעזור. חי לבד קומה ג׳ מדרגות.
אשמח לשמוע תגובתך.

ערן-ברקוביץ
27/10/15 21:30

קודם כל לפני פנייה למיון, אני ממליץ על הפנייה של רופא המשפחה (או רופא אחר) כדי לא לעמוד בפני דרישת תשלום על הביקור במיון. למרות שאם מאשפזים, אז אין בעיה. במידה ואתה מגיע למיון והנוירולוג שם מאבחן התקף, אם אין שום מניעה לסטירואידים כנראה שאכן תקבל אותם. אני ממליץ לחולים ותיקים לפעול כך, כי מניסיוני הוותיקים (בעלי הניסיון עם המחלה) מרגישים מתי זהו התקף ומתי לא.
במקרה הספציפי שלך מכיוון שבקרוב תעבור MRI, כנראה תוכל לדעת בוודאות אן יש התקף או לא, כי במידה וכעת מתרחש התקף יראו נגעים שעוברים האדרה. למרות שבדיקות ההדמייה והביקור אצל הנוירולוג קרוב יחסית, לא הייתי רוצה לחשוב שעד אז אתה בבית סובל, כאשר יש טיפול שיכול לעזור לך ולקצר את הסבל.
חשוב לי לציין שאינני רופא, אלא רק פסיכולוג שכותב מניסיוני בליווי אנשים עם טרשת נפוצה.
בעיקר שמח שיש לך סביבה תומכת שדואגת לך וגם אנחנו כאן...

הטיבעי
מנהל קבוצה
28/10/15 8:46

תודה ערן