מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
10/08/16 20:56
3 תגובות

אני נערה בת 19, אובחנתי לפני כארבעה שנים בטרשת נפוצה בעקבות אופטיק נאוריטיס, טופלתי בכמויות של סטרואידים, פלזמה פרזיס פעמיים בשבוע, ivig פעם בשבוע עד חמישה פעמים בשבוע ללא שיפור, בעקבות שיתוק ברגליים, וירידה רטט פלס צד שמאל- לפני כשנה אובחנתי סופית בNMO, לפני כ-10 חודשים התחלתי טיפול מבטרה- קיבלתי עד כה 3 מנות. במשך כארבעה חודשים אני סובלת מנימול בראש, כפות ידיים ורגליים, שרירים נתפסים לי כל הזמן, ואני הרבה על משככי כאב.

רציתי לשאול:

האם זו תופעה מוכרת והגיונית? ואם כן מה דרכי הטיפול?

האם זכאים לקצבת נכות מטעם ביטוח לאומי? (במאבק איתם כבר שנתיים)

אודה לכל העונים.


תגובות

gal1
09/08/16 15:20

היי מיכל,
שמי גל בת 25 עוד מעט אני מכירה עוד 3 בנות צעירות שחולות ונשמח שתצטרפי אלינו לקבוצה בווטסאפ...
אני מכירה כאבים ושרירים תפוסים... תנסי ללכת לרופא כאב אולי... יש כל מיני של כדורים לכאבים...
מקווה שתרגישי טוב

ערן-ברקוביץ
מנהל קבוצה
פסיכולוג רפואי מומחה.
10/08/16 18:33

הי מיכל,
תודה ששיתפת בקבוצה. אני קודם כל שמח לקרוא שסוף סוף הגיעו לאבחנה הנכונה ומקווה שעתה הטיפול יהיה מדוייק ויעיל יותר.
את מתארת סימפטומים נוירולוגים שכיחים. ניתן ללמוד עליהם עוד ממדריך הכאב שלנו לטרשת נפוצה (כאשר המתואר במדריך רלוונטי גם ל- NMO): http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=210560
/>בנוסף להתאמת הטיפול התרופתי לסימפטומים, יש גם טיפולים שיקומיים כמו פיזיותרפיה והידרותרפיה שיעילים בהקלה על הספסטיות (התכווצות השרירים) וסוגים מסויימים של כאב.
באשר לביטוח לאומי, הוא מתעניין בפגיעה התפקודית ולא באבחנה. בביטוח לאומי נתקלים פעמים רבות בחוסר הבנה לגבי מצבים נוירולוגים נדירים כמו טרשת נפוצה ועוד יותר מכך NMO (כי NMO נדירה יותר). במידה והמחלה והסימפטומים בעקבותיה פוגעים בתפקוד שלך את זכאית לעזרה בביטוח לאומי. אני ממליץ לפנות להנחיה ועזרה של עובדת סוציאלית, או במחלקה בה את מטופלת או בקופת החולים. כאשר עוברים על מצבך והמסמכים הקיימים קל יותר לכוון, לדוגמה אם כדאי להאבק כעת או לחכות חצי שנה ולגשת עם בקשה להחמרת מצב.

ניתן לטפל בהצלחה בתופעות לוואי של ספסטיות, התכווצויות ונימולים. כדאי להתייעץ עם הנוירולוג המטפל על מנת שיתרשם האם מדובר בתופעות לוואי או בתסמיני המחלה.
כמובן שחשוב למצות את זכויתך בביטוח לאומי במסגרת נכות כללית.