מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/06/16 16:19
2 תגובות

שלום



בני בן השמונה וחצי עבר התקף פרכוס פתאומי ללא שום רקע קודם. בוצע eeg הובחן אפלפסיה מהסוג השפיר רולנדית. האם אפשר להחזיר אותו לשגרה מלאה ללא השגחה? ואיזה אינפורמציה אני צריכה לתת בבית הספר?



הוא לא קיבל טיפול תרופתי



תודה


תגובות

אפרת_זיו
02/06/16 22:10

הי לך! האם הייתם אצל נוירולוג ילדים המתמחה באפילפסיה? מה היו ההנחיות שלו? רצוי להתייעץ איתו כמובן. בגדול כפי שאני מבינה יש להישמר בעיקר בסיטואציות הבאות: מקורות מים (אמבטיה/מקלחת רק בהשגחה) כמובן ים ובריכה. שינה אצל חברים ו או מחוץ לבית - להעדיף שלו ו או בהשגחה. בכלל חוסר שינה עשוי להיות טריגר. יכולה לספר על ההתקף שהיה? מתי זה קרה ביום.? כמה זמן נמשך?

ערן-ברקוביץ
03/06/16 16:19

לגבי ביה\"ס, יש ליידע גורם במערכת החינוך על המחלה (המחנכת, יועצת, פסיכולוגית, מנהלת...) ועליהם לדעת גם כן על הנחיות הרופא. כפי שאפרת ציינה יש לשוחח עם הנוירולוג על כך. במידה ואתם שייכים למחלקה בבית חולים ניתן לפנות לעובדת הסוציאלית או הפסיכולוג של המחלקה שמכירים את ההנחיות ויש להם יותר זמן לשיחה בנושא זה. בבית הספר צריכים לדעת שהוא יכול לחזור לשגרה ואין מניעה שישתתף בכל הפעילויות, שיידעו מה לעשות במידה ומרגיש לא טוב או מקבל התקף בשטח ביה\"ס ותמיד לחדד את ההנחיות לפני פעיליות מיוחדות כמו טיול, מסיבה, פעילות גופנית מאומצת.
מעבר לצד הגופני, הייתי נותן תשומת לב גם לצד הרגשי. כלומר האם הוא יותר חושש בגלל שקיבל התקף, האם יודע מה יש לו ואיך מקבל את המחלה - גם לגבי שאלות אלו יש לביה\"ס מקום רב בהקניית ביטחון מחדש, כי חלק ניכר מהיום הוא מבלה במסגרת זו.