מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
16/07/16 11:14
6 תגובות

היי,

אני חייבת בעיקר לפרוק ולדעת שיש עוד אנשים שמתמודדים עם הבעיה שלי..

אני בת 25, התפרצה לי תסמונת המעי הרגיז לפני מספר חודשים כתוצאה מהרבה לחץ בעבודה.

כל כך קשה לנהל ככה יום עבודה שגרתי, אם זה לשבת בפגישות ולא לרוץ לשירותים, להרגיש שהבטן שלך מעכלת וזזה כל הזמן במהלך היום העבודה.

האמת שהבעיה הכי קשה שלי היא שנהיה לחץ ממקומות שקטים, לחץ מזה שהבטן שלי תתחיל לעכל ותעשה קולות. אני נלחצת מפגישות ארוכות וכל הזמן מרוכזת רק בבטן שלי, הלחץ של כל הגוף עובר לבטן ואני מרגישה שהיא מתחילה לעכל בטירוף ובסוף גם צריכה ללכת לשירותים. זה משגע אותי, איך אפשר לשרוד ככה?

אני חושבת לעצמי איך אני אמשיך לעבוד ככה בהמשך חיי? איך אני אשב בכיתה בשיעורים? ובכללי סיטואציות שקטות שמלחיצות אותי..

אני נמנעת גם ממזונות שאני יודעת שלא עושים לי טוב כמו מוצרי חלב (רגישה ללקטוז), כרוב, קטניות וכו



אני ממש אשמח לשמוע אם למישהו יש טיפים...

(ואין מה להגיד שאני צריכה להרגיע את עצמי כי יש דברים בגוף שפשוט אי אפשר לשלוט בהם לא משנה כמה אני אנשום וארגיע את עצמי)



תודה!


תגובות

glaubmr
11/07/16 21:03

שלום לך ספיר, אני מזדהה עם הבעיה כי אני חייב אותה כבר כמה עשרות שנים. בזמנו לא ידעתי על קיום הבלוג הזה, אז פתחתי בלוג חדש על המע\"מ הרגיז IBS. שם כתבתי מידע שנעזרתי בו מתוך שיטוט במחקרים באתרים רפואיים, מסיוע של אתרים טבעוניים, מומחי שמנים ועוד.
הצטברות המידע הזה ממש עזר ועדיין עוזר לי. הייתי מרצה באוניברסיטה ותארי לך את הסיוטים שלי מפני אירועים באמצע הרצאה...
בכל אופן את ההצעות שלי תוכלי למצוא בבלוג שלי. על המעי הרגיז IBS.

יעל37
11/07/16 22:53

את לא לבד! הרבה אנשים מרגישים בדיוק כמוך!
אני רוצה להרגיע אותך כי אני סטודנטית באוניברסיטה ואני מצליחה לשבת בשיעורים ובמבחנים..חוששת תמיד שאצטרך באמצע לשירותים וכאלה..אבל למדתי לשבת בצד ככה הדרך תמיד סלולה ופנויה לי החוצה מבלי שאף אחד מרגיש.
זה מעין מעגל שכזה..את מפחדת שהבטן תעשה צרות ואז היא עושה צרות ואז את חרדה שהיא שוב תעשה צרות וכן הלאה..
לי זה התגלה לפני 4 שנים במהלך השירות הצבאי וזה גם היה סיוט (אוטובוסים זה סיוט חיי) אבל הלכתי לפסיכותרפיסטית שעזרה לי ממש להבין איך להתמודד עם סיטואציות ולא להיחנק מהמעי הרגיז והמרגיז ;)
תבדקי איזה עוד מאכלים מפריעים לך, באיזה שעות הם מפריעים לך (לפעמים זה ממש קשור לאיזה שעה ביום את אוכלת את הדברים). נסי פרוביוטיקה (בשבוע שבועיים הראשונים זה עלול לגרום לקצת יותר כאבי בטן וגזים אבל אחרי זה יש איזה איזון בחיידקים במעיים).
בהצלחה :)

glaubmr
12/07/16 10:03

הנה קישור למידע ועצות להתמודדות עם מעי רגיז. http://m.camoni.co.il/index.php?idr=168&v=210925&p=profilBlogDetail&idb=33663
/>

דפי3
15/07/16 11:29

מזדהה וסובלת. למרות שאני סובלת שנים, לא הצלחתי לבודד חד משמעית את הגורם לכאב. נמנעת ממוצרי חלב, קטניות ומצליבים. מאוד ממעיטה בירקות ופירות. עיקר התזונה פחמימות.למרות זאת מנסה שהמחלה לא!! תנהל אותי. נוסעת לחו\"ל (אם מלאי כדורים), הרצאות וכו. לי עוזר פרוביוטיקה, קל בבטן ובעיקר ספסמלגין. הלוואי שימציאו תרופה. מקווה בשביל כולנו

glaubmr
15/07/16 12:12

לי עוזר דייסת סיבים בבוקר לפני הארוחה, פרוביוטיקה ופסיליום בערב, ובעיקר קרונקס של אקוסאפ פעמיים ביום במרחק זמן מהארוחה. כל זה עוזר לי מאד. בבוקר אני רצה לשירותים מספר פעמים ובמשך היום אני משוחררת מכל בעיה. אין גזים ולא כאבי בטן וגם לא לחצים כמעט.

ספיר8
16/07/16 11:14

איזה כיף, תודה רבה על ההודעות התומכות :)