מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
11/10/16 14:37
6 תגובות

שלום לכולם... אני בת 26 ו..כמה שנים סובלת מחרדות אך בשנה האחרונה התחלתי לסבול מכאב בטן .. ולהיות בשירותים לפחות 4-5 פעמים ביום שזה מתלווה בעצירות או צואה רכה עברתי כל בדיקה אפשרית בדיקות דם+גלוטן , סיטי בטן, אולטרסאונד, קולונסקופיה, גסטרוקופיה והכל יוצא תקין! אין הסבר לכאבים .. הפסקתי לאכול מוצרי חלב ויש ירידה משמעותית בכניסה לשירותים אבל הכאב בטן קיים במיוחד לפני צואה והבטן כל הזמן נפוחה ומרעישה ואני חוששת שיש לי מעי רגיז אני כל הזמן עצובה וכאובה וזה פוגע לי באורך חיים ... האם מישהו פה מזדהה עם הסימפטומים?


תגובות

מעיין-פורת
01/10/16 15:50

מוכר מאוד...אצלי זה מתחזק בשבוע של המחזור..כל מה שאני אוכלת גורםמלי לכאבי בטן ואין אפשרות כמעט לצאת מהבית. בנוסף לכך זה גורם לעייפות פיזית

ספיר4
01/10/16 21:48

וואי זה כלכך מתסכל...כאלו אני מנסה להשלים שכל החיים שלי יהיו עם כאבי בטן וימנעו ממני לחיות.. אני גם בקושי אוכלת דברים כי כל מה שאני אוכלת עושה לי כאב

glaubmr
02/10/16 14:06

כמעט כל המטפלים מפנים בזמן האחרון את הסובלים מכאבי בטו, נפיחויות, גזים, מעברים בין עצירות ושלשולים, לדיאטה בשפ פודמאפ FODMAP. הנה הפניה לאתר של המטפלים, משם תוכלו לעבור לאתרים נוספים עם הפירוט של הדיאטה. אני עברתי כבר כמעט חודשיים וזה בהחלט מומלץ.
http://tevaclub.co.il/wp-content/uploads/2016/01/דיאטה-דלת-FODMAPsמצגת-קבוצת-התמחות-מועדון-המטפלים-ינואר-15.pdf
/>אפשר גם לכתוב באינטרנט חיפוש של פודמאפ ומקבלים את כל המידע. נסו ולא תצטערו. גם יורדים במשקל. רווח נקי.

glaubmr
02/10/16 14:19

כתבו פודמאפ בגוגל ותגלו את כל מה שיש על הדיאטה המוצלחת הזו.

glaubmr
11/10/16 14:37

שלום לכם ושנה טובה,
אז יש לי חדשות להודיעכם. מכיוון שהחשיבה שלי בנויה על בסיס מדעי וכל דבר אני משתדלת לחקור בשיטתיות, אז הנה דברים שגיליתי לאחרונה על עצמי. זה לא אומר שזה נכון לגבי כולם, ובמיוחד לנוכח המידע שמופץ לאחרונה בתחום הרפואי, שכל אדם מגיב באופן שונה על מאכלים ועל תרופות ואין דבר שנכון לגבי כולם. בכל זאת, אומר לכם מה גיליתי לגבי עצמי, ואולי אפשר ללמוד מזה.
לאחרונה הדיאטנים בארץ ובעולם ממליצים על דיאטת פודמאפ (FODMAP) לאנשים עם בעיות IBS ובעיות עיכול נוספות, ובעקבות זאת גם אני המלצתי לעצמי ולאחרים על זה. המומחים טוענים שצריך לנסות את הדיאטה הזאת לפחות חודשיים. אז הנה, ניסיתי יותר מחודשיים בנאמנות, בלי כל סטיות, הדיאטה לכל פרטיה. יחד עם זאת המשכתי להיעזר בקרונקס של אקוסאפ, ליתר ביטחון. המצב השתפר ושמחתי מאד. גם אם לא ממש נפתרו כל הבעיות.
אלא שהראש המדעי שלי הציק לי. חשבתי לי - אם אני משתמשת בשני פתרונות במקביל, איך אני יודעת מה עוזר יותר? אז הפסקתי לשבוע את הקרונקס של אקוסאפ, מתוך מחשבה שאם הדיאטה כל כך טובה, למה לי לבזבז כסף על התוסף הזה? ומה גיליתי לאכזבתי הרבה? שהסימנים המציקים של IBS חוזרים להם, כולל כאבי בטן, נפיחויות, עצירות ושלשולים, בקיצור כל טוב. ואני עדיין נאמנה לפודמאפ, שהוא כביכול הפתרון האולטימטיבי...
אז מה אתם חושבים שהחלטתי? הנה זה: מהיום חוזרת לקרוקנס של אקוסאפ, וגם חוזרת לדגני סיבים בבוקר, שלא מותרים בדיאטת פודמאפ ונעזרתי בהם רבות לפני הדיאטה הזו. ובהצלחה רבה יותר.
בקיצור, אני התאכזבתי קשות מהפתרון החדש הכביכול מומלץ בעולם הדיאטנים, וחוזרת לפתרונות האישיים שלי שעבדו אצלי יפה מאד לפני כן. אף על פי שלא מצאתי פתרון החלטי. כי, כידוע, אין תרופה ל IBS, יש רק אפשרות להקלה על החיים.
אם יש למישהו עניין לגבי הפתרונות האישיים הללו שמצאתי לי - אוכל לפרט, למרות שכבר פירטתי אותם לפני כמה חודשים בבלוג הזה וגם בבלוג של IBS.
שנה טובה וחג שמח לכולם
ד\"ר רבקה גלובמן