מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאכילה כפייתית

אכילה כפייתית

17/04/17 23:41
12 תגובות

אני לא סובלת מאנורקסיה או בולימיה אבל פשוט לא מסוגלת להפסיק לאכול. לא סבלתי מבעיות אכילה או משקל אבל עברתי הרבה טלטלות רגשיות בשנים האחרונות (גירושין ופרידה משמעותית נוספת ומשבר קשה בעקבותיה). מאז המשבר הנפשי שחוויתי עליתי תוך כשנה יותר מ10 ק"ג. מלבד הפגיעה בדימוי שלא אחרה לבוא יש תחושה שנכנסתי למעגל קסמים שבו משקל גורם לתסכול, תסכול גורם לי לאכול בלי הכרה והתוצאה ידועה. ניסיתי לקחת את עצמי בידיים מס פעמים ובדרכים שונות אבל אני מרגישה שאבדתי שליטה בכל מה שקשור לענייני התזונה ואני לא מסוגלת להפסיק לאכול ולנשנש כל מה שבא ליד (וגם מה שלא בא ליד. אני פשוט "מחפשת" בלי הפסקה). האם גם זו הפרעת אכילה ולמי עליי לפנות בנושא? (בתחום הרפואי הפיזיולוגי ולא הנפשי או התזונאי מאחר ויש לי אותם ולא זו הבעיה. אני צריכה עזרה מבחינת השליטה באכילה הכפייתית בלבד. תודה.


תגובות

אני61
18/04/17 1:15

הי... לפי התיאורים יש לך הפרעת אכילה. אם את רוצה דיאטנית פרטית יש לי מישהי מעולה.

אפי1808
19/04/17 20:07

היי. תודה רבה.

אוליב1
12/06/17 23:14

מןמחית?

הי אפי, יתכן ומדובר בהפרעת אכילה, ובכל מקרה מדובר על שימוש מטריד באוכל, לצורך עזרה בהתמודדות רגשית, שנשמע שאת סובלת ממנו. הטיפול בבעיה מהסוג הזה כולל טיפול רגשי ותזונתי ולעיתים שילוב של תרופות נוגדות דיכאון וחרדה יכוטל לעזור. אני מבינה ממה שאת כותבת שיש לך כבר טיפול תזונתי ונפשי. האם את מצליחה להעזר בהם? ואם לא, מה ההמלצה שלהם?

GAL9
02/07/17 14:10

היי דנה, גם אני באתו מצב כמו אפי. למרות שאני לא בטיפול תזונתי ו/או נפשי אני יודעת מה עלי לאכול או לעשות בשביל לשנות את המצב אבל בפועל לא מצליחה. יש רעיון בשבילי? זה קריטי לי! אני לא מפסיקה לאכול עד שבא לי להקיא וגם אז אני עדיין מחפשת מה להכניס לפה.. אני יכולה לתלות את זה במצבים נפשיים/ מנטלים לא נעימים אבל מרגישה שזה תירוץ. כאילו אני כבר מכורה לאוכל או משהו. מה הפתרון לבעיה המציקה הזו?

אפי1808
19/04/17 20:07

תודה רבה דנה. התכוונתי שמבחינת תזונה אני מודעת למה שאני אמורה לאכול וממה עליי להמנע וגם התחלתי בשומרי משקל וכן שיש לי עם מי להתייעץ מבחינת פסיכולוגית. לא התייעצתי איתה עדיין בנושא זה. הבעיה היא שלמרות שאני בד"כ בן אדם חזק מבחינת עבודה עצמית ומודעות אבל בשנה וחצי האחרונות אני מרגישה שזה חזק ממני ושאני לא מצליחה לשלוט באכילה והתוצאה היא עליה מאד דרמטית במשקל. לגבי הטיפול התרופתי שהזכרת אני מכירה בהקשר אחר ואני אכן מתלבטת האם עשויות לעזור גם במקרה זה? אשמח להתייעץ איתך בפרטי אם זה אפשרי.

אוראל-נבון
12/06/17 22:29

היי אפי, למרות שאת יודעת מה צריך לאכול, עדיין אינך מצליחה לעשות זאת מכיוון שאת נמצאת ב"מעגל", כפי שכתבת למעלה. כדי לרפא את מערכת היחסים שלך עם האוכל ולהחזיר את השליטה לגבי זה לידיים שלך (כמות, זמן, איכות וכו') , את צריכה לקבל טיפול שנותן מענה גם לרגש , מכיוון שמשם זה מגיע, וגם להתנהגות מכיוון שכך זה מתבטא בפועל. שיהיה בהצלחה, אוראל נבון

אפי1808
12/06/17 23:00

נכון, זה בדיוק העניין. אני בודקת בכיוון הזה. תודה רבה על התמיכה!

הי גל, מטרתו של טיפול היא לא רק ללמד אותך מה צריך לעשות. רוב האנשים יודעים מה הם צריכים לעשות ובדרך כלל זה לא מספיק. מציעה לך לאפשר לעצמך טיפול שגם יעזור לך להבין את עצמך טוב יותר וגם יתן לך תמיכה וכלים כדי להצליח לעשות את מה שאת כבר יודעת. בהצלחה!

יש שיטה רוחבת לטיפול בהפרעות אכילה בשיטת 12 הצעדים. ובמיוחד ב"אכילה יתר כפייתית". נקרא oa. יש קבוצות בכל רחבי הארץ. מוזמנת לקרוא עוד באתר . תחפשי בגוגל oa.

מישהי8
28/03/18 22:51

דנה, אם יש לי תפריט מדיאטנית, ואני יודעת שאני צריכה לעמוד בו, איזה כלי או כלים אפשרי לקבל ממנה? למעט תמיכה, שהיא חשובה מאוד, מי כמוני יודעת, אבל כלים? איזה למשל?

נועה40
29/03/18 12:10

גם אני הייתי במצב הזה ועליתי 9 קילו בחצי שנה.... זו הייתה התקופה הגרועה בחיי, ובדיוק כמו שאת מתארת- התסכול מהמשקל (או גם מכל דבר אחר) גרם לי לאכול עוד יותר! מה שגרם לכל זה לעבור היה שינוי שקרה מבחוץ (הייתי אז חיילת ועברתי בסיס) ואז חזרתי לעצמי (בעיקרון העצמי הזה כן כולל הפרעת אכילה אבל מהסוג המצמם- חיה עם זה יותר בשלום). אולי תוסיפי או תשני משהו באורח החיים? אני מאמינה לחלוטין שזה קשור לסטרס..... זה לפחות מה שהיה אצלי...