מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)כאבי פרקים, עייפות וחולשה

כאבי פרקים, עייפות וחולשה

04/10/17 12:29
2 תגובות

שלום. מזה כשבועיים אני סובלת מכאבי פרקים בכל הגוף, המלווים בחולשה, עייפות ורעשים כשאני זזה (או מהמפרקים או מהעצמות). עשיתי בדיקות וה- esr, rf, וה- crp יצאו תקינים, כמו כן גם בדיקות שעשיתי לשלול srogen (היו לי בעיות עיניים ופה יבש). כך שהרופאה שללה מחלה אוטואימונית. הכאבים התחילו לפני חודשיים במרפק של היד שמאל, אבל מזה שבועיים כל הגוף כואב. אין נפיחות, אין אדמומיות. אני לא יודעת אם זה קשור אבל לעיתים קרובות אני מתעוררת בלילה כי הידיים שלי נרדמות, בעיקר יד שמאל (המרפק הכואב מזה חודשים). נשלחתי לראומטולוג אבל התור שלי רק בעוד חודשיים. מה בעצם זה יכול להיות, והאם יש עוד בדיקות שצריך לעשות? האם יש דבר כזה כאבי פרקים ועייפות זמניים? חשבתי על פיברומיאלגיה אבל הרעשים שאני שומעת כל פעם שאני זזה מדאיגים אותי וגורמים לי לחשוש שישנה בעיה במפרקים. אשמח לשמוע דעת מומחה. תודה מראש.


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
04/10/17 15:22

קשה לאבחן בלי לראות ולבדוק אבל רעשים בעת הנעת מפרק הם בדכ כלל לא סימן מדאיג. מפרק מודלק מלא נוזל ובדכ אינו עושה רעש בעת הנעתו. כשיש שחיקה של סחוס יתכן רעש אבל זה לא מופיע פתאום אלא באנשים עם מחלה שמתפתחת בהדרגה. לכן ממליצה להעזר בסבלנות עד להערכה הראומטולוגית . ( זאת בהנחה שגם רופא המשפחה שלך לא התרשם ממחלה חריפה הדורשת התחייחסות דחופה) .

poulette
04/10/17 17:41

תודה רבה על תשובתך המהירה. חג שמח.