מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותהליקובקטר פילורי

הליקובקטר פילורי

18/10/17 14:26
7 תגובות

בפעם השלישית חזר החיידק הזה לבן שלי והוא קיבל טיפול שכולל מוקסיפן,קארין ומטרוג'ל למשך 10 ימים.
בעוד שבוע יעבור בדיקה נוספת כדי לבדוק אם הטיפול עזר,
אבל בימים האחרונים הוא מרגיש רע ויש לו בחילות.
את הטיפול המשולש הוא סיים לפני שבועיים בערך,האם יש קשר בין הטיפול הזה לבחילות?
רופא קופת חולים שבדק אותו לא מצא סיבה מוצדקת לבחילות.
ממה שזכור לי,בפעם שעברה שהוא קיבל את הטיפול הזה,הכדור קארין גרם לו לקשיי נשימה והרופא החליף אותו באחר.
האם יכול להיות מצב שהבחילות שהוא מרגיש הן בגלל הכדורים האלה או בגלל החיידק עצמו?
אגב,לפני הבדיקה וגילוי החיידק לא היו לו בחילות,הוא הרגיש צרבות ולפעמים כאבי בטן.
אודה לתשובתכם


תגובות

תבדקי מה הוא אוכל - תסירי פריטים ותבחני איך הוא מרגיש - היו לי בחילות והקאות בכמה מקרים עד שעליתי על הגורם. לא חושב שזה קשור להליקובקטר פילורי

ליאת25
19/10/17 8:41

בוקר טוב,

הוא צמחוני בשנים האחרונות,אבל בחודשיים האחרונים הוא גם הפחית בצורה משמעותית פחמימות וקטניות.

למעשה הוא החליף אותן בגבינות שמנות.

התפריט שלו לא מגוון (מתוך בחירה) וכדי להעלות את מסת השריר כי הוא מתאמן,הוא אוכל לפחות פעמיים ביום ביצים,בעיקר את החלבונים וסלט גדול עם טחינה ושמן זית.

 

אצלי היתה בעיה עם ירק - גרגר הנחלים - כך שגם ירק יכול לעשות בעיות

ויש לאזן תזונה צמחונית - הוא בטיפול דיאטני?

ליאת25
21/10/17 8:01

כן,הוא התייעץ עם דיאטנית בקשר לתפריט שלו.

 

שלום ליאת, 

יש כמה דברים לא ברורים שמקשים על מתן תשובה על סמך מה שכתבת. 

1. בן כמה הבן שלך? האם מדובר על בוגר?

2. האם הטיפול המשולש הסתיים לפני שבועיים? האם רק כעת חווה פתאום תופעות של בחילות אחרי הפסקה של שבועיים? 

3. אם המדובר בפעם שלישית ברציפות של החיידק הליקובקטר פיילורי, הדבר אמור להיות מגובה ע"י בדיקת נשיפה. ואם כך הדבר, המשמעות היא שהטיפול האנטיביוטי מד"כ משתנה בין הפעמים בכדי למנוע כישלון של הטיפול. האם הטיפול האנטיביוטי השתנה בין 3 הפעמים שהחיידק לכאורה חזר?

4.  התופעות של בחילות, כאבי בטן, צרבות, אי נוחות במערכת העיכול - בהחלט יכולות להעיד על חזרת חיידק הליקובקטר פיילורי. התסמינים הללו יכולים להשתנות בין ההופעות החוזרות של החיידק. 

5. לפי מה שאת כותבת, קשה לקבוע מה גורם לבחילות מהן ילדך סובל.

6. כנראה שליווי של דיאטנית באופן קבוע (ולא ביקור חד פעמי) הוא ליווי רצוי בשלב הזה, בכדי לקבל אבחון יותר טוב למזון שהוא מכניס לפה ולסבירות שזה קשור למזון..

מקווה שעניתי על שאלתך, 

ד"ר ורדית קלמרו

רוקחת קלינית

 

מוזמנים לבקר בדוקטור לתרופות

www.drpharma.co.il

 

 

ליאת25
26/10/17 17:21

שלום דר',

1. הבן שלי בוגר

2. הטיפול המשולש הסתיים בדיוק אחרי שבועיים ותופעות הבחילה הופיעו אחרי הטיפול.

3. הטיפול לא בדיוק השתנה ממה שזכור לי וזה גם הפתיע אותי כי כמו שכתבת,קראתי שמשנים את הטיפול כשהחיידק חוזר.

הדבר היחיד שהשתנה הוא התרופה קארין,שבפעם הראשונה כשקיבל אותה לא הרגיש טוב ושינו לו לפלג'ל אבל הפעם הוא שוב קיבל את אותה תרופה.

4. עקב הבחילות והרגשת מחנק בגרון,הוא ניגש למיון בבית חולים לפני כמה ימים,שם עבר צילום רנטגן ,בדיקה של רופא אאג ובדיקה גופנית.רופא אאג בדק אותו עם סיב אופטי ואמר שאכן רואים רפלוקס מהקיבה וחומציות יתר והמליץ על בדיקת רופא גסטרו וגם בדיקת גסטרוסקופיה.

הוא קיבל זנטק לוריד ומיד הרגשתו השתפרה,הגוש בגרון נעלם והבחילות עברו.

המליצו לו שישתמש באומפרדקס פעמיים ביום,אבל כרגע הוא לא יכול כי

ביום ראשון יש לו תור לבדיקת נשיפה חוזרת כדי לבדוק האם החיידק עדיין פעיל.

בנוסף נתנו לו מרשם לכדורים בשם זופרן נגד בחילות,אתמול ושלשום הוא לקח והם עזרו לו

אבל גרמו לעצירות.

אני לא יודעת אם יש קשר אבל כשהיה בן חודש,הוא נותח עקב pyloric stenosis

הרופא שבדק אותו במיון טען שהרגשת הגוש בגרון והבחילה היא בגלל הצרבת .

תודה רבה על תשובתייך,אשמח לחוות דעתך הנוספת לאחר שעניתי על מה ששאלת.

 

ילנה3
18/04/18 13:21

היי ליאת,

מה שאת כותבת על הבן שלך, זה בדיוק מה שאני עוברת בשלושה חודשים האחרונים, לאחר בירור מעמיק אצל נוירולוג שלא מצא כלום ביצע mri ראש וארובות עיניים, ביקור אצל אא"ג. לסיום אובחן אצלי הליקובקטור פילורי שגרם לי לצרבות, בחילות עד בוושט כאילו משהו תקוע בגרון, וטשטוש ראיה תחושת גוף זר בעין וצלצולים בואוזן שמאל כאילו נסגרת ונפתחת( המדקר סיני שלי אמר לי שיש קשר בגלל המרדיאנים של הקיבה וכאשר היא צודקת זה לוחץ על עצבובים שמגיעים עד הפנים).

בקיצור הבן שלך לא מדמיין וממש לא צריך טיפול רגשי החיידק יכול לגרום לתסמינים רבים, כעת אני עם קוקטייל אנטיביוטיקה בשילוב טיפול הומופאטי ודיקור סיני יכולה לומר לך שמרבית מהסימפטומיםים עברו, אבל ממש מבינה אותו בנושא העין והאוזן . ישנם דברים שהרפואה הקונבנציונאלית לא מוצאת להם הסבר אבל אני ממליצה לך לקחת אותו לדיקור .