מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הדבקה

20/09/18 18:25
2 תגובות

אני אחרי התקף ראשון. קוראת הרבה על המחלה באינטרנט. עדיין לא מבינה האם בין ההתקפים , בזמן שאין פצעים, אני יכולה להיות מדבקת? קונדום הרי מכסה רק את איבר המין הגברי ולא מכסה את האזורים שבהם היו הנגעים. האם כבר לא אוכל להנות ממין אורלי ? האם בכל פעם שארצה לקיים יחסי מין אצטרך לבדוק את עצמי עם מראה על מנת לראות אם יצא פצע? האם כל יציאה של פצע מלווה בכאב? האם יש סימנים מקדימים לפני הופעת פצע?


שאלה נוספת: אני אמורה לעבור ניתוח קוסמטי בקרוב, האם כשאמלא את הצהרת הבריאות לפני הניתוח אני צריכה לציין שיש לי הרפס מסוג 2. הניתוח לא אמור להיות בוגינה.


תגובות

היי נענע 3805, נשמע שיש לך שאלות רבות ולצערי להרבה מהשאלות אין תשובה חד משמעית אלה זו החלטה של ההתנהלות שלך מול העובדות המעטות שיש לגביי הטריגרים להתפרצות. לצורך העניין, ככל שאני יודעת, כשאין פצעים, זה המגע הרבה פחות מדבק, בטח ובטח עם קונדום. עם זאת,לעיתים קשה לדעת בדיוק בדיוק מתי מתחיל הפצע, כלומר את לראות את ההתחלה הראשונית של פצע ולהיות בטוחה שאת מדבקת. אני טרם מצאתי סימנים מדביקים, או אפילו לצורך העניין טריגרים כלשהם למתי תהיה התפרצות. ולכן איך שאני רואה את זה, צריך לקחת החלטה של אחריות בהתנהלות אישית מול המחלה באשר למידת המסוכנות כלפי אחרים. מניסיון אישי, וגם אחרי שיחה עם הרופא, ההתפרצות הראשונה היא החמורה והקשה ביותר. אצלי ההתפרצות השניה הייתה הרבה פחות כאובה, עם פחות פצעים וחלפה מהר יותר. אם אני הייתי צריכה להחחליט לגביי ניתוח- הייתי אומרת, סתם כי אין מה להפסיד שהם ידעו והם יחליטו אם המידע חשוב או לא.

סירה1
17/10/18 22:02

אם את אמורה לעבור הליך.רפואי מכל.סוג שהוא עלייך לדווח על כך כמובן.. לדעתי לא חייב לציין שזה גניטלי.. לגבי סימנים מקדימים, בדרך כלל בעקבות פעילות מינית (שנוגעת לאזור שבו מתפרץ ההרפס) יש הופעה, בנוסף בתקופות לחץ גם כן ניתן לצפות להופעה.. לפחות כך מנסיון שלי