מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

חדשה

05/11/18 10:38
6 תגובות

שלום לכולם, אני קוראת פה כבר לא מעט זמן אבל זה הפוסט הראשון שלי...
אני בת 26, תמיד היו לי אישיוז עם אוכל, תמיד הייתי שמנה, לפעמים יותר ולפעמים פחות..
לפני כמה חודשים התחלתי דיאטה, לא משהו מסודר, לאכול פחות ולזוז יותר זו הייתה השאיפה. לראשונה בחיי היה לי קל לאכול פחות, עם כל שבוע שעבר ועם כל קילו שירד זה רק דירבן אותי יותר. לאט לאט מצאתי את עצמי נשקלת לפחות פעמיים ביום ואוכלת מאות קלוריות בודדות ביום. משתדלת להמנע מאוכל בכל מחיר גם אם זה אומר לשקר או להמנע מאירועים חברתיים.
ירדתי די הרבה במשקל, אני לא בתת או משהו, המשקל תקין. אנשים מעירים לי שאני לא אוכלת ונורא רזיתי וזה לא יפה. המשפחה שלי דואגת ורק מנסה לפטם אותי, רוצים שאתחיל ללכת לדיאטנית ואני לא רוצה. אני פוחדת להשמין חזרה, אני פוחדת לא להמשיך לרדת. זה הדבר הכי חשוב לי בעולם ואני רק רוצה להיות רזה. לאחרונה יותר קשה לי להמנע מאוכל ואני פוחדת שלא אצליח לרזות יותר. לפעמים אפילו מפחדת לאכול כי עם כל ביס אני יודעת שהמשקל עולה..
אני לא ממש יודעת מה לעשות, מרגישה מבולבלת ודיי מותקפת מכל הסובבים אותי.


תגובות

Phoenix
05/11/18 10:57

דבר ראשון תיסתקלי במראה. את יפה רזה שמנה זה לא משנה תאמיני בזה זה הצעד הראשון. את רוצה לישמור על הרזון את יכולה! תילכי הרבה, אין צורך לרוץ כדי ללכת זה עוזר גם לי לשמור על מישקל יציב. יש דבר שקוראים לו פפטיד y אם אני זוכרת נכון הליכה ומשקל יציב מונעים אותו. דבר אחרון אם את בbmi תקין ואת לא ממשיכה להרזות אז אל תקשיבי להם (כמה שזה קשה) ותגידי להם שאם אכפת להן ממך שיפסיקו להעיר על זה.

הי ירדן וברוכה הבאה :) אני מבינה ממה שאת כותבת שיש פער בין מה שהסביבה משדרת לך לבין מה שאת חושבת על מצבך. לכן אני תוהה, מה בעצם הביא אותך לכתוב בפורום שלנו? האם את חושדת שיש לך הפרעת אכילה? אני מסיקה מעצם הכתיבה שלך כאן שיש בך משהו שחושב שאולי לא הכל בסדר. האם אני מבינה נכון? ואם כן, מה בהתנהלות שלך מעורר את חששך?

ירדן.0
05/11/18 22:07

היי דנה, תודה על התגובה... אני לא חושבת שיש לי הפרעת אכילה, אני שמנה מדי בשביל זה. אני כן מבינה שזה לא בריא/ תקין לאכול מעט קלוריות יחסית ולהמנע מאירועים הכוללים אוכל שגוררים שאלות. אני לא מתכוונת להמשיך ככה לכל החיים רק עד שאגיע למשקל שהצבתי לעצמי ואז אחזור לאכול קצת יותר. לא יודעת, אני מבינה שזה לא בריא אבל נראה לי ש"הפרעת אכילה" זו הגדרה קצת מוגזמת למצב שלי.

מישהי8
07/11/18 8:43

קראתי את מה שענית לדנה... ובחיי שנשמע כמוני... אני מאובחנת. ובהכחשה. קודם כל המשקל, אני שמנה מידי בשביל התוית הזו... אולי אליך המילים יחלחלו, הפרעת אכילה היא הרבה דברים מעבר למשקל...

מישהי8
07/11/18 8:40

יואו. כאילו אני כתבתי את זה. הגעתי למצב של פחד מאוכל כבר. אני מפחדת לשתות כי זה מעודד אצלי אכילה. לפעמים נדמה לי שאני מפחדת להכניס אויר לגוף

דניאל88
20/03/20 9:17

ירדן. תעשי מה שנוח וטוב לך. גם אני נמצא בסרט כזה. היי חזקה.