מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' הוברט אילה
פרופ' הוברט אילה
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לגידולים במערכת העיכול ,מכון שרת ,בית חולים הדסה עין כרם. מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ויושבת ראש הקבוצה הישראלית לגדולי מערכת העיכול תחת האיגוד האונקולוגי.
ד
ד"ר רוית גבע
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
דניאל זכריה
דניאל זכריה
דיאטנית קלינית, המערך האונקולוגי ומרפאות גידולי מערכת העיכול בית חולים איכילוב.
כמוניסרטן המעי הגסB12 + חומצה פולית

B12 + חומצה פולית

06/01/19 9:30
1 תגובות

שלום רב,
אני מקבלת טיפול כימוטרפי , קראתי על כי חומצה פולית עם כימוטרפיה לא רצוי, האם כך הדבר? משמע יש מקום לרכוש B12 ללא חומצה פולית? תודה מראש למשיבים.


תגובות

סימה-לבני
22/01/19 21:23

שלום רב, שאלתך מאד כללית. יש תכשירים כמותרפיים שפועלים כנוגדי חומצה פולית, ויש כאלה שחומצה פולית גורמת להם להיות טוקסים יותר, ולכן לא מומלץ לתת אותם ביחד. אך יש הרבה תכשירים אחרים שאין להם כל קשר לחומצה פולית. אם תעייני בעלות לצרכן של חומצה פולית, ראי בקישור המצורף, תראי שיש שתי אזהרות על תרופות ספציפיות לטיפול בסרטן, ולא אזהרה כללית. ככלל, וגם זה כתוב בעלון, בהיותך חולת סרטן, אני מציעה לך לקחת תוספים לפי המלצת הרופא המטפל העיקרי שלך בלבד. הסיבה היא שהוא בעצם היחיד שיודע בדיוק מה את מקבלת, והוא גם זה שרואה את בדיקות הדם שלך ומכאן יודע איזה חוסרים יש לך, או אמורים להיות לך בעקבות הטיפול, ולכן המלצתו אמורה להיות המותאמת ביותר למצבך. מקווה שעזרתי, בברכה, סימה לבני רוקחת המרכז לייעוץ תרופתי אישי www.mypharmacist.co.il מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי"