מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)פרדינזון ופלקווניל

פרדינזון ופלקווניל

22/02/19 11:11
1 תגובות

שלום רב,

אני מאובחנת במחלת פרקים שגרונית מזה כשמונה שנים. הפסקתי טיפול במתוטרקסט (בתכנון היריון שני) וחלה לי התלקחות חמורה. התחלתי טיפול בנקסין 500 מג×2 ביום, שכלל לא עזר, ובפלקווניל 400 מג. עברתי לפני שבועיים ל-10 מג פרדינזון במקום נקסין. מאז הטיפול בפרדינזון, אני מרגישה החמרה בדלקות. האם זה צפוי והגיוני? כמה זמן בערך עליי לצפות לשיפור? בעבר נטלתי פרדינזון 5 מג למשך תקופה קצרה וההשפעה הייתה מיידית ובלי החמרה, אבל גם לא חוויתי התלקחות כל כך קשה לפניכן ואולי זאת הסיבה.

מלבד זאת, לאחרונה אני קצת חושבת שאולי נפגעו לי המפרקים בגלל צורת האצבעות. אינני בטוחה אם זה בגלל הנפיחויות או בגלל בלבול וחרדה מכך. ייתכן שבפרק זמן של חודשיים בהתלקחות המפרקים ייפגעו?

בנוסף על כל אלו, אני חשה לאחרונה באי נוחות באזור הלב/חזה, האם זה קשור לתופעות לוואי ידועות?
סליחה על מטר השאלות ותודה לכם מראש על האפשרות להתייעץ פה.
שני


תגובות

שלום פלקניל היא תרופה עם השפעה מועטה יחסית בדלקת שגרונית מתקדמת. פרדניזון 10 מג הוא מינון לא גבוה כל כך. יתכן שחלק מחסר ההשפעה לכאורה נובע מכך שחלק מהכאב מקורו במפרקים שניזוקו כבר ולא בשל מרכיב דלקתי פעיל. מכל מקום אם ישנה דלקת פעילה יש מקום להגביר את הטיפול. לחזור למטוטרוקסט אם אין התווית נגד ולהוסיף טיפול ביולוגי כדי למנוע נזק נוסף.