מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בחירת מנתח - ניתוח חוזר.

18/06/19 22:44
3 תגובות

חברים היי.
אני חדש כאן, נעים מאוד שמי יניב בן 33 וסובל מהשמנת יתר...עם 43 BMI.
אשמח להתייעצות שלכם בהתלבטות שלי:
עברתי ניתוח שרוול קיבה ב 2012 וירדתי קרוב ל 50 ק"ג למשקל של 75 ק"ג. שנתיים שלמות שמרתי באדיקות על תזונה נכונה ודיאטה - אך לאחר שנתיים התחלתי להשמין במקביל למותה של אימי נכנסתי למצב דכאון והשמנתי חזרה למשקל 115 בהדרגה.
בחודשים האחרונים אני בהליך לניתוח חוזר שאני מעוניין בו - מעקף קיבה רגיל.
לאחר המלצות רבות שקראתי בחרתי להיפגש עם המנתח פרופ' דוד גויטיין מנהל הבריאטריה בתל השומר.
בתחילה הופתעתי שאמר לי האם בכלל כדאי לי לשקול ניתוח חוזר אך לאחר שהסברתי לו את הסיבות לעלייה במשקל עקב מותה של אימי ז"ל וכניסה למצב דכאון וכשראה את התרחבות הגדולה של השרוול בבדיקת צילום ושט-קיבה שעשיתי לקראת ההכנה לניתוח אמר שיש אכן הצדקה לניתוח.
מאוד נכון בעיני לא "לקפוץ" ישר ולהציע ניתוח אלא לברר את הסיבות לעלייה במשקל זו מבחינתי יושרה רפואית וטוב שעדיין יש מנתחים שלא רק רואים את השיקולים הכלכליים מול עיניהם אלא גם את המטופל ובעיותיו הוא.
אציין שהתרשמתי מהמקצועיות, אך לא "התחברתי" אליו ברמת האישית.
כן הסביר לי את הסיכונים שיש בניתוח חוזר שאני בחרתי אותו מראש - מעקף קיבה רגיל ולא ממש בהתייעצות איתו אלא הוא רק אישר את בחירתי.
לא ממש ידע לענות לי על הסטטיסטיקה של ניתוחים חוזרים באחוז היעילות שלהם אך כן ברמת הסיכונים שהיא גבוה יותר - כך גם קראתי.
אמר לי משהו שהפריע לי עד עכשיו ציטוט בערך שזכור לי: "אם תרצה להגיע לניתוח - תגיע, אם לא רק תודיע לנו" או משהו כזה. אני לא הבעתי בכלל התנגדות כלשהי בפגישה אלא רק מעונין שהוא ינתח אותי לשם כך הגעתי אילו באופן פרטי לאסותא.
גם שאל אותי בהתחלה מדוע לא הלכתי חזרה אלא המנתח הראשון שניתוח אותי - קצת מוזרה בעיני שאלה זו כי בחרתי בו מרשימת המנתחים...
כשאני מוכן למעשה להגיע לשולחן הניתוחים ולסמוך על איש מקצוע בתחומו, הגעתי כנראה עם הרבה ציפיות גבוהות מהתגובות שקראתי עליו לא רק כמנתח אלא שהוא אנושי ובן אדם עם יחס טוב למנותחים שלו אבל לא יצאתי מהפגישה אתו סגור לחלוטין שזה המנתח שינתח אותי.
כמובן שהתחושות שלי הן סובייקטיביות - כל אחד תופס את זה אחרת.
האם לדעתכם אני צריך לפנות למנתח/ת אחר או להמשיך בתהליך אתו וללכת עם המקצועיות שלו.
מבולבל מעט, אשמח מאוד לתגובתכם... בתודה, יניב.


תגובות

Dave1819
17/06/20 21:53

היי יניב אני גם עם שרוול וגם עשיתי יויו ירדתי יפה פרצתי דיסק הייתי מרותק למיטה ועליתי ואז ירדתי שוב ועליתי שוב מה שאני בא לאחר זה שלא כל פעם שעולים צריך התערבות כירורגית צריך פשוט לצמצם כמויות ולעשות ספורט אם צריך תמיכה נפשית לאכילה רגשית אני נוטה להסכים עם המנתח אבל ויש אבל אם אתה לא רואה שום דרך לצלוח את הדרך הקשה אז אני ממליץ על דוקטור גירון ומאחל לך המון בהצלחה

מאיהא
19/06/20 19:58

היי! טוב זה היה מזמן, מעניין מה עשית בסוף? אני גם הייתי בתל השומר אצל פרופ' דויד גויטיין, מצחיק, עברתי את אותם שאלות..וגם לא הבנתי למה לא ממש רוצים לעשות לי ניתוח חוזר, ואמרו לי שזה לא תמיד מצליח.. לא הבנתי את העניין.. עברו כמה חודשים,לצערי שמנתי יותר, הלכתי לאיכילוב, הרופא שם אמר לי כמה שהשרוול שעשיתי לפני יותר מ10 שנים לרוב נכשל, יש אחוז כישלון לא קטן, וזה בסדר,וזו לא אשמתי, ואפשר לעשות מיני מעקף (על זה הוא המליץ לי כי אמר שזה טוב יותר ממעקף לא הבנתי בדיוק למה, התרגשתי מידי..חחח ואני בדיוק סיימתי את בדיקת הבריום לפני יומיים,יום א הזה יש לי גסטרוסקופיה, וזהו! אז ארבע תור לניתוח! מה עשית בסוף ואיך אתה?

לימור-מרדי-דיאטנית
01/07/20 10:12

יניב שלום, מציעה לך להתרשם מרופא נוסף ועל הדרך לקבל חוות דעת נוספת לגבי הניתוח ואז לבדוק למי מהם התחברת יותר. בהצלחה!!