מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתשישות קיצונית לאחר ניתוח- הפסקת סטרואידים ונטילת Levetiracetam

תשישות קיצונית לאחר ניתוח- הפסקת סטרואידים ונטילת Levetiracetam

05/11/19 10:47
1 תגובות

שלום, בעלי בן 31 (אדם שהיה בריא בסך הכל) , עבר ניתוח ממושך (כ12 שעות) להסרת גידול מבסיס הגולגולת ב10.10.19.
כ-3 שבועות לפני הניתוח טופל בסטרואידים (דקסמטזון)
וכך גם לאחר הניתוח - תחילה ב8 מ"ג ליום ועם ירידה הדרגתית (כל 3 ימים בערך ירידה ב2 מ"ג) עד להפסקה מוחלטת ב30.10
בנוסף, מאז הניתוח לוקח גם levetrim 500 מ"ג פעמיים ביום (בוקר וערב)- לפי הנחיית הנוירוכירורג יש להמשיך ליטול לפחות עד 3 חודשים.
מאז הניתוח הוא עייף מאוד, ישן רוב היום ואפילו הליכה קצרה או אינטראקציה עם אנשים מובילה אותו לתשישות קיצונית. לאחר הפסקת הסטרואידים המצב אף החריף (למרות שמאז שהפסיק ליטול אותם הוא ישן שינה כמעט רצופה במהלך הלילה- במהלך הנטילה היה מתעורר כל שעה שעתיים ומתקשה להירדם).
האם התשישות נובעת מהפסקת הסטרואידים או האם בעקבות הטיפול בlevetrim או שילוב של שניהם, או בכלל בעקבות הניתוח? הוא נורא מתוסכל מהמצב וחוסר התפקוד שלו וכך גם כל בני המשפחה, קשה לנו לראותו במצב כזה.
*האם ניתן לעשות משהו כדי להקל עליו או לשפר את המצב?
**האם ניתן ליטול תוסף B50 ואו תמצית שורש ג'ינסנג קוריאני יחד עם טיפול ב-Levetiracetam ? קראתי שזה יכול לעזור
בתודה מראש


תגובות

היי נינה,

מצטערת על העיכוב בתשובה ומקווה שבינתיים בעלך מרגיש הרבה יותר טוב. 

לשאלתך, כמה סיבות פוטנציאליות לתשישות:

1. אחת מתופעות הלוואי של סימני גמילה מסטרואידים היא עייפות וחולשה כמו גם מצב רוח ירוד. נשמע שהיתה הפסקה הדרגתית ומתאימה במינוני הסטרואידים, אך יש אנשים שהגוף שלהם דורש הדרגתיות לאורך זמן ממושך יותר. תוכלי לקרוא עוד על תופעות גמילה כאן

2. לביטרצטם,  תרופה נוגדת פרכוסים, עלולה בעיקר בתחילת הטיפול לגרום לישנוניות בכ-10% מהמשתמשים. כאשר הגוף יתאזן עם התרופה החדשה, תחושת העייפות לא תורגש כמשמעותית כל כך.  לפי העלון המצורף, תחושות של עייפות וישנוניות שכיחות יותר בתחילת טיפול ובהעלאת מינון. 

3. הניתוח שאת מספרת עליו לא פשוט. גם במיקום שלו וגם במשך הזמן שהגוף היה מורדם. סביר והגיוני שיקח זמן עד להתאוששות מלאה. בנוסף, כאשר מרגישים ככ חלשים, הדיכאון תוקף אותנו בקלות יתר. לא מדובר למזלנו בדיכאון כמחלה, אלא כסימפטום למצב בריאותי קיים שאינו פשוט עבור בעלך. זה מובן ויש לתת לזה את המקום ובו זמנית ליצור מעגל תמיכה, כפי שאת מתארת שמתרחש כבר כעת.

לגבי שילוב תוספי תזונה עם לבטירצטם: הדבר אפשרי שכן לתרופה אין פרופיל של התנגשויות בין תרופתיות ונחשבת לאחת התרופות הבטוחות לשימוש.  

במידה ואת רואה שיש החמרה במצב הרוח ובמצב התשישות אנא חיזרו לרופא. כנראה יציע סידרת בדיקות שגרתיות להערכת המצב. 

הרבה בריאות

רותם סולומון

רוקחת קלינית

מזמינה אותך לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייסבוק (-:

www.drpharma.co.il