מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאיך. לעזאזל. עושים את זה.

איך. לעזאזל. עושים את זה.

29/01/20 23:35
9 תגובות

אני נמצאת בנקודה בחיים שאני חייבת לבחור.
להשתקם ולהתקדם בכוחות עצמי או להמשיך במצב הנוכחי ולהתאשפז בסופו של דבר.
ברור לי שאני חייבת לבחור בשיקום וההתקדמות. (ולא כי אשפוז זה דבר רע בעייני. דווקא החוויה שלי מהאשפוז הייתה טובה מאוד, אבל זה לא מתאים לי בחיים בנקודת זמן הזו.)

המצב על הפנים עכשיו.
אני במגמת ירידה במשקל, ובעומס נפשי מאוד מאוד מאוד גדול.
הדיכאון חוגג.
אני לא ישנה בלילות, סובלת מפסיכוסומטיקה בצורה קיצונית, המון התקפי בכי שלא מקבלים ביטוי ונשארים חסומים בתוכי, והמוןןן חרדה.
התחלתי עכשיו פסיכומטרי ואני יודעת שאני נכנסת לתקופה שעלולה להיות בעייתית עבורי ולהוות קרקע פורייה מאוד להתחזקות של הפרעת האכילה.
אני יודעת שהלחץ שהתקופה הזו תביא איתה תגרום לי לזנוח את חיי ובעצם גם את התהליך השיקומי שלי ותוביל להדרדרות במצב שגם ככה בקרשים..
ואני מתלבטת.
אני מתלבטת כי אני זקוקה למסגרת קצת יותר ברורה מזו שיש לי היום, ואני רוצה למלא את החיים שלי בדברים שלא קשורים להפרעה ולטיפולים בה, אני רוצה להתקדם ולהתחיל ללמוד כי זה יעזור לי להשתקם, והדרך לשם קצת קשה עכשיו ויכולה להיות הרסנית מצד אחד, אבל מצד שני לא להתקדם ולהמשיך במצב הנוכחי זה הרסני בוודאות.
אני חייבת להשתפר יותר אחרת אצטרך לעבור למסגרת טיפולית אינטנסיבית יותר/אשפוז ואני לא רוצה.. וגם לא יכולה. [זה לא יעבור בבית. הם בכלל לא מבינים למה אני במסגרת הנוכחית (שהיא בהחלט מאוד מקיפה בסה"כ.. 4 טיפולים שונים בשבוע, וזה לא ברור להם עדיין שיש לי הפרעת אכילה..


תגובות

אני מציע לך לא להתחיל פסיכמטרי. קודם תמצאי לך את הדרך לחיים יותר טובים ותומכים ורק אז תתחילי ללמוד. האם במקום שאת מקבלת בו טיפולים לא יכולים לעזור לך עם המשפחה? ברור לך שזה חלק מהטיפול שלך? את חייבת סביבה תומכת ולכן הרגשת מעולה באישפוז.... כדי פרוץ קדימה את לא צריכה לעשות מה שילחיץ אותך או יכניס אותך לחרדות. את צריכה לעשות מה שעושה לך טוב. את צריכה עזרה ותמיכה ומגיע לך לקבל את זה. הכי טוב להיתיעץ עם המטפלים שלך והצוות שעוזר לך. המון הצלחה בדרך. מגיע לך להיות מאושרת

נפש-שבורה
31/01/20 0:37

תודה שי, אתה מקסים כהרגלך (: בשביל חיים טובים יותר אני צריכה לצאת מהבית. ובשביל זה אני צריכה סיבה מספיק טובה ולגיטימית מבחינת ההורים.. לכן לימודים זו האופציה שעומדת לרשותי כעת (או להתחתן...) ובשביל חיים טובים יותר אני צריכה ללמוד ולהתפתח. להיכנס לשגרת חיים קצת יותר רצינית. שארגיש שיש לי אחריות ומחוייבות כי לצערי קל לי לוותר על החיים שלי, אבל על תואר קצת יותר קשה.. ולא כי אני לא מעריכה את החיים או כי תואר זה לא חלק כלשהו מהחיים שלי, ההיפך הוא הנכון. פשוט כשהדברים מוחשיים יותר קל לי להרגיש את מה שאני עלולה לאבד מאשר כשמדובר בדברים שתלויים באוויר או טרם קרו.. ואני יודעת שבטווח הרחוק הלמידה עכשיו תהיה לי נכונה. לגבי המטפלים וההורים- המטפלים שלי קצת מיואשים מההורים שלי... כלומר, העבודה מול ההורים שלי גדולה מידי וסיכויי ההצלחה שלה נמוכים וזה לא שווה את ההשקעה.. עדיף לתעל את המשאבים האלו לטובת בניית העצמי שלי וההתמודדות בלי ההורים..

אולי תמצאי עבודה שצריך איתה לצאת מהבית? למשל מלונאות, שדורשת מעבר למגורים במלון (בים המלח, אילת, וכדומה) גם לך עדיין קשה לחשוב על עצמך מחוץ לבית ואת מדברת על חתונה... יש עוד דרכים לשנות את המצב. הכל תלוי באיך את תראי את העולם ומה פיתרון המקובל עלייך. את חזקה ומדבר על הבעיות וזה הרבה. נשאר רק למצוא דרך להחליט ולצאת בדרך הזאת. אל תפחדי לטעות... אפשר לתקן בעתיד אבל תני לשינוי צ'אנס.

נפש-שבורה
31/01/20 11:31

אין לי אפשרות להחזיק עבודה כשאני מטופלת ככ הרבה פעמים במשך השבוע.. זה מאפשר לי רק שתי משמרות בשבוע וזה לא מספיק ובעיקר ישחוק אותי יותר.. הפתרונות אכן תלויים בי ובמה מקובל עליי, כי בסוף הכל נתון לבחירתי.. אבל אם אלך בדרך שאני רוצה- יש סיכוי לא קטן שאאבד את המשפחה שלי ואני לא מוכנה לוותר על זה.. אתה צודק, אולי אני צריכה לאזור קצת יותר אומץ ולאפשר לעצמי לטעות ולנסות קצת יותר בתוך הגבולות שלי.. תודה על המוטיבציה!

rlaptn
03/02/20 0:08

אני דווקא כן תומכת בללמוד לפסיכומטרי, רק קחי את זה באיזי. במקום ללמוד בשלושה חודשים, תני לעצמך חצי שנה. תלמדי כל יום, אבל לא כל היום. לימוד רגוע בעצם יתן לך תעסוקה שלא קשורה להפרעת האכילה וגם יאפשר לך לטפל בעצמך. ושאלה אולי קצת טפשית: מה זה אומר פסיכומטיקה? קראתי בויקיפדיה ש״תופעות פסיכוסומטיות כוללות גם מצבים של כאב כרוני ואף שיתוק איברים עם וללא אבחנה רפואית של איבר שאינו מתפקד כראוי״, אבל זה נשמע קצת מוזר...

נפש-שבורה
03/02/20 7:29

אולי באמת כדאי לפרוס את זה על תקופה ארוכה יותר ולא לגשת במועד הקרוב? מצד שני, אולי עדיף להשקיע עכשיו חודשיים שיהיו קצת מטורפים אבל זה ייגמר מהר יותר? פסיכוסומטיקה היא בעצם מחלה או תופעה נפשית-גופנית (פסיכו- נפשי, סומטי- גופני). מה זה בעצם אומר- שהרבה פעמים קשיים ותהליכים נפשיים מתבטאים באמצעות הגוף. אצלי לדוגמה מצבי לחץ וחרדה (בעיה נפשית) גורמים לכאבי ראש ומיגרנות, כאבי בטן, אינסומניה (נדודי שינה), חום וכו.. ביטוי גופני לקושי נפשי. לכל התופעות הגופניות שאני חווה אין מקור רפואי- כשיש לי חום זה לא נובע משפעת או הצטננות, זה נובע ממשהו נפשי שעובר עליי ומתבטא בצורת חום. וכמובן שאני בודקת שאין באמת מקור רפואי שצריך לטפל בו שהוא זה שגורם לתסמינים האלו.. מה שקראת בויקיפדיה על שיתוק וכאב כרוני זה כבר מצב קיצוני של ביטוי גופני לתהליך נפשי שעובר על בן אדם. מקווה שהצלחתי להסביר קצת..

rlaptn
03/02/20 17:26

אבל את הרי יודעת שחודשיםם מטורפים לא יגמרו מהר. הם יגרמו להחמרה של המצב ואז לא רק שלא תוכלי ללמוד, גם תהליך השיקום יהפוך לקשה יותר. אני עדיין בדיעה שכדאי לך ללמוד באיזי. אז, אם ממש בוער לך להתחיל, את יכולה להרשם לסמסטר ב' בחוגים שמאפשרים דבר כזה. הבנתי מה זה אומר. בעצם, לכולם יש תופעות כאלה ברמה כזו או אחרת. נשמע שאצלך זה ברמה גבוהה...

אלה2016
05/02/20 0:55

מניסיון רב שנים.. אני כן בעד לימודים (אני כעת דוקטורנטית) ואלוהים יודע כמה למדתי כל החיים, לצד הפרעת אכילה קשה, אבל!!!! לא על חשבון טיפול ולא במחיר של התדרדרות, אלא רק בקצב איטי וככל שזה יכול להשתלב עם טיפול. שאלה שחשוב בעיני לשאול את עצמך- האם אלו לימודים שגם מפרים, מעניקים סיפוק פנימי וכו או רק כאלו שחייב "לעבור" ומלחיצים, כי אם זה הסוג השני, אולי כדאי לדחות עד שהמצב יהיה יציב יותר. בהצלחה רבה

נפש-שבורה
05/02/20 18:04

האמת שכרגע מדובר בפסיכומטרי שעונה על המצב השני- לימודים מלחיצים שצריך לעבור. ועם זאת אני מרגישה שזה גם מפרה ומספק אותי.. אני נהנת מהלמידה, מהמפגש עם אנשים חדשים, ונהנת מהעיסוק במשהו שלא קשור להפרעת האכילה שלי- סוף סוף. אני פשוט ממש מתקשה לשלב בין השניים, בעיקר בגלל לוח זמנים צפוף והרבה נסיעות.. אבל זה בשיח מול המטפלות שלי ואנחנו מנסות לגבש תוכנית שתהיה הנכונה לי ביותר מבלי לפגוע בלמידה ובטיפולים. תודה רבה לך, ושאפו על ההישגים. זה לא מובן מאליו❤