מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסתת תזונה תת ספיגה + בלט דיסק בעמוד השדרה הצווארי - קרוהן

תת תזונה תת ספיגה + בלט דיסק בעמוד השדרה הצווארי - קרוהן

05/03/20 21:46
1 תגובות

חולת קרוהן אחרי שנה ו-8 כריתת מעי דק סופי וכריתת כיס מרה. לפני 3 חודשים לאחר אבחון (ארוך ומתיש מדי) הבינו הרופאים שהבעיה שלי היא תת ספיגה הגעתי לכך כתוצאה משלשולים עזים ושומניים ולתת תזונה.
לוקחת כולסטיד בבוקר לפני אוכל .עצר משמעותית את השלשולים (4 ביום לעומת 30 לפני כן). משקל 37.2 גובה 1.49. שותה מודולן בעיקר קשה לאכול אוכל מוצק. לפני 13 שנה בעקבות נפילה על עמוד השדרה הצווארי נוצר בלט דיסק. כלהשנים לא ממש כאב (למעט פעמיים) . כיום כנראה בגלל המצב הבריאותי כואב מאוד, מקרין לכתף ויד ימין. מקרין לראש. יש נימול ברגליים וידיים (מתגבר בשכיבה) אולי מהתת תזונה.
MRE לא מראה על מחלה פעילה. קלפרוטקטין 100. וקולונוסקופיה תחת אשפוז דלקת וכיבים בהשקה ( לא דלקת חזקה). המטרה המרכזית לטפלת במחלת התת תזונה. מה עושים ??? אמרו לי לפי הבדיקות (ד"ר מירי בראונשטיין ממאיר) לא צריכה הזנה ורידית. מרגישה ממש גרוע !!!!! (כבר 3 חודשים) לא מתפקדת בכלל. הכאבים בראש ובצוואר לא מרפים. חיה על וואבן, רגיעון רסקיו. לוקחת פרוסקט פלוס נגד כאב. אינטיביו פעם בחודש ורפואה סינית (ניר סלומון).
ה צ י ל ו !!!!!!!!!!!!!

רוית


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
06/03/20 8:39

שלום לפונה וצר לי על הסבל שלך. עושה רושם שעיקר הבעיה קשורה לעמ״ד וחא לקרוהן? חזרה ממוקמת בהשקה לאחר ניתוח לרוב לא גורמת לתסמינים קשים ואני תוהה אם הדלקת במעי בכלל קשורה לזה. בכל אופן לאור מורכבות העניין יש צורך בראייה רב תחומית- של גסטרו ומומחה גב. מקרים כאלו - טוב שיהיו מתווכים על ידי רופא משפחה טוב. מקווה שמצאו מזור במהירה. דן טרנר