מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותפרדניזון והמערכת החיסונית

פרדניזון והמערכת החיסונית

30/03/20 1:25
7 תגובות

היי. אני מקבלת פרדניזון 25 מ''ג כטיפול לקוליטיס, אני יורדת בהדרגה (5 מ''ג בשבוע). בתקופה הזו אני חושבת הרבה על איך התרופה משפיעה על המערכת החיסונית שלי? האם יש לי סיכוי גבוה יותר להדבק בקורונה / לפתח מחלה קשה יותר?


תגובות

משה84
31/03/20 21:40

אהלן נועה אני חולה קרוהן שגם מטופל כרגע בפרדניזון אני על 40 מ"ג ומוריד חמש כל שבוע ולפי הבנתי מינונים גבוהים של פרדניזון כן פוגעים במערכת החיסונית בקשר למצבך 25 מ"ג יחסית פחות פוגע במערכת החיסונית וכרגע אין איזשהי פגיעה גבוהה בחולי קרוהן וקוליטיס בעולם למרות שרוב הטיפולים פוגעים במערכת החיסונית מקווה שעזרתי

נועה-סאסי
31/03/20 21:43

תודה !! ⁦❤️⁩

שלום

פרדניזון היא סוג של סטרואיד (קורטיקוסטרואיד) שמדכא תהליכי דלקת. הטיפול בפרדניזון אכן כרוך בהחלשת המערכת החיסונית במיוחד כאשר מדובר במינונים גבוהים.

התרופה בעצמה לא מעלה את הסיכוי להידבק במחלה אבל מאחר והיא מחלישה את המערכת החיסונית אשר נלחמת בנגיפים, זה עלול לגרום להתפתחות סיבוכים ומחלה יותר קשה, בהשוואה לאנשים אחרים שאין להם מחלות רקע ולא לוקחים סטרואדים.

 אם משתמשים בתרופה במשך זמן רב יש לבדוק באופן קבוע פרמטרים שונים ובהם לחץ דם, משקל, רמות הסוכר בדם, רמות המלחים בדם, מספר תאי הדם, צפיפות העצם, מצב העיניים (כולל רמות של הלחץ התוך־עיני).

את התרופה יש ליטול עם האוכל או מיד לאחר הארוחה.

חשוב להישמע להנחיות משרד הבריאות ולפעול לפיהם, להלן לינק של אתר משרד הבריאות לגבי הנחיות ההתמגנות וההתמודדות בתקופה זו.

https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/healthy-routine/healthy-routine-relax/

מאחל לכולנו חזרה מהירה לשגרה.

אמיר שחאדה,

רוקח

סטונדט לרוקחות קלינית

אוניברסיטת בן-גוריון

נועה-סאסי
03/04/20 12:39

תודה

שלומי-32
14/08/20 0:44

היי נעה, גם אני חולה קוליטיס ברמה די גבוהה והתחלתי השבוע עם פרדניזון 50 מג. רציתי לדעת האם זה עזר לך גם לאחר התפרצות ואם כן לכמה זמן, ומה שינית בתזונה שלך??

נועה-סאסי
14/08/20 1:42

היי.. חשוב לי לציין שמאז שכתבתי פה הספקתי להפסיק עם הסטרואידים + נמצאת כרגע בעוד התקף ומקבלת סטרואידים (בתקווה שבקרוב יאשרו טיפול ביולוגי). לאחר ההתפרצות היו לי 4 חודשים של הפוגה כשלקחתי פנטסה 3 גרם. לא שיניתי את התזונה בכלל - אני מחכה לקבל יעוץ מתזונאית. בתקופת האשפוז לא דאגו לעניין של התזונה, אז אני לא יודעת מה או איך לשנות. אני חושבת שזו הסיבה שיש לי התקף כל 4 חודשים ⁦

שלומי-32
14/08/20 3:09

בעיקרון ההוראה הרפואית היא להימנע מקליפות של פירות וירקות וגם מלקטוז, אבל אני עשיתי דיאטה מאד קשוחה ששמרה עליי יותר משנה מהתלקחויות.

חפשי 'עזרה ומזור' בגוגל.