מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניחרדה חברתית2ביישנות = חרדה חברתית

ביישנות = חרדה חברתית

צל לילה

צל לילה

מנהל קבוצה
06/02/21 17:28
0 תגובות

כמו שרשום בכותרת, ביישנות היא למעשה המושג העממי למושג הפסיכולוגי חרדה חברתית, או מתירגום ישיר יותר מאנגלית של המושג הפסיכולוגי, פוביה חברתית. כשהביישנות מספיק קיצונית היא מוגדרת כחרדה חברתית מכיוון שהיא מאובחנת פסיכולוגית.
שני המושגים מוגדרים על ידי ויקיפדיה, כנטייה להרגיש חרדה, חשש, התביישות, מבוכה, הרגשת חוסר התאמה, משעממות או רגשות אחרים המתאימים לתופעה נפשית זאת.
רק שהמושג ביישנות, מדגיש את רגשות המבוכה וחוסר הנוחות. והמושג חרדה, מעצם המילים המרכיבות חרדה חברתית בעברית מדגיש את החרדה והחשש.

באופן אישי, אני הרגשתי עד שהבנתי לאחרונה שזה בעצם אותו דבר, שביישנות תיאר יותר את מה שהיה לי בילדות וחרדה חברתית יותר מאוחר שגדלתי, לאחר טראומת נעורים מסוימת. אבל בעצם המושגים האלה מתארים את אותה התופעה, רק שאחד הוא מושג בלשון העממית ומכירים אותו גם קודם, ובדרך כלל אכן אומרים על ילדים שהם ביישנים ולא עם חרדה חברתית שהיא בעצם המושג הפסיכולוגי שמתאר ביישנות. אין shyness personality disorder בפסיכולוגיה, יש social phobia .

תודה לכם שקראתם,
אשמח אם תמליצו על קבוצה זאת לאנשים אחרים שהיא יכולה לעזור להם
ובנוסף אשמח שאם יש לכם שאלות, הערות או תודות, גם תגיבו לי על המאמרים שלי. אני בכל זאת משקיע בהם ואשמח לפידבק :)
צל לילה.


תגובות