מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניחרדה חברתית2מחשבות מרסנות ומחשבות מדרבנות - מאמר

מחשבות מרסנות ומחשבות מדרבנות - מאמר

צל לילה

צל לילה

מנהל קבוצה
19/02/21 14:47
0 תגובות

שלום, כשיש מטרה מסוימת, ולאב דווקא כזאת הקשורה למטרה חברתית, כמו להכיר אנשים חדשים או להתחיל עם מישהי, אלא כל מטרה כלשהי שהסיכוי להשיגה מוערך מלא קיים ועד בטוח, אין סיכוי שלא וזה לפי מידת הביטחון העצמי של המשימה לפי הפרמטרים השונים של המשימה (הכל בחישובים שלא מרגישים אותם בסוף, מרגישים רק את הרגשות או המחשבות שהם תוצאות של החישוב של הביטחון העצמי - כמה אתה סומך על עצמך שתצליח לבצע את המשימה, עם או בלי חשש גם לפגיעה. הכל בחישובים אבל במח, זה לא סתם בא וככה גם הערכה עצמית, ראו מאמר נפרד), יכולות להופיע 2 סוגי מחשבות (לפעמים גם פשוט מדברים) :

* מחשבות מרסנות - שעשויות לגרום לפעולה הססנית או בכלל לאי פעולה, למשל "אני אפריע לה אם אנסה לדבר איתה", "היא לא תרצה לדבר איתי", "אני לא מספיק יפה בשבילה", "אין לי כח ל..", "אני לא אצליח", "אני בטח אגמגם" ואפשר להמשיך לכתוב ספר על מגוון המחשבות המרסנות שיכולות להופיע, או לפחות עוד כמה פסקאות.

* מחשבות מדרבנות - מחשבות מעודדות, שנחלקות לשליליות, כמו "נמאס לי", "נו כבר", "אני לא יכול יותר, אני חייב לעשות משהו", "זה לא יעבור הפעם בשתיקה" ועוד כאלה.. אלה מחשבות שמדרבנות לפעולה, אבל הם נובעות ממקום שלילי של לחץ או עצבים או שאי אפשר להמשיך יותר ונמאס, נמאס לי, אומרים, זה רגש בפני עצמו. מאד לא כיפיי להרגיש, אבל גם מאד מדרבן.
ויש גם מחשבות מדרבנות חיוביות, איזה כיף, אכן, "יהיה כיף", "אני מסוגל", "זה פשוט..", "אני אצליח", "קלי קלות", "עוד מעט ו... (התוצאה החיובית המיוחלת)", "יש לי סיכוי".

ההופעה של המחשבות המרסנות או המעודדות, תלויה בגורמים שונים ובראש ובראשונה בביטחון העצמי, כי מדובר במצב אמת או לקראת מצב אמת כלומר במציאות שיש שאלה האם מסוגלים להצליח בו או לא, או ליזום ולעשות אותו בכלל.
בנוסף היא תלויה מאד גם במצב רוח, במניעים שלך, בכמה המטרה חשובה לך ובעוד הרבה גורמים, אבל הגורם הכי חשוב, חוץ ממצב רוח אולי שבא לדעתי אפילו אחריו, זה אין ספק, הביטחון העצמי.

על כן לסיכום, אמליץ שוב, אם לא המלצתי עדיין, לקרוא את המאמר שכתבתי על ביטחון עצמי, הנה הקישור:
https://www.camoni.co.il/411804/549256
המאמר נקרא "ביטחון עצמי, מהו ואיך להשיגו", אחד המאמרים החזקים יותר שכתבתי פה לדעתי, עד כה. מומלץ גם לקרוא להבנה תיאורטית של הנושא גם את "חרדה חברתית כנטייה פרשנית"
https://www.camoni.co.il/411804/550795
ואת המאמר על הערכה עצמית = דימוי עצמי = self esteem:
https://www.camoni.co.il/411804/563851
ובנוסף אביא פסקה נוספת לסיום של מידע מתנה, על ביטחון עצמי, שיצאה לי קודם תוך כדי כתיבה כמאמר מוסגר (בסוגריים):

הערכת הסיכוי להשיג מטרה כלשהי נקראת מידת הביטחון העצמי, שקיים לא רק לגבי דברים חברתיים גם כן, אף שאם יש לך חשש מאנשים, זה לא בהכרח או אף בכלל לא קשור לביטחון העצמי שלך למשל בביצוע עבודה כלשהי שהחרדה החברתית שלך לא מפריעה לה, זה כאילו ביטחונות עצמיים נפרדים לכל תחום, כשכל משימה חברתית גם כן מוערכת ספציפית ולא מקבלת איזה ציון כללי של ביטחון עצמי, וזה עוד קצת על ביטחון עצמי שכבר כתבתי מאמר עליו קודם, מוזמנים לקרוא גם את שאר המאמרים או לפחות לרפרף עליהם, כדי להכיר את התיאוריות מאחורי הנושא החברתי.

בהצלחה בהתמודדות ובהתקדמות החוצה מתוך החרדה, האי נוחות והחוסר ביטחון. זאת לא בעיה קלה, אך אפשר להתמודד איתה אם רק מעיזים ומנסים ומתמידים בניסוי גם אם בהתחלה לפעמים הולך קצת קשה כשפתאום מתחילים לתקשר וגם מבינים יותר בתקשורת.
צל לילה.


תגובות