מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אשמח לרעיון

07/06/23 0:42
3 תגובות

שלום רב 

בת כ40 . כשהייתי כבת 20 . בעקבות דמוי עצמי נמוך (שעלה הרבה מאז) נתקעה לי מחשבה שאולי אני לא מדברת בחופשיות כי יש לי בעיה באות מסויימת . זה ככ הפחיד אותי וגרם לי לחרדה בעניין וגם לכישלון. שכל פעם שהגיתי את האות כאב לי ונורא נבהלתי . מאז זה שקט רב החיים- לא יכולה להגיד ב100%. אבל ב90...

אך בזמני קושי ולחץ בחיים זה צף במלוא עוזו ומשגע את השכל ואת הפה אך בעיקר קשה לי להתמודד עם הזכרונות . אני נזכרת באותם מילים שניסיתי לומר והייתי מתוסכלת , שוב כואב לי הפה , אני אומרת את אותם מילים ונתפסת חרדה כמו בפעמים הראשונות , יש לי טראומה כזו מאז . כרגע התחלתי פבוקסיל ואני מבינה שההשפעה תיקח זמן . מה עושים עם הזכרונות הקשים? עם המילים המסויימות שמעלות בי חרדה בגוף בכל פעם ? ואני מדגישה את אותה אות וגם אז זה כואב . בקיצור לא נעים ! מרגיש שהחוויה הראשונה הטראומטית לא משתחררת ממני והפה והלשון לא בשליטה .

אני בטוחה שפעם פעם הגיתי את האות מצויין בלי מיצמוץ, אבל זה לצערי השתרש במשך השנים . ההצפה היתה לפחות 5 פעמים בחיי .


תגובות

כפאו-שד
11/06/23 23:20

שלום,

מה שעוזר לי להתמודד עם הזכרונות הקשים מהעבר הוא להתמקד בשיפורים שקרו לי, ולקוות שהם ימשיכו. נכון שאת מה שקרה כבר אי אפשר לשנות, אבל האמת היא שהוא פחות חשוב מההווה. עיקר החשיבות של הזכרונות היא הכוחות שהם נותנים לך להווה ולעתיד, ואם הם לא עוזרים, עדיף להתעלם מהם.

אני מקווה שזה עזר.

שושי24
01/10/23 1:49

אמת ! תודה רבה 

עגנון
12/03/24 15:29

התאמני בזמן הפנוי על הגיית האות ואולי תפני לארגונים שעוזרים להגות מלים ועיצורים יותר בקלות, כמו עזרה פסיכולוגית מתאימה ואולי אף מורה לפיתוח קול או קורס תיאטרון.