מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ואלרי אלוש
מומחית לרפואה פנימית וראומטולוגיה מנהלת המרפאה לפיברומיאלגיה מרכז רפואי תל אביב (איכילוב)
רן שורר
רן שורר
פסיכולוג שיקומי מומחה (MA), ונוירו-פסיכולוג. בעל ניסיון טיפולי בהתמודדות עם אנשים עם הסובלים ממחלות כרוניות בשלבים שונים בחיים. בשנים האחרונות ריכזתי את הצוות הפסיכולוגי במכון הראומטולוגי במרכז הרפואי איכילוב, ת"א. היום אני משלב עבודה בטכניקות שיקומיות במסגרת מרכז סגול לרפואה היפרבארית במרכז רפואי שמיר. העבודה הטיפולית שאני פוגש כרוכה פעמים רבות בהתמודדות עם שיקום התפקוד לאחר מחלות גוף-נפש, התמודדות עם כאב יומיומי ומציאת כלים מתאימים להתמודדות עם מחשבות שליליות הקשורות למצב.  במסגרת העבודה הטיפולית אני עושה שימוש בכלים טיפוליים שונים שיעילותם הוכחה במצבים של התמודדות עם כאב כרוני, כולל מרכיבים של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), מיינדפולנס ושימוש בכלים מתקדמים לעיבוד אירועי מצוקה וסטרס בעזרת EMDR.
ד
ד"ר עומר גנדלמן
ראומטולוג, רופא מומחה בכיר, במחלקה פנימית והיחידה הראומטולוגית בתל השומר. אני פועל ועובד בגישה בה הראומטולוג הוא הרופא שמרכז את הטיפול בחולה בצורה הוליסטית ומקיפה.

מובילי קהילה

שרון גור
שרון גור
מתמודדת עם פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית מזה 20 שנה. מכהנת כיו"ר עמותת אס"ף כ15 שנה.
כמוניפיברומיאלגיה שילוב תרופות

שילוב תרופות

15/02/24 1:12
5 תגובות

מתמודדת עם כאבים שנים בחזה שמאל כמו הרגשה של התקף לב כל יום כל היום. וגם מין כאבי ראש ימין מופשטים מציקים עצביים.אני בחוסר תפקןד מוחלט. כמעט עשור ניסיתי לפחות 30 כדורים שונים שלא עוזרים. מאןבחנת עם פיברו וחרדה כללית. לאחר פגישה אתמול אצל הפסיכאטר הוא הוסיף לשלל תרופותיי גם ליריקה. אז כעת אני נוטלת- סרנדה 200 מג, אסיוול 15 מג, סטטינים(לכןסלטרול) 10ֶ מג, מלטונין 6 מג. זןהי כמות מופרזת למדי והפסיכאטר לא מוכן להוריד כרגע כלום כדי לבדוק את השפעת הליריקה.ֶ למרות שהוא יודע שהאסיוול ןהסרדנה פחות עוזרים לי כבר. אני ממש מןדאגת מהשילוב מהכמויות והמינונים של הכל יחד. אשמח לשמוע האם יש לי מה להיות מודאגת כרגע משילןב של כולם יחד כל יום. ליריקה צריכה להגיע ל150 מג עד הפגישה הבאה.

תודה רבה רבה


תגובות

מודי-נאור
15/02/24 15:36

שלום לך, גם אני סובל מאותם תסמינים , למעט כדורי הרגעה ושינה, פרשתי מהכל.

כאבים בחזה בראש ובכל שאר החלקים. לדעתי התרופות לא עוזרות מנסיון רב בשנים ופעמים אף מרעות. אינני רופא

לרפואה  תכלס אין פתרון, למעט מניסיון של שתי פעמים, עם הקלה מרופא אחד בשוויץ ופרש, מחכה שתיפתח המרפאה שלו שוב, ולבצע את שני ההליכים הבאים.


אחרי 300 רופאים, הוא היחיד באמת שחקר וטיפולו מנע ממני התאבדות, עדיין סובל ומצפה בקוצר רוח לפתיחת המרפאה שווב על ידי ביתו רופאה כמובן בעצמה שהכשיר אותה.


היחיד שעלה על הגורם לתופעות הנוראיות האלה. 

מנסיון

אין לי לסתור דברי רופאים, אך אנו הם הסובלים לא הם...ועובדה שכל הטיפולים המוצעים ושנוסו עלינו כחולים בפועל לא סייעו. עם עובדות אני לא מתווכח לכאן ולכאן.

תרגישי טוב ובהצלחה

אם תרצי מידע נוסף אשמח לתת לך בכללי אודות המחלה כחולה מלידה, ויודע מה תכלס עובד. 

ימחלו לי הרופאים הם לא בכיוון.



ד-ר-עומר-גנדלמן
מומחה כמוני
ראומטולוג, רופא מומחה בכיר, במחלקה פנימית והיחידה הראומטולוגית בתל השומר. אני פועל ועובד בגישה בה הראומטולוג הוא הרופא שמרכז את הטיפול בחולה בצורה הוליסטית ומקיפה.
16/02/24 10:07

הי רוני

ליריקה יכולה לעזור. שווה לנסות במיוחד לאור הכאב המתמשך שלך והמצוקה שעולה ממה שכתבת.

למיטב ידיעתי אין מניעה לשלב עם שאר תרופותיך אבל חובה להיוועץ עם הרוקח בעת רכישת הליריקה וליידע אותו על שאר התרופות שאת נוטלת. הרוקחים נותנים שירות מצוין בהקשר של אינטרקציות בין תרופתיות . בהצלח ורפואה שלמה  

עומר

yar62
21/02/24 16:39

היי, מה שפחות כדורים . ליריקה,סימבלטה. המון תופעות לואי. תבינו... אין תרופה לפיברומיאלגיה. רופא נוירולוג ומרפאת כאב,  אין להם מה לעשות איתנו. שנים סובל מדאבת שרירים שהיא פיברומיאלגיה. יש התעמלות, שחייה, עכשיו גם שולחים לרפואה משלימה. דיקור סיני ועוד.. כרגע מקבל כדורים בשם פרגבלין טבע 50 מ"ג.  יש,מעט תשישות. סחרחורת... יכול להיות עם הזמן וההרגל. אולי משהו יעזור. המון בריאות לכולנו.

רוני19931
21/02/24 16:47

תודה. רק לידיעה פרגבלין זה ליריקה

yar62
21/02/24 16:41

ועוד משהו ששכחתי... דיי עם התרופות שיש בהם מן החרדות... אנחנו לא משוגעים. אנחנו כאובים.