מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבחדשותמומחים: למתן את קצב הגידול במשתמשים בקנאביס רפואי

מומחים: למתן את קצב הגידול במשתמשים בקנאביס רפואי

בכירים באיגוד הפסיכיאטרי מתריעים מפני המשך הגידול במספר המטופלים במריחואנה רפואית בישראל


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

החברה הישראלית לרפואת התמכרויות באיגוד הפסיכיאטרי (אילסם) הפיצה לאחרונה בקרב חברי האיגוד נייר עמדה חדש הנוגע לקנביס הרפואי, הקובע כי נכון להיום אין מקום להרחבה משמעותית של השימוש בטיפול על רקע הסיכון להתפתחות נזקים פיזיים ונפשיים. בנייר העמדה - עליו חתום יו"ר החברה לטיפול בהתמכרויות ומנהל בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל, ד"ר יהודה ברוך, שעמד בעבר ובמשך שנים בראש מערך אישור הקנאביס לחולים בישראל - נטען כי "קיימים עדיין פערים וסתירות" בנוגע ליעילות השימוש בחומר על פי הספרות הרפואית, וזאת על רקע הבדלים בהשפעת החומרים השונים הקיימים בשוק, מאחר והם אינם מיוצרים במעבדה מסודרת.

 

בנייר העמדה מתריעה החברה לרפואת התמכרויות כי שימוש בקנאביס, חשיש וחומרים דומים נקשר באופן סטטיסטי עם הפרעות נפשיות רבות, ובייחוד חרדה, הפרעות במצב הרוח (לרבות דיכאון), הפרעות פסיכוטיות, הפרעות אישיות והתמכרות, וכן נקשר לתפקוד מקצועי וחברתי ירוד, ולמספר השפעות גופניות, לרבות נזק למערכות לב-ריאה ופגיעה בקואורדינציה ובזיכרון. המחקרים, לפי נייר העמדה, מצביעים על סבירות גבוהה לקשר סיבתי בין צריכת קנאביס לבין התקפי חרדה, ירידה קוגניטיבית בסמוך לתקופת השימוש וכן התפרצות סכיזופרניה מתחת לגיל 18, ובייחוד מתחת לגיל 15 ומצבים פסיכוטיים נוספים. למרות שהטענה כי קנאביס וחשיש גורמים להתפרצות הפרעות נפשיות, שהיא עדיין שנויה במחלוקת מחקרית, מהספרות הרפואית עולה כי צריכת חומרים אלה מהווה סיבה שכיחה להחמרת הפרעות נפשיות קיימות בקרב אנשים שסובלים מלכתחילה מחרדה, דיכאון ופסיכוזה, נקבע בנייר העמדה. "כחברה המאגדת מטפלים בתחום ההתמכרות, אנו עדים לתוצאות הבלתי רצויות של הצריכה ולתחלואה הרבה שצריכת חומרים אלו עלולה להביא עמה", נכתב.

 

על רקע ראיות אלה, ולצד דיווחים "לא מדעיים של אנשים רבים" על שיפור במצבם לאחר צריכת קנאביס, לרבות הרגעה, שיפור בהפרעות שינה וריכוז, בחברה לרפואת התמכרויות מתריעים כי הדיווחים הסובייקטיביים אינם יכולים להישקל למול הראיות המדעיות, עד שניתן יהיה לבחון אותם באמצעים מחקריים. גם בהנחה שקיימת תת-אוכלוסייה של אנשים שההשפעה של קנאביס, חשיש ודומיהם עליהם חיובית או אינה מזיקה, "בשלב זה לא ניתן לזהות מראש מי משתייך לתת-אוכלוסייה זו ומי נמצא בסיכון לפגיעה" כתבו המומחים.

 

לכן, בחברה לרפואת התמכרויות ממליצים למתן את קצב הגידול הגבוה במספר המשתמשים בקנאביס רפואי, ולהמשיך במתן הקנאביס רק במצבים רפואיים בהם לא קיימת אפשרות טיפולית מוכחת ובטוחה אחרת, וזאת "תוך מעקב מדוקדק אחר ההשפעה הפרטנית של כל חולה, ותוך תקווה שמחקר עתידי ויוכל לזרוע אור על התועלת למול הנזק האפשריים". בשלב זה, "אין לטעמנו להמליץ או לאשר צריכה של חומרים אלה באוכלוסיות אחרות או במצבים אחרים".

 

להיצמד להוכחות המדעיות

 

לצד מסקנה זו קובעת החברה לרפואת התמכרויות כי קיימת ככל הנראה הצדקה לערוך ניסוי טיפולי במתן קנאביס וחשיש לחולים במצבים רפואיים הכוללים "מחלות קשות חשוכות-מרפא, כשהטיפולים הרפואיים המקובלים והמוכחים אינם מצליחים להביא להקלה מספקת", נטען.

 

לבסוף, מבהירים בחברה לרפואת התמכרויות, כי השיח בנושא לגליזציה של קנאביס הוא נושא סוציורפואי טעון בשל הסכנות בשימוש בחומרים אלה, בעיקר בכמות גדלה ולתקופות ארוכות, ו"יש להבטיח כי הדיון וקבלת החלטות בתחומים אלו ייצמד להוכחות המדעיות ולא יושפע מחוויה חיובית מיידית של משתמשים שאינם מודעים לסכנות הכרוכות בו".

 

ובתוך כך, ראיות חדשות דווקא מחזקות את השימוש בקנאביס רפואי בקרב חולי פרקינסון. במחקר ישראלי חדש המתפרסם בגיליון מארס-אפריל של כתב העת "Clinical Neuropharmacology", קובע צוות חוקרים מהמחלקה לנוירולוגיה בבית החולים בילינסון כי קיימות ראיות ליעילותו של קנאביס לטיפול בחולי פרקינסון. בעבודה הנסמכת על טיפול ב-22 חולי פרקינסון עם הפרעות מוטוריות בשנים 2012-2011, בעקבות הערכה רפואית שבוצעה 30 דקות לאחר עישון החומר, נמצא כי מדד הפגיעה המוטורית של החולים השתפר משמעותית, לרבות שיפור במדדים כגון רעד, נוקשות ותנועה מואטת, וזאת ללא תופעות לוואי משמעותיות.

 

לצד אלה, במאמר המתפרסם החודש בכתב העת Current Medicinal Chemistry, קובע צוות חוקרים ישראלי מהמחלקה לאונקולוגיה במרכז הרפואי רמב"ם, כי גם באשר לטיפול בקנאביס בחולי סרטן קיים מחסור בעדויות מחקריות על יעילות הטיפול. עם זאת, למרות הקושי בביצוע מחקרים על תמציות המופקות מצמח הקנאביס באופן בלתי מבוקר, על רקע דיווחים הולכים וגוברים להפחתה בכאבים בקרב חולים עם גידולים סרטניים שצרכו קנאביס, ממליצים החוקרים לקדם מחקרים בתחום.

 

בחודשים האחרונים נמשכת העלייה התלולה במספר הישראלים המחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי, ומספרם שנאמד במאי 2013 ב-11,000 מגיע כבר למעל ל-14,000 ישראלים, עלייה של 27% תוך שנה אחת בלבד. שמונה חוות לגידול קנאביס רפואי פועלות בארץ, ובאחרונה נידונה בוועדת ההיגוי הבינמשרדית לנושא השימוש בקנאביס רפואי בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר בועז לב ההצעה לאפשר ייבוא של קנאביס רפואי לישראל מהולנד, כדי להתמודד עם הביקוש הגובר. במשרד הבריאות מדווחים כי הנושא ימשיך להיבחן בהתאם להחלטת ממשלה מדצמבר 2013.

 

אחד18
14/06/14 16:54

אם הרפואה מכירה בקנביס... - (תצפית אמפירית) בסיס לכל מחקר מדעי, וזה מוכח, זה היה קיים בשימוש קבוע ברפואה וברקחות אלפי שנים.!!! רק ב - 70 השנים האחרונות זה שונה ונאסר.!!! למה??? אין למחקר שום בסיס מדעי להחלטה כזאת. המחקר נערך על אנשים שכנראה היו עם "סריטה" גם בלי שימוש בקנביס. ...- כתחליף לתרופה וזה יעיל לחולה, הרי למנוע מהחולה לקבל קנביס, זה התנהגות של ברברים.

frownמה הבדל בין בירה ל גראס זה אותו דבר ....

נועה 7 את צודקת כדורים פסיכיאטרים אכן מעלים הסיכון להתאבדות בצורה ניכרת. אני לוקח כדורים פסיכיאטרים 

לדעתי שיתירו השימוש לכולם, אני עישנתי ולא עזר לי בכלל כמו שאלכוהול לא עוזר לי 

אנשים רוצים לעשן גרס? שיעשנו......

אמאשלך
11/06/14 19:25

אני בהחלט מבינה את החששות של הרופאים שמזהירים על תופעות חמורות כמו פסיכוזה וכו'. אני אומרת את זה כי הבן שלנו נהיה קטטוני מעישון יתר של גראס לתקופה ממושכת - בתוספת של "נייס גיי" פה ושם.  הוא אושפז בכפייה למשך 9 חודש.

לא האמנו שדבר כל כך "תמים" כמו גראס או "נייס גיי" (שעדיין חוקי למכור, אגב,,,) יכול לגרום כזה דבר. זה היה פשוט מזעזעה.

הוא חזר הביתה לפני חצי שנה , אבל עד היום הוא בקושי מצליח לתפקד, crying

avi5199
11/06/14 9:41

אחלה כתבה!   העירה את כל הסטלנים wink  

מירו1
09/06/14 21:51

broken heart

ZVI1012
09/06/14 9:33

קחחחח נייר עמדה שלא שווה שינגבו איתו את הישבן 

המון ספקולציות בלי שום בסיס נתונים רציני  והמעט שמסתמכים עליו אילו ההשפעות על ילדים 

גם בלי להיות מדען אני אומר שכזה נייר לא שווה כלום בלי מחקר השואתי  

שוב ושוב אנחנו רואים את הקשר בין הון שילטון  שוב המדיניות המשותפת של הממשלה וביטוח לאומי ובעלי השליטה נחשפת במערומיה והפעם על ידי ד'ר ברוך .....גם אתה ברוטוס!!!!!!!

כל נכה וכל חולה יודע שהשאיפה של השלטון היא לדכא אותנו ולהעלים אותנו מה שיותר מהר וכמובן שעל הדרך לגזור עלינו קופון ...

נכון זה לא עוזר לכל אחד נכון שזה לא מדעי וגם נכון שהם לא עושים כלום כדי להפוך את זה למדעי כי הרי מחקר צריך לממן ומי יממן ????חברת תרופות שזה פוגע באינטרסים שלה....

משה ששון ...שנתיים וחצי שכבתי על הספה כמו כרוב ..מסומם לגמרי מתרופות פסיכאטריות ואופיאטים לוקח כדור והולך לישון שלושה ימים אפילו לא ההיתי מרגיש שאשתי היתה מחליפה לי טיטולים כמו לתינוק  וכאשר ההיתי מתלונן היו נותנים לי כדור אחר ועוד כדור ועוד צרוף של כדורים. נכון זה עזר לא כאב  ולא היו לי התפרצויות אלימות  אבל גם לא חייתי ההיתי זומבי בן חמישים עם חיתול עד שגיליתי את הקנביס וכתור אדם שרוב חייב היצרניים  עסק בבטחון  היה לי מאוד קשה לשבור את הסטראוטיפ ולהתחיל להשתמש בקנאביס נכון זה לא עזר מייד אבל ניסיתי סוגים שונים עד שמצאתי מה שמתאים לי בדיוק כמו שהרופאים המהוללים עשו לי עם התרופות הסנטטיות שלהם כיום אני מצליח לתפקד אני כבר לא מאבד שליטה על הסוגרים ואני מנהל חיים עצמאיים לחלוטין ולילדים שלי יש שוב אבא...

אני נגד לגליזציה ואני נגד זה שכל רופא יוכל לאשר קנאביס לכל חולה

אבל כן צריך להכשיר עוד רופאים וכן צריך להמשיך ולחקור  על ידי גוף לא משוחד כן צריך לשנות את הגישה לגבי הקנאביס ןלהבין שמדובר בתרופה שעוזרת ...

ושורה אחרונה מה עדיף מה פחות גרוע הרואין או קנאביס ????

 

נועה7
08/06/14 20:20

ומה עם התרופות הפסיכיאטריות שמגדילות סיכון להתאבדות ( מצחיק שנותנים אותן כדי לכאורה למנוע סכנה לעצמו), תרופות אופיאטיות שעושות נזקים מפה ועד להודעה חדשה, אנטיביוטיקות מסויימות שגורמות לפגיעות קשות ואף למוות מתגובות אלרגיות אליהן ועוד מלא תרופות... מתי יצמצמו את השימוש בהם???? אהה שכחתי חברות התרופות דואגות לטטא מתחת לשטיח את המחקרים שמצביעים שכל התרופות הללו מסוכנות ומרעיפות על הרופאים - עבדיהם הנאמנים- שלל חופשות ומתנות. אז  זה win win לרופאים וחברות התרופות והחולים למי איכפת מבריאותם? מתי כבר הרופאים יצאו מהסרט ויפסיקו להיות מריונטות של חברות התרופות? זה לא יקרה כי שוטפים לרופאים את המוח עוד בלימודים, מלמדים אותם היטב ״ לטפל״ בסימפטומים ולא בשורש הבעיה - כדי שהבעיה תמשיך להתקיים ( נכון לעיתים רחוקות יש צדיקים בסדום אך הם נדירים) וחברות התרופות ימשיכו לעשות הון על כל חולה.... תוסיפו תרופות נגד תופעות לוואי של תרופות אחרות ויוצא אחלה הון..... חבל שזה על הגב של החולים....

בינו יכול להיות שאתה צודק אבל לי זה לא עזר 

ואני מלא כאב ! כידוע לך 

ממשלת הרשעים, עוכרי האדם, שונאי החולים, המתעללת בחלשים, ובראש יעל גרמן, צרת הבריאות ושרת החולי, דחו היום (בפעם השלישית) למשך 6 חודשים, את ההצבעה בהצעת החוק של משה פייגלין להכרה בקנאביס כבעל תועלת רפואית.
זהו ניצחון פירוס ליעל גרמן, זו תעודת עניות לה, למפלגתה ולמפלגת הבית היהודי שהציעה את דחיית ההצבעה, ולכל השרים שתמכו בדחייה.
סבלם של מאות אלפי החולים ומותם של חולים, שלא יקבלו את תרופת הפלא, לא תרבוץ על מצפונם של תתי-האדם שדחו את ההצבעה, משום שבמקום של המצפון יש להם חלל ריק.
תיפול על ראש כל הרשעים האלה ועל בני משפחותיהם מארת המחלה. איני מאחל להם מוות, אני מאחל לכל אחד מהם סבל ויגון.
נבלות, נמאסתם !!!
למשה פייגלין, לתמר זנדברג, וחבריהם, התומכים בהצעת החוק, תחזקנה ידיכם במעשה החסד, המשיכו, העם אתכם.
הנריק רוסטוביץ
http://www.קנאביס.com/2014/06/%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%99%D7%97%D7%9B%D7%95-%D7%A0%D7%93%D7%97%D7%AA%D7%94-%D7%94%D7%A6%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%A7%D7%A0%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A1-%D7%91%D7%9E/

 

BENO1952
08/06/14 17:02

smileyמשה,,כמו בכל טיפול/כדורים/אחרים,,למישהו זה עוזר ולאחר לא,,

לפי הכתבה יש כיום כ 14000 משתמשים,,כניראה שזה עוזר להם,,

לא ידוע אם 14000 אחרים "נידחו" בקבלת המלצה/שימוש בקנביס או שזה לא עזר להם,,smiley

כך שזה היה 50/50,,smiley

mr-dish
08/06/14 13:32

למתן? את קצב הגידול???

מזה שנה וחצי איני מקבל חידוש רשיון, למרות שהתחלתי טיפול שנה קודם וזה מאד עזר....

 

זו מדיניות מוצהרת של גרמן, מאז נכנסה לתפקיד, למרות הצהרותיה השקריות כשנכנסה...

אני עישנתי לא עזר לי בכלללללל בכללללל

BENO1952
08/06/14 10:20

smileyהרבה מלל "בנייר העבודה",כנראה גם לחץ של חברות התרופות,המציאות כנראה חזקה מכל "דיון וקבלת החלטות בתחומים אלו ייצמד להוכחות המדעיות ולא יושפע מחוויה חיובית מיידית של משתמשים שאינם מודעים לסכנות הכרוכות בו".

אם מטופלים מדווחים על שיפור בחייהם,אזי זאת ההוכחה המדעית הטובה ביותר !!!

smiley,,,