מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותאיך בננה יכולה למנוע שבץ?

איך בננה יכולה למנוע שבץ?

צריכת 1,600 מ"ג אשלגן ביום- כמות שנמצאת בשלוש בננות גדולות- יכולה להפחית את הסיכון לשבץ ב- 21%


בננה גדולה מכילה כ- 500 מ''ג אשלגן (צילום: panthermedia)
בננה גדולה מכילה כ- 500 מ''ג אשלגן (צילום: panthermedia)

 

בננה לארוחת בוקר, אחת בצהריים ועוד אחת בערב. מסתבר ששלוש בננות ביום מספקות מספיק אשלגן כדי להפחית את הסיכון לשבץ איסכמי ב- 21%.

 

על-פי האיגוד הנוירולוגי הישראלי 15,000 אנשים בישראל נפגעים מדי שנה משבץ מוחי. שבץ נגרם בשל הפרעה באספקת דם למוח. סוג האירוע המוחי הנפוץ ביותר (92% ממקרי השבץ בישראל) הוא שבץ איסכמי בו נחסם כלי דם מוחי.

 

מחקרים קודמים הראו כי בננה יכולה להיות חשובה לשליטה על לחץ הדם ומניעת שבץ איסכמי, אבל התוצאות לא היו עקביות לחלוטין. במסגרת המחקר החדש שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology החוקרים מאוניברסיטאות Warwick ו- Naples ניתחו נתונים מ- 11 מחקרים קודמים שכללו יחד כ- 250,000 נחקרים.

 

החוקרים מצאו כי צריכה יומית של כ- 1,640 מ"ג אשלגן הייתה כמות מספיקה על מנת להפחית את הסיכון לשבץ ביותר מחמישית. עוד מצאו החוקרים מגמה של הפחתה במחלות לב עם צריכה של אשלגן. בננה ממוצעת מכילה כ- 500 מ"ג אשלגן, שעוזר להפחית לחץ דם ושולט על מאזן הנוזלים בגוף.

 

בעקבות הממצאים, ממליצים החוקרים להעלות את צריכת המזונות המכילים אשלגן על מנת להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. אשלגן ניתן למצוא בין היתר גם בתרד, סלק, תפוחי אדמה, אבוקדו, חלב, קטניות, ופירות יבשים.

 

 

J Am Coll Cardiol, 2011; 57:1210-1219, doi:10.1016/j.jacc.2010.09.070

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה