כמוניהשמנהחדשותאיך להוסיף שנים לחיים

איך להוסיף שנים לחיים

אנשים בגיל הזהב השומרים על אורח חיים בריא יכולים לצפות לחיות עד 6 שנים יותר מאלה שלא

מאת אלה הר-נוי
02/09/12
תגובות 1

לפעילות גופנית ההשפעה הגדולה ביותר על ההישרדות (צילום: Shutterstock)
לפעילות גופנית ההשפעה הגדולה ביותר על ההישרדות (צילום: Shutterstock)

שמירה על אורח חיים בריא בגיל מבוגר יכולה להוסיף 6 שנים לחיים של גבר ו-5 שנים לחיים של אישה. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת The British Medical Journal.

 

חוקרים שוודים ממכון Karolinska מדדו את אריכות הימים בקבוצה של יותר מ-1,800 אנשים שהיו בני 75 ומעלה בתחילת המחקר והיו במעקב במשך 18 שנים. במהלך תקופת המעקב 92% מהמשתתפים מתו, אבל מחצית מהמשתתפים חיו יותר מ- 90 שנה.

 

החוקרים בחנו את הקשר בין תוחלת החיים לגורמים משתנים כמו התנהגויות אורח חיים, פעילות בשעות הפנאי ורשתות חברתיות.

 

בקרב השורדים היה ניתן למצוא יותר נשים, יותר אנשים משכילים מאוד, אנשים עם התנהגויות אורח חיים בריאות, עם רשתות חברתיות טובות יותר וכאלה המשתתפים יותר בפעילויות פנאי.

 

תוצאות חישוב הנתונים הראו שמעשנים מתו שנה מוקדם יותר מאשר אנשים שלא עישנו. מעשנים לשעבר הראו דפוסי הישרדות דומים לשל אנשים שלא עישנו מעולם, מה שמעלה את האפשרות שגמילה מעישון בגיל העמידה מפחיתה את ההשפעה על התמותה.

 

מתוך פעילויות הפנאי, פעילות גופנית נקשרה בצורה ההדוקה ביותר עם הישרדות. גיל המוות הממוצע של משתתפים שבאופן קבוע שחו, הלכו או עשו התעמלות מכשירים, היה גדול בשנתיים מאשר אלה שלא ביצעו פעילויות כאלה. אנשים עם מעגלים חברתיים טובים חיו שנה וחצי יותר מאלה שלא היו להם רשתות כאלה.

 

שמירה על אורח החיים הבריא ביותר - עם פעילות גופנית בשעות הפנאי, בלי עישון ועם רשתות חברתיות טובות - נקשר להארכת החיים ב- 5 שנים בנשים ו-6 שנים בגברים.

 

הקשר נותר, אם כי השתנה מעט, בקרב אנשים בני 85 ומעלה ובקרב אנשים עם מחלות כרוניות: אורח חיים בריא נקשר באוכלוסיות אלה ל-4 שנות חיים נוספות בהשוואה לאנשים שלא עמדו באף אחד משלושת גורמי אורח החיים שנבדקו.

 

 

BMJ, 2012; 345 (aug29 2): e5568 DOI: 10.1136/bmj.e5568

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

Anonymouse
Anonymouse
06/09/12 10:05

 (פורסם ב-26.10.2010 ב-Mail Online)

http://livinlavidalowcarb.com/blog/geneticist-cynthia-kenyon-eat-a-low-carb-diet-to-live-longer-and-healthier/9270

קרא עוד


 (פורסם ב-26.10.2010 ב-Mail Online)



http://livinlavidalowcarb.com/blog/geneticist-cynthia-kenyon-eat-a-low-carb-diet-to-live-longer-and-healthier/9270



מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בראשותה של פרופ' סינתיה קניון, חוקרת בתחום הגנטיקה מלמד על כך, שעתירי פחמימות משפיעים במישרין על הקוד הגנטי השולט בנעורים ובזיקנה.



מומחים מתחום הגנטיקה מאמינים שפרופ' קניון תזכה בפרס נובל על מחקרה  המהפכני המנפץ באיבחה אחת את כל המיתוסים שעליהם מושתת מדע התזונה מזה ארבעה עשורים.



קניון תוקפת את הגורמים המציגים עצמם "מומחים",  המתריעים על מסוכנותה של הדיאטה דלת הפחמימות, שלטענתם סותמת את העורקים בכל סוגי השומנים, הורסת את הכליות עקב צריכת יתר של חלבונים וחושפת את הציבור לסכנת סרטן בגלל צריכת בשר אדום. הדיאטה דלת הפחמימות היא אופנה בת-חלוף, פוסקים אותם "מומחים" מלגלגת קניון.



מחקרים מטעם האקדמיה מפריכים טענות אלה ועל פי מימצאיהם הדיאטה דלת הפחמימות תורמת בריאות איתנה ותוחלת חיים ארוכה, תקינות מדהימה של רמת הסוכר בדם, לחץ דם תקין וכל הביקורות של האינסולין, רמת הטריגליצרידים וה-HDL  מעידות על בריאות תקינה, אנרגיה מדהימה ועור צח ושופע בריאות.



ברור לי, אומרת קניון, שתעשיית המזון רואה עצמה נפגעת מצמצום צריכת הפחמימות והוא הדין לגבי גישתם של הצמחונים והטבעונים.



קניון איתנה בדעתה שנאשמת אחת אחראית למחלות הכרוניות המשתוללות כפי שלא קרה בהיסטוריה והיא הפחמימה.



פרופ' סינתיה קניון היא בת 55 ונראית בת 35 .  היא נמנעת לחלוטין מסוכר, מקמח ומעמילנים. אין בתפריטה תפוחי אדמה, אטריות, אורז, לחם ופסטה. במקום אלה, מפרטת קניון ממה היא ניזונה: סלטים ללא רוטב, הרבה שמן זית ואגוזים, טונות של ירקות עם גבינות, עופות וביצים, המבורגר ללא לחמניה, דגים, ופירות במשורה.



 


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: