מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סרטן השחלות

מנהלי קהילה

פרופ' עופר לביא
פרופ' עופר לביא
מומחה במילדות ובגינקולוגיה, מנהל היחידה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית בבית חולים כרמל שבחיפה. כמו כן, פרופ לביא מטפל בחולות סרטן גינקולוגי במסגרת המרכז האונקולוגי של קופת חולים כללית, בלין – חיפה.בנוסף על פעילותו הקלינית, פרופסור לביא הינו פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון, ושימש עד לשנת 2016 כיו"ר ועדת חינוך רפואי של הפקולטה לרפואה.על תחומי מומחיותו נמנים, בין היתר, כירורגיה גינקואונקולוגית אונקולוגית, טיפולים גינקואונקולוגים, כירורגיה גינקולוגית אנדוסקופית וגנטיקה של מחלות ממאירות גינקולוגיות. 
עו
עו"ס אורית שפירא
* מנהלת מחלקת שיקום ורווחה של האגודה למלחמה בסרטן וחברת הנהלת 'האגודה הישראלית לפסיכואונקולוגיה'.   *מנחת קבוצות בכירה באגודה (קבוצת בוגרים צעירים, קבוצת נשים צעירות המתמודדות עם סרטן, קבוצת תמיכה לזוגות שאחד מבני הזוג חלה בסרטן, קבוצת תמיכה להורים שכולים ועוד) ואחראית על עדכון המידע של האגודה למלחמה בסרטן בנושא 'זכויות ושירותים, מידע לחולי סרטן'.   * בוגרת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית (MSW), אוניברסיטת תל אביב. מומחית בתחום הבריאות.   * בעבר עובדת סוציאלית, המחלקה האונקולוגית, מרכז רפואי תל אביב (איכילוב) והעובדת הסוציאלית ב'הוספיס בית' של האגודה למלחמה בסרטן, תל השומר.
ד
ד"ר אורה רוזנגרטן
מומחית באונקולוגיה וברפואה פליאטיבית מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית רפואית, המרכז הרפואי שערי צדק, מקימה ויו"ר החוג לטפול תומך במסגרת האיגוד האונקולוגי.בוגרת הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים.  
כמוניסרטן השחלותמדריכיםהקרנות לסרטן השחלות

הקרנות לסרטן השחלות

באילו מצבים משתמשים ברדיותרפיה לטיפול בסרטן השחלות? איך מתבצע הטיפול? ומהן תופעות הלוואי של ההקרנות?


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

טיפולים בהקרנות (רדיותרפיה) אינם נחשבים למקובלים בקרב חולות בסרטן השחלות, אם כי מוצעים לעתים כחלק מהפרוטוקול הטיפולי, במטרה לנסות ולחסל תאים סרטניים באמצעות קרינה רדיואקטיבית מדויקת.

 

לעתים ההקרנה ניתנת באופן חיצוני על ידי מכשיר ולעתים באופן פנימי באמצעות מחט או קטטר שמוצבים בסמוך למיקומו של הגידול הסרטני.

 

לחולות בסרטן השחלות מוצעים לעתים טיפולי הקרנה תוך ציפקית, הקרויה בלעז Intrapreitoneal Radiation, במסגרתה מוחדר נוזל רדיואקטיבי לצורך הקרנה מקומית היישר לתוך חלל הבטן באמצעות קטטר.

 

תופעות לוואי של הקרנות לסרטן השחלות

 

תופעות הלוואי של ההקרנות כוללות נשירה של שיער הממוקדת לאזור ההקרנה; בחילות והקאות; פגיעה ברירית המעיים, שעלולה להתבטא בשלשולים או עצירות, טחורים וקושי בספיגת מזון ודורשת לעתים ייעוץ תזונתי, לרבות הפחתה של מזונות עשירים בסיבים ובסובין.

 

כמו כן, עלולה להיגרם פגיעה בתפקוד שלפוחית השתן והתפתחות דלקת ברירית השלפוחית שעלולה להשפיע על צורך תכוף במתן שתן או לפגוע בהרכב השתן ולהוביל לתחושת צריבה בעת מתן שתן.

 

תופעת לוואי אפשרית נוספת היא הופעת תסמיני גיל המעבר, לרבות הפסקת וסת, גלי חום ויובש בנרתיק; וכן פגיעה בתפקוד המיני של האישה. במקרים מסוימים מומלץ שימוש באביזרים שמטרתם לשמר את גמישות הנרתיק וג'לים לשמירה על לחות הנרתיק – כדי לשפר את יכולת התפקוד המיני.

 

עוד על הטיפול בסרטן השחלות  


עוד על טיפולי רדיותרפיה 

 

עדכון אחרון: פברואר 2016