מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניכמוניחדשותלחיצת יד חזקה- סימן לחיים ארוכים

לחיצת יד חזקה- סימן לחיים ארוכים

אם יש לכם לחיצת יד חזקה, יכולת לקום בקלות מכיסא ולעמוד על רגל אחת, יש לכם סיכוי טוב לחיים ארוכים


לחיצת יד יכולה להצביע על תוחלת החיים הצפויה (צילום: אתר panthermedia)
לחיצת יד יכולה להצביע על תוחלת החיים הצפויה (צילום: אתר panthermedia)

 

לחיצת ידיים חזקה מרמזת על ביטחון עצמי, אבל מסתבר שלא רק על זה, אלא גם על הסיכוי שלכם לחיים ארוכים. כך גם אם אתם יכולים ללכת מהר, לקום בקלות מכסא ולעמוד על רגל אחת בלי ליפול.

 

מחקר שפורסם בכתב העת היוקרתי British Medical Journal, התבסס על ניתוח של 33 מחקרים מרחבי העולם, שבהם השתתפו יותר מ-50 אלף גברים ונשים, רובם מעל גיל 60 וחיים בבתיהם ולא בבתי אבות או בתי חולים, חלקם היו במעקב ארבעה עשורים.

 

החוקרים גילו כי בקרב אנשים מבוגרים, יכולות גופניות פשוטות קשורות לתוחלת החיים, גם לאחר שנטרלו את השפעתם של משתנים כמו גיל, מין וגודל הגוף. הם מצאו כי לאנשים שהולכים הכי מהר יש סיכוי גבוה כמעט פי 3 לחיות זמן רב יותר מאלה שהולכים הכי לאט, ולאלה שלחיצת הידיים שלהם חלשה, יש סיכוי הגדול ב- 70 אחוז למות מוקדם מאלה שלחיצת הידיים שלהם הייתה החזקה ביותר. אלה שהתקשו לצאת מהכסא היו בעלי סיכון כמעט כפול למוות מאלה שנעמדו בקלות.

 

לדברי החוקרים, בדיקות גופניות פשוטות ולא פולשניות כמו הערכת היכולת של אדם לעמוד על רגל אחת או ללחוץ על ידית, יוכלו בעתיד לסייע לרופאים לגלות פציינטים שנחלשים זמן רב לפני שהם נופלים למשכב, לעזור להם להימנע מתאונות ולסייע לבריאותם.

 

למרות שהשבריריות שמגיעה עם מחלה ובריאות מתדרדרת בכלל יכולה להסביר חלק גדול מההבדל בתמותה, במקרה של לחיצת היד החזקה, ההבדל בשיעורי המוות היה קיים גם באנשים מתחת לגיל 60 שלא הראו סימנים אחרים לבעיות בריאות.

 

Cooper, R. BMJ, publishedonline, Sept. 10, 2010.

 

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה