כמוניהשמנהחדשותמדעי: אלה השירים שיעצימו את האימון

מדעי: אלה השירים שיעצימו את האימון

חוקרים מצאו כי שירים בטמפו מהיר עשויים להפוך פעילות גופנית לקלה יותר ובעלת השפעות גדולות יותר על הגוף. אספנו שירים בסגנונות שונים שיוציאו מכם את הביצועים הטובים ביותר

מאת אלה הר-נוי
03/02/20
תגובות 0

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

האזנה למוזיקה כשמתעמלים היא דרך מוכחת לשיפור ביצועים. אבל מה במוזיקה משפיע עלינו במהלך הפעילות? לפי מחקר חדש שמתפרסם בכתב העת Frontiers in Psychology מה שחשוב זה טמפו (מפעם) מהיר.

 

החוקרים ממוסדות שונים באיטליה וקרואטיה ביקשו מ-19 נשים צעירות ופעילות לבצע פעילות גופנית בלי מוזיקה או עם מוזיקת פופ במקצבים שונים, כדי לבחון את השפעות הטמפו של שירים על הנשים בזמן הפעילות הגופנית.

 

הם מצאו כי מוזיקה בטמפו מהיר – 170 עד 190 פעימות בדקה (BPM) – הובילה לקצב הלב הגבוה ביותר ולצד זאת הפחיתה את המאמץ הנתפס של המתעמלות, בהשוואה למוזיקה בטמפו איטי יותר או ללא מוזיקה. המשמעות: פחות מאמץ לצד שיפור גדול יותר בכושר הגופני.

 

עוד עולה מהמחקר כי ההשפעה של מוזיקה בטמפו מהיר היא גדולה יותר בפעילות אירובית כמו הליכה מהירה, ריצה או רכיבה על אופניים, בהשוואה לאימוני כוח כמו משקולות.

 

בהמשך מתכננים החוקרים לבחון כיצד מאפיינים אחרים בשירים – כגון ז'אנר מוזיקלי, מילים או מלודיה – משפיעים עלינו במהלך ביצוע פעילות גופנית. בינתיים הם מקווים כי ממצאי המחקר יספקו דרך פשוטה לשיפור רמות הפעילות הגופנית.

 

כיום קיימים ברשת האינטרנט כלים רבים שביכולתם לסייע לכם להרכיב רשימת השמעה משירים שאתם אוהבים בטמפו הנכון, לרבות כאלה שמאפשרים להקליד שמות של שירים ולקבל את הטמפו שלהם או כאלה עם רשימות מוכנות של שירים בטמפו מהיר.

 

קיימים שירים בטמפו מהיר בסגנונות שונים. לדוגמה:

 

 BPM 170

 BPM 172

 BPM 169

 BPM 177

 BPM 172

 BPM 200

 

Front. Psychol. | doi: 10.3389/fpsyg.2020.00074

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: